Kungsleden trail - Felszerelés lista, élelmiszerek, csomagküldés

2021. október 22. 07:15 - Pellegrino

azaz miket pakolok be, mi lesz rajtam és hogyan küldök magamnak utánpótlást?

A csomagomat alaposan át kellett gondolnom, mert nem csak a ruháimat és az egyébként nagyon könnyű  sátramat kell cipelnem, de elég sok élelmiszert is, ami tetemes plusz súlyt jelent egy ilyen túrán.

kungsleden_trail_felszereles_lista_11.jpg

Máskor sem mindegy, hogy az ember mennyit cipel magával egy-egy túra alkalmával, de itt, ahol eleve csak az ételem vagy 8 kilót nyom, nagyon észnél kell lenni a pakolásnál. Így utólag bevallom, hogy szerencsére elég jól sikerült összeválogatnom a felszerelésemet.

Hátizsák

A hátizsákom most nem a szokásos Gossamer Gear Mariposa a maga szerény 900 grammjával a 60 literes űrtartalmához, mert most a sok étel miatt szükségem volt egy kicsit nagyobb helyre és komolyabb teherbírásra. Emiatt az Osprey Aether 70 literes zsákomba pakoltam, ami önmagában is 2,3 kilós, de nagyon kényelmes és bírja a nagy súlyt, amit vinnem kell.

kungsleden_trail_felszereles_hatizsak-osprey-aether-ag70.jpgNagyon praktikus ez a zsák, majd utólag elmesélem részletesen, hogy mi tetszett benne és mi nem, de a felépítésére biztosan nem lesz panaszom. Drága holmi, de én szokás szerint kivártam és az angol Ebay-en vettem meg alig használtan fél áron, majd egy kint élő cimborám hazahozta nekem. Direkt erre az útra szereztem be, eddig csak próbatúrán voltam vele egyszer, mert ugye nálam alapszabály, hogy csak kipróbált felszereléssel indulunk neki nagyobb utaknak. A színe szép sötétzöld (szeretem a rejtőszíneket) és adnak hozzá gyárilag esőhuzatot is. A felső zsebe pedig levehető, így akár a repülőre abban is fel lehet vinni az értékesebb holmikat.gossamer-gear-vagabond-packable_1.jpg

Egy kis zsákot is viszek magammal, amiben a technikát fogom tartani, ez jön fel velem a repülőre, illetve majd ezzel tervezek kisebb túrákat menni, például fel a hegyekre, vagy épp mondjuk Stockholmban várost nézni. Ez a Gossamer Gear Vagabond Packable zsákom, amit nagyon szeretek. 1634878797055.jpg

GG Vagabond zsákom akcióban

Tömege 317 gramm, egy napos túrákkra simán király, főképp a nagy hálós külső zsebe és a kulacstartó zsebei miatt. Összecsomagolva pedig nagyon kevés helyet foglal, viszon kényelmes kis eszköz. Lehet, hogy luxus ez a plusz tömeg, de mivel több kis túra lesz az út során, ahová a nagy táskát nem tervezem cipelni, ezért nekem megéri.

Menedék és alvós felszerelés

A sátraim közül most nem a szabadonálló két személyes szuperkönnyű Big Agnes jött velem, hanem a picit erősebb anyagú egy személyes túrabotos Durston sátrat pakoltam be. A tömege ennek is egy kiló, mint az Ágié, de ez túrabotos és  vastagabb anyagból van, ott pedig lehetnek mostohább viszonyok, ezért inkább ezt pakoltam be.ultralight_sator_kungsleden_egyszemelyes_dan_durston_1p_drop.jpg

Itt még kicsit ráncos a sátor, nem tökéletes a technikám, de hamar kitanultam a módját

Két rétegű ez a sátor dupla előtérrel (mint a Big Agnes), így ha esetleg nagyon rossz időm lesz, akkor is tudok például kaját csinálni alatta. Erről is lesz majd egy kis anyag, ha alaposan leteszteltem. Addig itt van pár ultrakönnyű sátras bemutató annak, akit érdekel.

kungsleden_trail_felszereles_lista_9.jpg

-5 fokos túrapaplan, matrac, párna, sátor, összesen nagyjából csak 2,5 kiló

Alváshoz a Sea To Summit Aetherlight XT matracomat tettem be, ami mínusz 5 fokig szigetel jól. Mellé a szintén mínusz ötös komfortú KHIBU túrapaplanom került, illetve kis luxusként a felfújható párnám. Ennyi elvileg bőven jó lesz aludni, súlyban is elég jónak számít. A paplan és a hálózsák közt jelentős különbség a csuklya és a hátrész, na meg a cippzár hiánya, ezek miatt pedig jelentősen könnyebb egy paplan, mint egy hálózsák.alvoscucc.jpg

Alvós szettem, csak a póló lesz másik, mint a képen

Összehasonlításképp a +8 fokos komfortú pehely hálózsákom 750 gramm, csakúgy, mint ez a mínusz 5 fokos túrapaplanom! Összesen tehát 13 fok(!) a különbség, ami rengeteg, egy ilyen komfortértékű hálózsák vagy kétszer ennyit nyomna, mint a quiltem. Készül már egy átfogó anyag erről a témáról vagy egy éve, ha meglesz, kikerül majd ide a blogra.1634878730600.jpg

Túrapaplan átalakítás előtt és után

A túrapaplanom nekem készült rendelésre a KHIBU-nál bő egy éve. A hossza a magasságomhoz-, a bősége pedig a vállaim szélességéhez lettek igazítva, a töltet minőségét és mennyiségét is én választhattam ki. Természetesen az elérhető legjobb minőségű 850+ pehely került bele. Tesztelgettem terepen, majd visszavittem és Kornél cimborám még alakított rajta a kéréseimnek megfelelően. Kapott nagyobb hőgallért és plusz egy pántot, illetve még 50 gramm 850+ minőségű pelyhet.

Lábbelik

Agyaltam rajta, hogy mit vegyek fel az útra, ezért megkérdeztem pár embert, aki már járt arrafelé. A válaszok elég vegyesek voltak, a "Bakancs vagy terepfutó?" kérdésemre kábé 45-55% volt a válasz a terepfutó javára.

hoka_one_one_m_challenger_mid_gore-tex_kungsleden.jpg

Hoka Challenger mid GTX

Így utólag azt kell mondanom, hogy szeretem a Hokámat (itt mesélek róla) mindig tette a dolgát, nem ázott be, fogta a bokámat, de biztos, hogy legközelebb majd inkább mégis a Hanwag Tatra II. jön velem, mert szerintem jobb lett volna abban ugrálni a sziklákon.

skinners_cipozokni_2_kungsleden.jpg

Tábori lábbelinek a Skinners cipőzoknim legújabb, második kiadását viszem, utána meg majd jól elmesélem, hogy ez az új miben tud többet, mint az elődje, amit egyébként nagyon kedvelek.

Ruhák

Ruhák tekintetében nem szeretném túltolni a dolgokat, ezért nem viszek sokat. Két darab kapucnis "sun hoodie" napvédős pólót csomagolok be, az egyik az Outdoor Research a másik pedig egy olcsó kínai változat lesz, ezeket fogom váltogatni. Mindkettő volt már rajtam, de most alkalmam nyílik rendesen letesztelni, alaposan összehasonlítani és véleményezni, ha visszajöttem.kungsleden_trail_felszereles_lista_11.jpg

Alsónadrágból 2 jön, egy rajtam, 1 a zsákban, csakúgy, mint zokniból. Az alsók szintetikus sportboxerek, amik nagyon kényelmesek, a zoknik pedig a szokásos Sports Direct-es sok túrámon bevált olcsó merino midweight (közepesen hidegre való) fajták. 

Sapka-sál-kesztyű kelleni fog, be is ugrott mindegyik a zsákba. Sapkából és a sálból a Fjallraven polárokat viszem, mert nem árt, ha meleg mindegyik, plusz ezeket valószínűleg alvásnál is használni fogom, ha hideg lesz az éjjel. A kesztyűm pedig az imádott Hestra Ergo Grip Active lesz, mert elég univerzális. Meleg, vízálló, de dolgozni, vagy tűzbe nyúlkálni is remek, ha épp arra van szükség. (Ha valaki esetleg nem tudná, nagy kesztyű és sapkarajongó vagyok).

hestra_ergo_grip.jpg

Jól jött a kesztyű a Pilisben is - 2020 január 4.

A kesztyűről is készül az anyag, mert ez is több, mint egy éve velem van már, így két-három hideg szezon után már tudok róla érdemben nyilatkozni.

Alvós ruhák

Alváshoz külön viszek egy szett ruhát, ami mindig tiszta, száraz és meleg kell, hogy legyen. Egy hosszuujjú vastagabb póló, egy merino aláöltöző nadrág és egy vastag merino vadászzokni szokott lenni ez a szett. Alváskor felugrik még a műpehely dzsekim és a sapka-sál kombó is szükség esetén.

Amiket felveszek

Rajtam a lecippzározható szárú Keb Gaiters nadrágom lesz, ami már NAGYON sok kilométeren át volt hű társam. Az út előtt azért alaposan levaxolom, főképp a lábszár alsó részét, a combzsebeket és az ülepét, hogy jobban bírja a vizet. Persze ettől nem lesz teljesen vízálló, de pici esőt, vagy nedves növényzetet kibír majd.fjaellraeven-keb-gaiter-trousers-walking-trousers.jpg

Héjkabátnak most a masszívabb rókás helyett a nagyon könnyű Helly Hansen Loke dzsekimet viszem, ami ha nem kell, nagyon kis helyen elfér és alig nyom valamit, tömege mindössze 248 gramm a 15.000mm-es vízállósághoz. Tavaly szerváltam akciósan, ár/érték arányban nagyon jó vétel volt 20-25.000 forintért.helly_hansen_loke_jacket.jpg

A Patagonia Nano Puff hoodie, azaz a műpehely kapucnis kabátom már megvan egy ideje. Nagyon jó tulajdonságokkal bír, kicsi és könnyű, ha nem használna az ember, de jó meleg. Aludni is használható, vagy kabátnak, vagy akár középső rétegnek, mikor minek kell. Ez sem egy olcsó darab, vannak jó kis alternatívái (pl. a Decathlonos pehely vagy műpehely) de olcsón lőttem ezt is Ebay-en, ahogy szoktam, csak ki kellett várni, meg kellett egy cimbora, aki hazahozta az USA-ból.patagonia_nano_puff_jacket.jpg

Pulóvert is viszek, de ide nem a vékony mikropolárt, hanem a vastagabb kapucnis polárpulcsimat, amit nagyon szeretek. Emellett a szokásos kék rókás baseballsapka is jön, nekem ez kábé télen-nyáron állandó fejfedőm, főképp azért, mert szemüveges vagyok és kopasz. Így a napsütés ellen a sildje a szememet védi, maga a sapka meg a leégés/napszúrás ellen a fejbőrömet.

Esőcucckungsleden_trail_felszereles_lista_12.jpg

Esőre számítani kell, ezért a már említett HH Loke esőkabát mellett velem jön még egy pár kamásli és egy esőkilt, ami gyakorlatilag egy szoknyaféle, amit magára teker az ember, ha kell.

kungsleden_esoszoknya_rain_kilt.png

Esőcuccok akcióban

Ha nem kell, akkor viszont NAGYON kis helyen elfér, a tömege pedig szinte elhanyagolható (a képen a kis zsák). Egy Decás esőkesztyű is jön, ez is nagyon könnyű, olcsó és csupa jót tudok csak mondani eddig róla.

Pipere

kungsleden_trail_felszereles_lista_5.jpg

A piperémet nem tolom túl: szappan, fogkefe, fogkrém, szúnyogriasztó, nedves törlőkendő (lebomló), füldugók vihar esetére, citronellás mosószer és egy kis fertőtlenítő szer. Dezodort nem szoktam vinni ilyen utakra, ha  az ember tiszta, akkor nem büdös (én legalábbis), ha meg koszos vagyok, akkor meg mindegy, hogy van-e dezodor az embernél.kungsleden_trail_felszereles_lista_4.jpg

Elsősegélycsomagomat a KHiBU szürke kis tárolójába pakoltam össze,benne egy mini olló (Lightsmith), a szokásos kötszerek és ragtapaszok, minimál gyógyszer (főleg gyomorfertőtlenítő és Ibuprofen), kis kézkrém, szájkenőcs, egy masszázslaszti és extraként egy fejre való szúnyogháló (zöld csomag), na meg az elmaradhatatlanéletmentő fólia (narancs csomag).kungsleden_trail_elelmiszer_kaja_felkeszules_csomag_14.jpg

A holmikat aztán a Kornél cimborámmal közös projektünk keretében a régi siklóernyőmből varrt tárolóba pakoltam, ami könnyű, de erős cucc. Szépen el is fért  benne minden:

kungsleden_trail_felszereles_lista_13.jpg

Ide számolom még a ruhaszárító kötelemet meg a hozzá való biztosítótűket, mert azoktól tutira nem esik le a ruha a kötélről és szükség esetén a hátizsákra is tűzhető vele a nedves holmi. Jön még a mini fejlámpám, pici szállodai varrócucc, pár kötegelő és ragasztószalag, ha esetleg meg kell javítanom a terepen valamit. Na meg persze a Garmin In Reach Mini vészhelyzeti jeladóm.kungsleden_trail_felszereles_lista_3.jpg

Technika

Fotós-filmes felszerelést viszek magammal, ez a Panasonic kamerámat és a Insta One R 360-at jelenti, illetve azezekhez tartozó akkukat, lencséket, töltőket. Betettem még a Peak Design Clip-et és a Shell-t, mert a kamerám végig a vállpántomon lesz, esőben rajta a huzattal.kungsleden_trail_felszereles_lista_2.jpg

Viszek még powerbankot, mert ott nem nagyon lesz lehetőség másképp tölteni, a napelemek pedig nem túl hatékonyak, főképp nem felhős időben, ami ott azért elég gyakran előfordul. Jön egy 10.000 meg egy 20.000 mAh powerbank, illetve egy elosztós dugalj, amivel több eszközt is tölthetek egyszerre, ha mégis áramhoz jutok.kungsleden_trail_felszereles_lista_1.jpg

Főző cuccokkungsleden_trail_felszereles_lista_7.jpg

A 900 milliliteres titán bögrémet viszem, hozzá a palackra csattintható gáztakarékos szélfogót és a házi készítésű melegentartó huzatot, amivel szintén sok gáz megspórolható, illetve a kezemet sem égetem meg evés közben, ha rajta van a bögrén. A főzőm most nem az ultrakönnyű BRS lesz, hanem a nagyobb teherbírású és a kialakítása miatt gáztakarékosabb, szintén titán Primus. Egy kis üvegben fűszer jön és egy mini szivacsdarab a mosogatáshoz.

kungsleden_trail_felszereles_lista_6.jpgEvéshez egy kis összecsukható pohár és a vágódeszka aljú Sea to Summit tányér mellett a jó kis svájci Victorinox Hunter bicskám és egy Sea to Summit műanyag kanálvilla lesz nálam. Vannak könnyebb késeim, de ezzel szerelni vagy fűrészelni is lehet, ha szükség van rá. A pohár luxus, de nagyon jó, ha a forró vízből külön ki tudok önteni a kávénak vagy teának bele, míg a titán edényben a kaját kevergethetem közben.kungsleden_trail_felszereles_lista_8.jpg

Iváshoz a Katadyn BeFree puhafalú kulacsom jön, ami szűri a vizet. Elvileg ott nem kell szűrő, mert nagyon tiszták a vizek, de én azért viszek, mert használom majd például a reptéren, vagy más mosdókban feltöltögetem vízzel utazás közbben. Illetve bár tiszta a víz  északon, a kis részecskéket is kiszűri ez a holmi a vízből, például a homokot vagy a kis növényi részeket. A kép bal oldalán a fém kulacsom látható neoprén huzatban. Ez többcélú dolog, a fő ok, ami miatt viszem, az a sátorfűtés. Ugyanis éjjelre forralok bele vizet, ráhúzom a huzatot, hogy ne égessen meg, majd mehet be a paplanba, így  jópár fokkal melegebb lesz alatta. Nappal pedig sima termoszként használhatom a huzat miatt, nem lesz annyira hideg benne az italom, mint egy sima flakonban,

Élelem

Kajából leginkább por állagúakat viszek,mert ott rengeteg víz van, gyakorlatilag mindenhol, így könnyű lesz őket rehidratálni. A kiszerelésekkel azonban variálok kicsit, mennek bele a gyorszáras tasakokba, rájuk pedig filccel írom a nevüket és az elkészítés módját. Angolul teszem, mert ha egy vámos kinyitja a pakkot, így érti, hogy az a fehér por tejpor és nem más.

Két pakkot készítek, kerül bele egyenlő arányban magkeverék, csokik, porlevesek, tortilla, sok zabkása reggelire, némi teafilter, "három az egyben" kávépor, könnyű kenőmájas és szárított marhahús (konkrétabban Biltong, Charlie cimborámnak hála) illetve némi gyári túrakaja, plusz Zsófi féle házilag szárított élelem. Egy-egy kis zacsiba megy Nutella és mogyoróvaj, amik nagyon kraftos kaják.

img_20210814_152615.jpg

A két pakk 8-8 kilót nyom és nagyjából 8-1, napi élelmemnek felel meg. Az egyik jön velem, a másikat pedig elpostázom félútra, a Kvikkjokkban található menedékházba, ahol ez már egy bevett gyakorlat:

Élelem utánpótlás

A csomag postázása nem olcsó, vagy 20.000 forint egy ekkora súlyú doboznál, mert azon túl, hogy Svédországba kimegy egy bő tízesért, onnan fel északra további 6-8.000 forint a távoli lokáció miatt. Soknak tűnik, de ha visszaosztom napokra és kiszámolom, hogy kint mennyi lenne ennyi kaja, még így is vastagon megéri. Misi cimborám leemailezte velük előtte, de nem szükséges, anélkül is simán lehet küldeni, mert sokan csinálják.

fuvarlevel_kaja_kungsleden_csomagkuldes_svedorszag.jpg

Erre a címre kell küldeni a csomagot

Alaposan becsomagoltam, jól körbetekertem ragasztószalaggal is, neghogy véletlenül kiszakadjon a doboz. A címkét ki kellett nyomtatnom és a dobozra ragasztani. A UPS sajnos nem a legprecízebb cég, késtek a csomagfelvétellel, de szerencsém volt, mert még épp nem szívtam meg a dolgot. Mondjuk ha nem megyek el hegyet mászni, akkor miattuk előbb értem volna oda Kvikkjokkba, mint a csomag, szóval jó velük vigyázni. Olcsóbb, mint a többi, de valószínűleg ez az oka. Online rendeltem meg a csomagfelvételt a Fürge Futár oldalán, ami azért jó, mert több céget hasonlít össze és könnyen kiválaszthatjuk a nekünk megfelelőt. Könnyen kezelhető, átlátható oldal és az ügyfélszolgálatuk is nagyon korrekt, ellentétben a UPS kritikán aluli ügyfélszolgálatával.

A menedékházban 30 korona/napért tartják a csomagot, de maximum 300-at kérnek el az embertől,  azaz maximum 10.000 a tárolás. Nekem a késedelmes felvétel miatt nem 5, hanem csak 2 napot kellett fizetnem, mert annyival ért csak oda előttem a pakk úgy, hogy a budapesti indulásom után 3 nappal vették csak fel.

A csomagom elég nehéz lett, de viselhető, kameratechnikával és élelemmel együtt az össztömege meghaladja a 20 kilót. Ebből a táska 2,3 a kaja 8 a kameracucc 5. Szerencse, hogy a többi felszerelésem könnyű. Sebaj, pont emiatt próbáltam már 15-20 kilós csomaggal hosszabb távon túrázni, szóval nem lesz gond.

Előző bejegyzések:

Mi a Kungsleden trail?

Az utazás megszervezése, biztosítás stb.

Következő bejegyzések:

Az útinapló

Ha nem szeretnél lemaradni, iratkozz fel a Youtube csatornámra ide kattintva, vagy kövess Instagramon, illetve a blog Facebook oldalára (ezt itt találod) is kiteszem majd a friss napi bejegyzéseket, amikor elkészülnek.

Ha szereted amit csinálok és belefér, hogy támogatnád a következő utamat, állnád egy szállásomat vagy meghívnál egy szendvicsre, üdítőre, sörre vagy egy kávéra virtuálisan, mostantól megteheted ide-, vagy az alábbi képre kattintva:

blog_tamogatas_paypal_300_250_2.jpg

A támogatók neve a túráról készülő kisfilm végén a stáblistában is megjelenik majd!

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr6516728266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása