Tartósteszt - 40 nap egy nadrágban - Fjällräven Keb Gaiters túranadrág

2018. július 25. 16:21 - Pellegrino

A Caminó Északi útjára most a svéd Fjällräven cég Keb Gaiters nadrágját vittem magammal és nem is volt nálam cseregatya. Így gyakorlatilag 40 napon keresztül hordtam folyamatosan, csak alváshoz vettem le, illetve kb. 10 naponta mosáshoz pár órára, így alaposan sikerült kiismernem ezt a spéci cuccot. 

1530633173260.jpg

Gyári adatok

"Rendkívül sokoldalú túranadrág, mely a legkülönbözőbb időjárási viszonyok között is megállja a helyét. Kevertszálas poliamid alapanyaga G-1000® Eco és G-1000® HeavyDuty megerősítéseket kapott a kopásnak leginkább kitett részeken. Előszabott térdeinek köszönhetően igazán kényelmes viselet. Lábszára lecipzározható, így rövidnadrágként is viselhető. A lábszár pedig magában kamásliként funkcionál, melyet egy behúzózsinór rögzít a lábra és a bakancsra. Cipzáras combszellőzői segítségével bármikor megszabadulhatsz a felesleges hőtől. Számos zsebében biztos helyen tudhatod legfontosabb kütyüidet. Nem tud majd meglepni a szeszélyes időjárás, ha ezt a nadrágot viseled."

1531685780973.jpg

  • rugalmas, kevertszálas poliamid alapanyag
  • G-1000® Eco, G-1000® HeavyDuty megerősítések
  • normál szabás
  • középmagas derékrész övbújtatókkal
  • előszabott térdek
  • lecipzározható lábszár
  • behúzózsinórral kamásliként használható lábszár
  • fedlapos, cipzáras combzsebek
  • elülső zsebek
  • hálós belső zseb
  • cipzáras combszellőzők
  • bakancshoz rögzíthető
  • céglogós díszítés
  • Anyagleírás:63% poliamid, 26% újrahasznosított poliészter, 11% elasztán; G-1000®: 65% újrahasznosított poliészter, 35% organikus pamut
  • Tömeg:0,64 kg
  • Felhasználás: mászás, túrázás

Ez a marketingszöveg, de engem nem lehet ezekkel megetetni, mert én is marketinges vagyok. Szóval lássuk, mi ebből az igazság, mennyire hasznos és sokoldalú ez a ruha valójában?

A márkát eléggé kedvelem, mert egy bő éve vettem egy ilyen hátizsákot magamnak és azóta is nagyon elégedett vagyok vele. A ruháikat azonban eddig nem használtam, de az operatőr kollégám és jó cimborám Tomi állandóan ebben van a forgatásokon és le se szakad róla, ezért én is kedvet kaptam hozzá, mert ha azokat a munkákat és a velük gyakran járó kúszást-mászást kibírja a nadrág, akkor rossz nem lehet.

fjallraven_keb_gaiters_trousers_nadrag_teszt_camino_tura_1.jpg

A ruha a már jól ismert G-1000 vászonból készült, de bizonyos helyeken sztreccs betétek vannak rajta a szabadabb mozgás érdekében. A vásznas részek igény szerint waxolhatók a Greenland Wax segítségével, ami a cég saját fejlesztésű környezetbarát impregnáló anyaga. Jól jön a több réteg a lábszáraknál, a térdeknél és a fenéknél, mert véd a koszolódástól és a vizet is lepergeti. Nálam ez igen fontos, mert a filmezés/fotózás közben előfordul, hogy kúszok-mászok a földön azért, hogy megtaláljam a legjobb szögeket, vagy csak simán a felszerelés összeállítása miatt térdelek a koszos talajon.

Nekem jutott bőven sár és víz is az út során, de nagyon rendben volt a gatya, mert egy kis nedvesség meg sem kottyant neki, ha pedig a teszt miatt direkt durván adtam neki, akkor pedig a waxnak köszönhetően az anyag nem szívta meg magát és tényleg nagyon gyorsan megszáradt.

1529173594095.jpg

Arra kell figyelni, hogy ne használjunk szárítógépet a szállásokon, mert azok ha nagyon melegek, ki tudják olvasztani a viaszt a szálak közül. Vasalni sem érdemes, de hát ki a fene vasalna ki egy technikai holmit?!

Ezek a Keb Gaiters főbb extrái

Színek tekintetében nem volt könnyű a választás, mert szerintem mindegyik rettentő királyul néz ki. Én a sima khakit választottam, de erősen gondolkodtam a szürkén és a kéken is. Végül a rejtőszín lett a nyerő, ez nekem sokoldalúbban használható.

fjallraven_keb_szinskala.jpg

Nyolc féle színben kapható

Egyes méreteken belül kétféle szabással választható, ami lehet "Regular" vagy "Long" attól függően, hogy mennyire hosszú lábakkal vagyunk megáldva. Nekem a 184 centis testmagasságomhoz az 52-es nadrágból meglepő módon a "Regular" változat kellett. Majdnem jó volt az 50-es is (a farmerméretem ugyanis 34-es, ahogy a lenti táblázatból is látszik), de az egy kicsit feszes volt deréktájon a próbánál. Most a Camino után már jó lenne, mert annyit fogytam, hogy simán befér az öklöm előre a slicc gombjai mögé, de nem gáz, most is jól áll és kényelmes, csak kell hozzá az öv.

fjallraven_ferfiruha_meretek_tablazat.jpg

Apropo öv: egy jó kis műanyag csatos nagyon könnyű gumírozott Fjallraven Keb túraövvel mentem, amit tökéletesen a derekamra tudtam húzni fokozatmentesen, így sosem éreztem azt, hogy szorít, de a nadrág sem akart leesni rólam. Ha viszont vizes lett, nagyon gyorsan megszáradt.

Egyébként a slicce cippzáros, felette pedig két gomb van, egy kívül egy pedig belül rögzít.

1532434202532.jpg

1532434172298.jpg

Fontos a megfelelő hossz kiválasztása, mert ez a nadrág annyira spéci, hogy ellentétben sok másik Fjallraven túranadrággal, amiknél direkt nem szegik be a szárakat és jó hosszúra hagyják, hogy tökéletesen passzolósra állíthassa be utólag a vásárlója, ennél a típusnál nem lehet csak úgy egyszerűen felhajtani a szárait. Hogy miért? Ez a legjobb az egészben!

A szárak

A Keb Gaiters nadrág szárai lecippzározhatóak, így nadrágunk rövidgatyaként is viselhető. Ez nem akkora dolog, sok ilyen túracucc létezik, de itt jön az extra: ennél a típusnál a levett szárak külön kamásliként használhatók! 

fjallraven_keb_gaiters_trousers_nadrag_teszt_camino_tura_4.jpg

Az alsó rész elején kampó van, amivel a bakancsunk cipőfűzőjéhez rögzíthetünk, hátul pedig alul és felül is a lábunkhoz állíthatjuk a beépített rugalmas húzózsinóroknak köszönhetően. 

fjallraven_keb_gaiters_trousers_nadrag_teszt_camino_tura_2.jpg

Legalul két oldalt 1-1 szem található, ahol szükség esetén egy kötelet átvezetve a bakancsunk talpa alatt a szemeken át rögzíthetjük a nadrág - vagy épp a kamásli, attól függ, hogy épp hogy használjuk - szárait.

img_20180626_120933.jpg

A nadrágszárak alsó részén a G-1000 anyag "Heavy Duty" változatából készült erősített részek vannak, így véd még jobban a dörzsöléstől és a szúrós növényzettől a ruha.

1530621587108.jpg

A nadrág oldalán király cippzáras szellőzőnyílások találhatók, amiknek igen nagy hasznát vettem például hűvösebb időben hegymenetnél. Ilyenkor a hegy előtt még jól jött a zárt nadrág a hideg miatt, de felfelé gyalogolva és közben kimelegedve nagyon hasznos volt a szellőzők gyors és egykezes megnyitása. Okosság, hogy a cippzárjukat felfelé húzva nyílnak a szellőzők, így nem tudnak véletlenül kinyílni.

1530301225152.jpg

Nem gyári fícsör ugyan, de nálam előfordult, hogy a sliccet is lehúztam, sőt néha megnyitottam egy kicsit a szárak levételéhez használatos cippzárakat átul pár centi hosszan, így nagyon jól tudott keringeni a levegő és rettentő jól be tudtam magamnak állítani az éppen legkényelmesebb hőfokot.

A zsebek

Sokat filmezek, ezért több apró kütyünek kell a kezem ügyében lennie, hogy gyorsan hozzáférjek ha szükség van rá. Ilyen például néhány kameraakksi, csavarok, szerszámok stb. Szerencsére a Keb gatyának annyira ki vannak találva a zsebei, hogy ezzel sem volt probléma.

1532527454203.jpg

A nagy combzsebek patentosak és könnyedén elnyelték a kis drónom tokját amíg forgattam vele. Az egyik zseben van plusz egy cippzár is ide jöhetnek az értékesebb holmik, nekem itt "lakott" végig a tárcám a pénzemmel és az irataimmal. Van ezen a zseben belül egy hálós elasztikus zseb is, itt hol a telefont, hol a bicskámat, hol a naptejet, hol pedig valami más éppen fontos apróságot tároltam, például teregetés alatt a biztosítótűket gyakran tettem ebbe a rekeszbe, mert könnyű volt utána megtalálni őket.

1532525893738.jpg

Az oldalsó zsebek elasztikusak, ezért ha épp minden tiszta sár volt körülöttem és nem lehetett semmit letenni a földre, akkor is bele tudtam gyűrni például a kis kameraállványomat amíg épp nem kellett, hatalmasra tudnak tágulni, ha kell. A zsebek széle rugalmas, ezért menet közben is könnyen ki tudtam venni és el tudtam tenni a telefonomat (azzal fotóztam és jegyzeteltem a bloghoz), nem kellett hozzá megállnom.

1532197269878.jpg

A derékrészen elől két kis fül van kialakítva karabínereknek. Nekem az egyiken nagyjából folyamatosan lógott egy üresen, így ha gyorsan le kellett volna tennem a kulacsomat, a bicskát vagy épp egy szatyrot a boltban, inkább csak gyorsan rácsattintottam, és máris lett két szabad kezem. Egyszerű ötlet, de nagyon praktikus.

Azt hiszem nagyjából minden tapasztalatomat leírtam, jöjjön egy jó kis független tesztvideó. Ezt bár nem én készítettem, pontosan így gondolom, mint a srác és jobban látszanak az egyes hasznos részletek, mint a fotókon:

Egy biztos: megtartom ezt a király túranadrágot. Nagyon örülök, hogy hozzájutottam és ebben mentem idén, nekem tökéletesen bevált, a kamáslis extrája miatt bőven túlszárnyalta a várakozásaimat. Itt találod a gyártó oldalát, ha érdekel.

Az EcoShell dzsekim így vizsgázott a Nortén

További teszteket itt vannak,

felszerelésekről pedig ide klikkelve olvashatsz!

become-a-patron-button-1_1.png

 

 

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr2114132009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2018.07.26. 12:46:20

"- Ha meghalsz öröklöm a 600 dolláros gatyádat.
- 650!"
süti beállítások módosítása