Rota Vicentina - 1.nap - Az utazás

2019. április 11. 07:26 - Pellegrino

Sagres - Vila do Bispo - 14 kilométer

Portugál Caminómat kissé meghosszabbítva, egészen délről, Sagresből indulok utamra, aminek első nagyjából 300 kilométere a Rota Vicentina nevű túraút. Ez a méltán híres útvonal Európa legszebbjei között van, nem véletlenül!

1554925374829.jpg

A Norte (Camino del Norte, magyarul az Északi Út) előtt is imádtam a vízparti útvonalakat, de azóta ez az érzés csak méginkább elhatalmasodott bennem.

Utazás le délre, Sagres-be

Az éjszaka a hostelben igen kemény volt, aludtam vagy 2 órát összesen. Az, hogy nem volt melegvíz, csak a legkisebb probléma volt, de a hálóterem a pincében van, aminek nincs ajtaja, így minden hang akadálytalanul leszűrődött a fenti közösségi térből (TV, zene, hangos és folyamatos beszélgetés és röhögés), egészen nagyjából hajnali kettőig, amire a repülők csak rátettek egy lapáttal. Szóval 16€-ért kaptam egy hideg zuhanyt, egy banánt meg fedelet a fejem fölé.

1554920837891.jpg

Lehet, hogy jobban jártam volna, ha le sem fekszem és bulizgatok fent a többiekkel. A füldugókat nem mertem betenni ma, mert reggel hatos buszom jegyét már kifizettem előre, így ha nem hallom meg a halkabbra vett ébresztőmet és lekésem, az bukta.

1554920851989.jpg

4:45-kor szerencsére a a szomszéd ágyon alvó srác telefonja ébresztett nyél hangerőn, így inkább felkeltem kicsit korábban. Megmosakodtam, felöltöztem, majd elkezdtem keresgélni a kikészített reggelimet, amit meg is leltem: egy banán és két toast kenyér között egy szelet sajt volt az. Sebaj, megettem, úgyis hoztam otthonról kaját. Az első hazai kávémnak is a seggére kellett vernem, mert bár volt automata, de tegnap minden aprómat elköltöttem metrójegyre.

1554920881326.jpg

A GPS szerint kb 15-20 perc az út gyalog a buszhoz, ami be is jött, 5:40-re már a pályaudvaron voltam. Az első busz lesz az enyém, ami hatkor indul, nem fogom eltéveszteni. Egyébként ez az állomás is hasonló, mint a spanyoloknál, itt is egy bazi nagy csarnokból indulunk. A buszom percre pontosan érkezik és pontosan is indul, ahogy kell.

1554920892612.jpg

A verda most is király, van rajta WC, TV és lehajtható kisasztal meg lábtartó. A csomagtartóba leteszem a nagy zsákot, a kicsiben pedig felhozom a kaját, vizet és a kütyüket, amik mindig nálam vannak.

1554921062693.jpg

Felhoztam még a király felfújható párnámat magammal, mert itt valószínűleg jobban fogok tudni aludni, mint a hostelben. Ez majdnem be is jött, csak kihagytam a számításból a mögöttem ülő nagydarab srácot. Rögtön elszenderedtem, majd 10 perc alvás után éktelen horkolásra ébredtem, a füldugóm meg a csomagtérben a táskámban. Amatőr hiba... Egy idő után a horkolás abba maradt, ám ekkor nyél hangerőn megcsörrent a telója. Na, gondoltam, erről ennyit, már átéreztem, hogy milyen lehet, ha  alvásmegvonással vallatják az embert, de valami csoda folytán innentől minden elcsendesedett, úgy aludtam a buszon, mint egy csecsemő.

1554920912984.jpg

A kelő nappal keltem én is, amikor a köd mögül végre besütött az ablakon. Negyed kilenc van, a táj csodálatos. A busz meglepetésemre egyszer sem állt meg eddig, pedig van rajta vagy 30 üres hely. Aztán ahogy ezt gondoltam, leparkolunjk egy pálmafás pályaudvaron, ahol a sofőr hibátlan portugálsággal közli, hogy valami, meg hogy valamennyi minutos. Vaslogikámmal kikövetkeztettem, hogy itt valószínűleg állni fogunk. Le is szállok, mert egy téli esti emlékezetes 2,5 helyett 4 órás hosszúságú buszút során hozott szigorú törvényem szerint klotyót sosem szabad kihagyni, (főleg, hogy még másfél óra van hátra az útból) utána pedig szemmel tartom a sofőrt és nyújtom a lábaimat. Kíváncsiságból ránézek a telóm GPS-ére és meglepődök, mert ez a látvány fogad:

1554920976056.jpg

A valamennyi tizenötöt jelentett, így ötvenkor már újra úton a gépezet. Pár perccel később megpillantom a partot és tudatosulni kezd bennem, hogy mindjárt indul a kaland! Az idő kellemes, 15 fok van, de reggel sem fáztam, sőt, a vékony pulcsiban és a héjkabátomban majdnem melegem is volt.

1554920944459.jpg

Remélem így is marad, mert a vastagabb pulcsi a nagyobb súlya miatt otthon maradt, sőt, az alvós pólóm és zokni is ment a levesbe a súlycsökkentés érdekében és beugrott helyette egy jóval könnyebb trikó, ami tavaly a Nortén elég jól jött volna melegebb napokon.

1554920927930.jpg

Fél 10 körül újra megállunk, ezúttal Lagoa a hely neve. Mindenfelé pálmák és hatalmas selyemfenyők láthatók, de forgalom és ember nem nagyon van az utcán. Negyvenkor Portimão a következő megálló, úgy fest, hogy ahogy közeledünk Lagoshoz úgy sűrűsödnek. Nagyot nézek, mert itt a sofőrünk leül a mellettem lévő helyre, de a busz mégis elindul. Gondolom a váltósofőr vette át így 15 perccel a vége előtt a vezetést. Lagosban aztán 4,50-ért vettem egy jegyet a 10:30-as sagresi buszra, majd kajáltam. Itt már vannak jópáran túracuccokban hátizsákkal, ők is erre a buszra várnak.

1554921081369.jpg

A buszon aztán nézegettem, hogy mi a helyzet és arra jutottam, hogy mivel az első szakasz csak 14 kilométer, lehet, hogy nyomok egy ráhangolódós laza bemelegítő délutánt. Örömmel konstatáltam, hogy egyrészt itt is van LIDL, másrészt meg hogy egyre több a lakóautó és a kemping, szóval nem lesz gond a sátorozás.

1554921277741.jpg

Sagresbe negyed 12-kor ér be a busz. Mindenhol szörfboltok, lakóautók és szörfiskolák vannak, egyszerűen imádom! Innen már csak egy ugrás Cabo San Vicente (a világítótorony) ahonnan már kizárólag saját erőből utazok majd tovább (ha minden jól megy) kábé másfél hónapig.

1554921094800.jpg

A világítótoronytól indulok, de előbb azért picit megpihenek az udvarán. Leülök egy jó Sagres sörre (ha már Sagresben vagyok, úgy élek, mint a sagresiek), iszom egy jó kávét, aztán lélekben felkészülök az indulásra. 

1554921185030.jpg

Santiago Do Cacém városa innen 213 kilométer, de végül nem pont annyi lesz, mert én majd hol a Történelmi-, hol pedig a Halászok Útján fogok menni, ez a tábla pedig a Történelmi Út teljes hosszát jelzi. A piros-fehér jel pedig egyébként a GR11 túraút része, a Fishermen's Trail a zöld-kék jelű, a körutak pedig piros-sárgák. Fontos, hogy az egymás alatti csíkok a jók, amik keresztben vannak, azok épp azt mutatják, hogy arra ne menj!

1554921403752.jpg

Az a jel pedig, ami egy nagy "F"-re emlékeztet, az az út kanyarodását jelzi, kereszteződéseknél szokott ilyen lenni. Itt a Cabo-nál indul mindkét út, hamarosan tehát rálépek a zöld-kék jelűre, már délután fél egy van. Nem egyszerű menni, mert apró sziklák között kell óvatoskodni az úton és pár gonosz inda is megpróbál elgáncsolni, eléggé oda kell rájuk figyelni.

1554921446409.jpg

Délután 3-kor elérem a 6 kilométeres táblát, ahol a jel visszatér a Történelmi Útra. Innentől megindulok, megint a jó 13 perc/kilométeres sebességgel haladok, mert a terep könnyű, itt már szerencsére nem kell óvatosan lépdelni.

1554921307113.jpg

Délután 15:30-kor érek a 4 kilométeres táblához, szóval továbbra is elég jó ütemben haladok. Agyaltam, hogy milyen jó lenne, ha megint találnék egy szív alakú kavicsot, mint annak idején a Francia úton. Abban a pillanatban felnéztem az égre és ez a látvány fogadott:

1554921617520.jpg

Az jutott eszembe, hogy inni kellene egy jó teát, majd rögtön utána, hogy mekkora marha vagyok, mert otthon felejtettem. Mintegy 500 méter múlva erre a dobozra leszek figyelmes az út szélén egy ház előtt: A tetején egy doboz, benne vegyes teafilterek. Tényleg olyan az életem, mint a Truman show.

1554922079674.jpg

Fél öt van, megérkeztem. A városkában van Lidl, de a szállások drágák, amit találok az 50-70€, ami rengeteg. Úgyhogy inkább 2,20-ért visszabuszozok Sagres-be, ahol a kemping 3,70 (ha van sátram és nekem szerencsére van). Ezzel vissza is jött a sátor árának a fele, plusz kb 8€-ból megvagyok oda-vissza busszal, ami nagyjából annyi, mint egy zarándokszállás ára.

1554921790168.jpg

Persze kiderült, hogy 3,70 az ember, plusz 4 a sátorhely (ha kicsi) egy éjszakára, de így is bőven megérte. A kemping szép, tiszta, a fürdőben jó forró a víz. Rajtam kívül ugyan nincs sok sátras vándor, inkább lakóautósok vannak, de ők sem sokan.

Felpattintom a sátrat egy jó helyre két fa mellé, arra pedig kihúzom a szárítókötelemet. Fürdés, mosás, aztán irány az ágy, holnap menni kell megint.

Video:

Maradjatok velem, holnap reggel is mesélek még az útról, majd Lisszabonba érve jön a Portugál Út!

Néhány kép a mai napról:

1554921764452.jpg

1554921387394.jpg1554921422193.jpg1554921489815.jpg1554921577465.jpg1554921504453.jpg1554921636030.jpg1554921711081.jpg1554921676981.jpg1554921600318.jpg

Következő nap

Ez is érdekelhet:

Finisterra-Muxia útinapló

Portugál Út útinapló

Camino Inglés útinapló

Camino del Norte Útinapló

Francia Út útinapló

Felszerelések

Caminós tippek

Videók

Csatlakozz hozzám Facebookon, Instagramon és Youtube-on is!

Segíts, ha megteheted!

Ha szereted amit csinálok és belefér, hogy támogatnád a következő utamat, állnád egy szállásomat vagy meghívnál egy szendvicsre, üdítőre, sörre vagy egy kávéra virtuálisan, mostantól megteheted ide-, vagy az alábbi képre kattintva:

blog_tamogatas_paypal_300_250_2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr3914731259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása