Biztonsági kérdések

2017. június 10. 17:23 - Pellegrino

Mire figyeljünk oda a Camino-n?

A Camino (főleg a Francia Út) rendkívül biztonságos. Persze előfordulnak hírek szatírokról, rablókról, de nem jellemző egyik sem jobban, mint otthon a saját kis megszokott közegünkben, sőt, arányaiban sokkal ritkábbak ezek az esetek, mert általában nem a gonosz emberek mennek Caminozni, plusz a helyiek is nagyon vigyáznak a zarándokokra.
1493654404373.jpg

Ez az útvonal annyira népszerű, hogy szinte mindig vannak valakik körülöttünk. Nagyon ritka az az akalom, amikor egyedül vagyunk az úton. Velem csak azokon a napokon fordult elő, amikor késő délutánig mentem de olyankor is össze-összefutottam zarándokokkal. Nap közben pedig nem volt ritka, hogy előttem is 10-12 ember volt száz méteren belül, meg mögöttem is nagyjából ugyanennyi. Ráadásul mint mondtam, többnyire nem a gonosz emberek mennek a Camino-ra, és eléggé figyelnek is egymásra, nagyon kedves és családias a légkör. A csajoknak sincs félnivalójuk, több nő megy egyedül mint férfi, és akiket emiatt a bejegyzés miatt megkérdeztem erről, mindannyian azt mondták, hogy nagy biztonságban érzik magukat.

A helyi rendőrség és polgárőrség is sokat járőrözik a Camino útvonalán, igazán megnyugtató a jelenlétük.

img_20170528_093103.jpg

A falvakban sok nagytestű kutya van, amik jellemzően juhászkutyák, vagyis okosak és nem agresszívek. Plusz hozzá is vannak szokva a nagy jövés-menéshez, ezért nem foglalkoznak a zarándokokkal. Ha nem maceráljuk őket, ők sem fognak minket. Ha esetleg mégis összeakadnánk egy vadabb állattal, a túrabotunk segíthet, vagy a segélyhívó síp is elriaszthatja, de ez akár a gazdájának is jelezhet. Nekem a hátizsákom mellhevederébe van beépítve ilyen síp, de szerencsére még nem kellett használnom. A kutyákat még el lehet riasztani egy kő felvételével (vagy annak imitálásával) és egy dobással. Ettől rendszerint megijednek.

img_20170527_110630.jpg

A tehenek csak nagyok, de jámbor állatok. Ha elállják az utat csak hangosan kiabálva noszogatni kell őket meg tapsolni, attól arrébb mennek.

Amire nem árt odafigyelni, az az értékek tárolása. Érdemes minimum 2, de inkább 3 helyen tartani a pénzünket. Én ugyanis egyszer elhagytam a tárcámat, így ha abban lett volna minden pénzem egy helyen, igen nagy bajba kerültem volna. (Szerencsére meglett, egy csaj megtalálta és leadta a szálláson) 

rejtett_penztarca_erszeny_el_camino_blog.jpg

Én három helyen tartottam a pénzemet, külön az iratokat és a bankkártyát, plusz a zsebemben némi költőpénzt (nagyjából 15-20 Eurót), hogy ne kelljen mindig elővennem a tárcámat. Van a képen látható nyakba akasztható pénztárca (a legtöbben ilyet, vagy pénzövet használnak), volt az övtáskámban is valamennyi egy önzáró nejlonzacsiban, és a hátizsákomba egy tizes papírzsepi közé is dugtam 200 Euro-t.

Sok szálláson van értéktartó szekrényke, némelyik annyira ki van találva, hogy konnektor is van benne. Ezek jellemzően 1-2 Euro deposit lerakása után használhatóak, amit a végén visszakapunk. Én ritkán használtam ezeket, inkább az övtáskámban tartottam az értékeimet magamnál.

Nem árt, ha a telefonunknak van vízhatlan tokja a nagy esők ellen, plusz ha mindig jól fel is van töltve az akkuja. A 112 a nemzetközi segélyhívószám errfelé, de baj esetén bármelyik kocsmáros vagy boltos szívesen hív nekünk segítséget vagy taxit.

Jó ha van nálunk egy egyszerű kis térkép, vagy telefonos applikáció, bár a Camino útvonala nagyon jól ki van jelölve, így nem tévedünk el, de ha segítséget kell hívni, legalább kábéra tudjuk majd hogy melyik települések között vagyunk. 

Alapvetően azt kell mondanom, hogy a Camino rendkívül biztonságos, ha nem hagyjuk szét a holminkat, nem megyünk egyedül éjszaka vagy késő délután és nem piszkáljuk a kutyákat, akkor valószínűleg nem lesz semmi bajunk.

Köszi, ha megosztod!

További hasznos El Camino tippek:

Előszó

Kajálás okosan

A szállásokról

A leggyakoribb egészségi problémák és megoldásaik

Mosás - hogyan, hol, mivel?

A zarándokokról

Postázás, utazás, futár - hogyan, mennyiért?

Tájékozódás a Camino-n

A Camino del Norte 0. napja

A Francia út 0. napja

Portugál Út útinapló Lisszabontól

Angol Út Ferroltól

Camino Finisterra

Norte felkészülés

Caminós Tippek, trükkök

A blog legeleje

Ha szereted, amit csinálok és támogatnád az utamat, vagy meghívnál egy szállásra, szendvicsre, üdítőre, sörre vagy egy kávéra virtuálisan, mostantól megteheted ide-, vagy az alábbi képre kattintva:

Csatlakozz hozzám Facebook-on, Instagramon és a Youtube-on is!

become-a-patron-button-1_1.pngHa tetszett, nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr8412567487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása