Ultrakönnyű sátrakkal hidegben (videók)

2021. január 28. 19:07 - Pellegrino

Pár cimborámmal van egy ultrakönnyű túrafelszereléses csoportunk már egy ideje a Facebookon, ami elég szépen gyarapodik. Sokat használtuk már a felszereléseinket normál, tavasztól őszig terjedő időszakban, de ideje volt letesztelni, hogy 0 fok alatt hogy bírja az új matrac, a hálózsák és a sátor - és persze mi - a kiképzést.

1609957391214.jpg

"Három nap + két éjszaka önellátással, egyéni utazással"

A Pilis, mint közeli bevált célpont ideális választás volt, bár Jani ezt lehet, hogy másképp gondolja. Ő ugyanis Nyíregyházáról csatlakozott a csapathoz, de szerintem nem bánta meg, mert nagyon jól szórakoztunk a következő két és fél napban. Első este Király-kútnál dekkoltunk, majd a Kéken mentünk Dobogókőtől Hűvösvölgyig, két nap alatt, most kellemesen laza tempóban. Ahhoz képest legalábbis mindenképp, hogy Viktor cimborámmal tavaly télen egy nap alatt ballagtuk le ezt a távot fordítva, plusz akkor még elmentünk a Prédikálószékig.

1609957803723.jpg

Első nap csak egy bő órát baktattunk, az erdőben volt pár elég sáros szakasz, ahol jól jött a túrabot és a jól kapaszkodó talpú lábbeli, de ezekkel együtt is volt azért benne kihívás. A táborhelyünk a közeli Király-kúton erdészház (kulcsos ház, vagy túristaház? nem tudom, de nekünk nem is volt lényeges az épület) melletti placcon volt, ami kellően lapos és tűzrakóhellyel, illetve asztalokkal és padokkal is kényezteti az erre tévedő túrázókat. Felvertük a sátrakat, Gábor tüzet gyújtott a közelben lévő fával, majd a tűz mellett megvacsoráztunk, nevetgéltünk, illetve terveztük a következő napok útvonalát.1609957527265.jpg

1609957645785.jpg

Misi és Viktor térképészkedik. Én rájuk hagytam a dolgot, inkább ittunk egy pálinkát Attilával

Este nagyjából -3 fokot mutatott a hőmérő, amikor letettem a derekamat a sátorban, magamra húzva a király 850+ pehellyel töltött ultrakönnyű KHIBU paplanomat. Jól vizsgázott, mert -5 körüli a komfortja, ami éppen megfelelő. Az alvós ruhám egy vastag merino zokni, közepesen vastag merino aláöltöző nadrág és szintén merino gyapjúból készült kapucnis felső. A fejemen vékony polársapka, felülre pedig még felugrott a könnyű műpehely dzsekim, hiszen a Khibu zsákomnak nincsen kapucnija (erről egy későbbi posztban mesélek hamarosan).1609441875172.jpg

A térdem kissé fázott, leginkább amiatt, mert elbénáztam a dolgot. Nem húztam be ugyanis eléggé a paplan pántjait, így be tudott jutni egy kevés hideg levegő a felhúzott térdemhez, amikor álmomban mozogtam. Ez teljesen az én hibám volt, a quilt tette (volna) a dolgát, ha én jól használtam volna. De épp emiatt mentünk, hogy leteszteljük a felszereléseket, így tanulságos volt az eset. Az ilyenek miatt szoktam mindenkinek javasolni, hogy teszteljen le minden felszerelést alaposan, mielőtt hosszabb útra indul vele.

Másnap reggel nyolckor már mindenki talpon volt, pakolgattunk, kajáltunk, majd nem túl korán, olyan kilenc-fél tíz felé indulunk. Úgy döntünk, hogy nem megyünk sokat, mert nem az a lényeg, elég lesz a kábé 20-25 kilométer. Később aztán bebizonyosodott, hogy jól döntöttünk, mert a nappali plusz pár fokban a sárban néha elég harcos volt a haladás.

1609957562163.jpg

Felballagtunk Dobogókőre, ahol ittunk egy finom meleg kávét és vettünk 1-1 legendás gyömbérteát a Zsindelyesnél a sípálya mellett, ami azonnal vérré vált. Ezt mindenkinek ajánlom, főleg ilyen hideg időben.

1609957833443.jpgKell a meleg ital, mindenki hozott is magával termoszt, amibe meleg teát készítettünk reggel a tűz mellett.

TIPP: A vizet éjszakára ilyenkor a hálózsákba kell tenni, mert reggelre megfagyhat. A ruhákat is érdemes egy szemeteszsákban magunknál tartani, mert jobb egy meleg nadrágot vagy zoknit felhúzni reggel, mint egy nulla fokosat. A cipőmet pedig a sátorrúdhoz kötöm, mert a múltkori túrán a róka elvitte Matyi cimborámét, én pedig nem szeretnék mezítláb lemenni a hegyről reggel.

Dobogókőről aztán lesétáltunk Pilisszentkeresztre, ahol a helyi boltban feltankoltunk estére némi süthető holmival és kenyérrel. Innen a Dera szurdokon keresztül haladtunk tovább, ami nem volt egyszerű, mert elvitt egy csomó hidat az áradás nemrég. A sár sem segítette a haladást, de meg lehetett oldani azért.

A Kevély-nyereg lett az esti végállomásunk, már erősen szürkült, amikor odaértünk. Tüzet raktam gyorsan, mert még találtam parazsat a tűzrakóban, majd a srácokkal eltűntünk az erdőben és fát gyűjtöttünk, amíg nem volt túl sötét.1609957875777.jpg

Gábor, a fekete romboló

A tűz hamar feléledt Gábor cimborám hathatós segítségével, aki a nála lévő teleszkópos csővel elég jól és célzottan tudta fújni a parazsat. Ismét főzőcskéztünk, én pedig spórolva a gázzal, megint a tűz mellett melegítettem fel a vizemet a 750 milliliteres könnyű kis titán főzőedényemben. Egy finom "Real Turmat" márkájú marhahúsleveses túrakaját készítettem magamnak, nagyon kíváncsi voltam rá. Ez egy svéd norvég márka, most ismerkedem vele, de eddig nagyon jók a tapasztalatok (hamarosan mesélek róla).received_1142341642849183.jpeg

Később aztán előkerültek a sütnivalók: virsli, kolbász, szalonna kenyérrel, paradicsommal és hagymával, mindenkinek nagyon jól esett. Mivel holnap hazamegyünk, ment a dőzsölés ezerrel, nem akartunk hazavinni kaját magunkkal. Matyi cimboránk a közelben lakik, így este meglátogatott minket bringával és jól eldumálgattunk. Adott 1-2 fasza tippet, modtam is neki, hogy jobb lett volna, ha egy nappal előbb érkezik emiatt.

1609957672887.jpg

A tűznél állva jó volt az idő, de távolabb éreztünk, hogy bizony nincs meleg. A sátorhely magasan van, az idő is szeles, úgyhogy bekészítettem a jól bevált tuningot, vagyis a jó kis melegvizes palackomat a hálózsákom fűtésére, belehúztam egy zokniba, hogy ne égessen meg, majd termoszba is forraltam vizet, hogy mikor éjjel kihűl majd a fűtővizem, ki tudjam cserélni melegre. A terv tökéletesen bevált, nagyon jót aludtam. Persze ebben nagy szerepe volt a rendesen behúzott quilt pántoknak is, amire okulva a tegnapi tapasztalatokból ma már odafigyeltem.1609957492572.jpg

Reggel felkelve és a sátorból az elsők között kikászálódva (talán csak Szabi előzött meg) leesett a tantusz, hogy itt van egy csomó extra sátor egy helyen, úgyhogy ad-hoc módon előkaptam a telót és felvettem őket.

(Majd később, ha minden jól megy és van rá igény, bemutatom egyesével rendesen.)

Íme:

1609957434422.jpg

Hazafelé Ákos cimborámmal már leszakadunk a többiekről és elindulunk Hűvösvölgy irányába a Kéken, mert nagyjából ugyanannyi lett volna az út a kocsikig is visszafelé, így viszont egyből haza tudtunk menni, nem kellett még kocsikázni előtte. A Rozália téglagyár kábé csak 4 kilométerre van a táborhelytől, az idő pedig szép volt, úgyhogy kellemesen alakult ez a nap is.1609957722445.jpg

Délután négykor a hűvösvölgyi villamosnál elváltak útjaink Ákossal, de biztosan lesz még hasonló túránk. A felszerelés bevált, de a túrapaplant elvittem azóta a Khibu műhelyébe Kornél cimborámhoz, hogy pár változtatást eszközöljön nekem rajta, erről is hamarosan mesélek majd egy következő bejegyzésben!

Addig is íme egy kis hangulatvideó, de semmi komoly, szintén csak a telefonommal készítettem:

 

Hasonló témák:

Túrázás fájdalommentesen

Gossamer Gear Mariposa 60 ultrakönnyű hátizsák

Mindent a hálózsákokról

A réteges öltözködésről

Mire jó a csősál?

A túrazoknik anatómiája

Mindent a derékaljakról

Bakancs, vagy túracipő?

Füldugóteszt a nyugodt éjszakákért

Mindent az ágyi poloskákról

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr3916407162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása