Camino del Norte felszerelés lista

2018. június 07. 21:51 - Pellegrino

Avagy mi kerül a hátizsákba az Északi Út előtt?

Hamarosan indulok a Nortéra, ezért már nagyjából összeállt a csomagom. Többen kérdeztétek, hogy mit viszek magammal idén jünius-júliusra, ezért csináltam pár fotót és némi leírást a csomagom tartalmáról, a cikk végén  egy letölthető listával!

el_camino_del_norte_eszaki_ut_felszereles_lista.jpg

FIGYELEM! Ezek azok a holmik, amiket én viszek, vagyis ez nem jelenti azt, hogy ezeket kell vinni, vagy hogy ez a jó megoldás. Mindenkinek mások az igényei és a teherbírása. Például van, aki fázósabb és van, aki izzadósabb, nekik más-más ruhák kellenek, nincs általános szabály, maximum tanácsok. Szóval ez a cikk nem szentírás, csak az én véleményem, amit maximum ötletadónak célszerű használni a saját csomagod összeállításakor!

Étel, ital, evőeszközök

el_camino_felszereles_lista_2.jpg

A Francia Útra nem kell ételt és italt vinni, mert ott nagyjából mindenhol minden kapható. Én azért 1-2 zacskós mini levest meg müzliszeletet tettem a táskába, amit később aztán nem is bántam meg. A mostani útra viszek még egy kis diákcsemegét, meg néhány zabkását, ami nagyon tápláló, kis helyen elfér és könnyű elkészíteni. A Nortén ugyanis az a hír járja, hogy néhány kisebb faluban nincsen lehetőség ételt venni, ezért ezt a minimális plusz súlyt magammal viszem. (UPDATE: jól tettem, jól jött a zabkása és a leves időnként)

turazos_pohar_tanyer.gif

Az eszközökkel kapcsolatban lesz nálam egy összecsukható bögre (amiben egyébként pont elfér egy adag a kedvenc zabkásámból) és egy spéci túrázós szintén összecsukható tányér. Ennek az alja vágásálló műanyag, ami hasznos lesz amikor az úti szenyámhoz vagdalom a paradicsomot és az almát az út szélén. (UPDATE: a tányért végül otthon hagytam)

Apropó vágás: a már jól bevált svájci vadászbicskám most is nálam lesz, ennek 3 előnyös tulajdonsága is van. Egyrészt a fűrészes részével királyul lehet kicsit szárazabb bagettet is vágni, a kés része nem szorul magyarázatra, a bornyitó része viszont aranyat ér, hozott már a konyhára ingyen bort, mert akinek az ember kinyitja, az biztosan megkínálja egy pohárral! (UPDATE: 100% siker, sok ajándék bort kaptam, a közös főzéseknél pedig mindenki ezt akarta használni a gagyi helyi kések helyett)

Az innivalóhoz idén is két darab karabínerrel akasztható kulacsot viszek, mert az ivózsák nekem egy kissé macerás. Egy napos kirándulásra szeretem elvinni, de egy hónapig minden nap tökölni a tisztítással nem az én műfajom. (UPDATE: elég volt az egy darab 1,4 literes, a kicsi nem kellett. Legközelebb is ezzel, vagy két darab 0,8 literessel mennék)

TIPP: az ivózsákot és a kulacsot is kitűnően lehet tisztítani drága spéci tabletták helyett Corega műfogsortisztító tablettával (nem röhög, nem volt otthon, külön ezért vettem!) vagy szódabikarbónával! 

Ruhák

el_camino_del_norte_eszaki_ut_felszereles_ruha_lista.jpg

Kissé módosítottam a tavalyi szettemen. Idén ugyanis nem viszek pulóvert (majd a végén leírom, hogy jó volt-e az ötlet... UPDATE: jó volt, nem kelett) viszont viszek egy király pehelymellényt, ami nagyon minire összenyomható, (UPDATE: nem kellett, nem volt olyan hideg, hazaküldtem) meg 3 hosszúujjú pólót (UPDATE: kettőt). A dzsekim király, fogja a szelet és a hőt, úgyhogy bízom benne, hogy nem fogom érezni a hiányát. A hosszú ujjú pólókat amúgy is jobban kedvelem a rövidujjúnál, mert ezek a spéci anyagok nem izzasztanak meg, mert nagyon jól szellőznek, viszont az ujja megvédi a karomat a leégéstől. 

Alsóneműből jön a szokásos 3-3 darab zokni (2 merinói és egy dupla rétegű tavalyról bevált) és technikai alsógatya. Ezek mellé viszek ismét 3 csősálat és egy futókesztyűt, ami igen jól jött hűvösebb-szelesebb időben, olcsó és nem foglal szinte semmi helyet (UPDATE: használtam párszor az elején hűvösebb reggeleken, de utána nem kellett, hazaküldtem). A pulcsi által felszabaduló helyre azért bekerül még egy rövidujjú póló, mert ha fáznék, akkor fel tudok venni belőle többet (UPDATE: jól jött aludni és este a szálláson mászkálni)

Esőre marad a jól bevált esőkalapom és a szép új tesztre kapott EcoShell anyagú Fjallraven Keb esőgatya. Emiatt viszont nem viszek második nadrágot, mert az esőnadrág olyan jól variálható, hogy ha a másikat kimosom, simán el lehet benne lenni.

Baseball satyó ismét jön velem, aki ismer az tudja, hogy szinte mindig van a fejemen egy ilyen. Főképp azért mert "spórolok a hajjal" és nem szeretnék napszúrást kapni, illetve a szemüvegem miatt napszemüvegben sem nagyon járkálok, ez viszont kellően árnyékol hogy ne égjen ki a retinám.

A ropogósan remek térdeim miatt jön megint a bevált térdfogó és bokafogó cucc.

Na asszem ebből az jött le, hogy egy kopasz szemüveges kripli vagyok. Végül is van benne valami!  :)

Lábbelik

el_camino_del_norte_eszaki_ut_felszereles_labbeli_bakancs_lista.jpg

Agyaltam, hogy mi legyen, mert a tavalyi sportszandállal nem sikerült szoros barátságot kötnöm, ezért 3. nap vettem egy nulla súlyú kis gagyi flip-flop papucsot. Ez nagyon király volt a zuhanyzáshoz, és a hátizsákom ivózsák tartó zsebébe csúsztatva hasznos helyet sem foglalt.

A szandál viszont esőben nem volt túl praktikus, fázott benne a lábam. Ezért idén egy nagyon könnyű habtalpú futócipőt tettem be második cipőnek ami ráadásul jóval könnyebb, mint a túraszandál volt. (UPDATE: bevált)

salomon_bakancs_goretex_impregnalas_el_camino_felszereles.jpg

A tavalyi Salomon bakim totál bevált, bár előfordult, hogy atomnagy esőben átázott. Ekkor elég nehéz volt kiszárítani, ezért utánajártam a dolognak. Azt tanácsolták, hogy bár elvben a Gore-tex anyag vízálló, ha már betörtem a bakit, akkor ott elől fent ahol járás közben meghajlik mégis be tud ázni. Ezért érdemes egy extra adag impregnálást adni neki. Én ezt meg is tettem, jól lefújtam impregnálóval (mert a Norte elég esős elvileg) majd alapos pocsolyatesztnek vetettem alá. (UPDATE: KELL EGY RENDES VÍZÁLLÓ HANWAG BŐR BAKANCSOT VENNEM!)

Kütyük

el_camino_del_norte_eszaki_ut_felszereles_lista.jpg

Útikönyvet és zarándokútlevelet vízálló tokban bekészítettem, plusz egy vízálló telefontokot és néhány önzáró zacskót is. Kaptam 2 kis csomag levendulát, amit a táskámba és a hálózsákomba teszek majd az ágyi poloskák elriasztására. A tavalyi kagylómmal megyek és nem hagyom otthon a Zsuzsától kapott vörösfenyő medált sem. (UPDATE: útikönyv jó, de lehet helyette mobilalkalmazás, az nem foglal helyet/súlyt, de kell hozzá adatkapcsolat. Anélkül is végig lehet menni, mert az út jól ki van jelölve, de én sokat mentem jelöletlen alternatív parti utakon, ezért nekem jól jöttek a plusz infók.)

A mosáshoz ismét a paracord kötelet viszem, ami kicsi, könnyű de nagyon erős. Nem tudom, hogy most lesz-e rá szükség, de a Francia Úton vagy 5-6 alkalommal kellett, mert nem volt hová teregetnem (UPDATE: hibátlan, sokszor használtam nem csak teregetni, de térelválasztónak is). Mosószernek a már jól bevált Sea to Summit homit viszem, ami épp elég egy hónapra és citronellás, ait szintén nem szeretnek a bogarak. Nem mellesleg pedig le is bomlik, nem károsítja a természetet (UPDATE: A 89ml-es flakon épp elég volt, pont az utolsó napomon Muxíában fogyott el.)

el_camino_csipesz_vagy_biztositotu.jpg

A csipeszeket lecseréltem pár nagyobb darab biztosítótűre, ezek SOKKAL kevesebb helyet foglalnak és az esetleges menet közbeni hátizsákon szárítás idején is ezzel lehet jobban rögzíteni a ruhákat a táskára.

Mivel szemüveges vagyok, nem árt a pótszemüveg is a pakkba, mert ha valami történik az egyes számúval, akkor tartalék híján gyakorlatilag megvakulok. Azt mondják, akik értenek hozzá, hogy vakon túrázni eléggé árt az egészségnek. Aki kontaktlencsés, annak azt nem árt vinni, meg egy jó napszemüveget. Tavaly pedig nagyon bevált a szemüvegpánt, ami akkor is rajtam tartotta az okulárét ha megizzasztott a menet.

Pénz, pénztárca alap, a repülőúton legalábbis, utána pedig több helyre elrejtek némi kp-t, hogy ne hagyjam el az egészet egyszerre ha úgy alakul - mert tavaly bizony alakult úgy...

A telefonomhoz viszek töltőt, méghozzá egy spéci fajtát amiről akár 4 eszköz is tölthető egyszerre (UPDATE: király volt, sokszor kellett és másoknak is jól jött). A kábelét is megpróbálom nem itthon felejteni, a fülest szintén vinni szándékozom. A "T" dugó is elmaradhatatlan, sokszor jött jól a konnektorban szegény, zarándokban viszont meglehetősen gazdag szállásokon. (UPDATE: ez nem kell, ha van a spéci töltő. Vagy-vagy) A fejlámpám is a csomagban landol, nagyon király 300 lumenes, ezzel akár éjszaka is lehet menni és tud piros fényt a hajnali - másokat nem zavaró - pakolászáshoz (UPDATE: Bár tavaly május elejétől sokat használtam, idén nem volt rá szükségem. Június közepétől már hosszúak a nappalok, éjjel meg nem mentem. Ha mégis kellett extra fény, megoldottam telefonnal. Hazaküldtem a lámpát)

Kineziotape ízlés szerint vihető, én nem viszem, mert nem értek az anatómiához. Majd ha kell, keresek hozzá dokit vagy masszőrt, aki segít. Remélem nem lesz rá szükség. (UPDATE: Sajnos lett, 22euróért kellett vennem egy helyi gyógyszertárban egy tekercset felesben egy cimborával. Egyébként vízhólyag ellen is jó, meg sebtapasznak is akár, szóval érdemes vinni egy keveset.)

1532341282869.jpg

Tartalék botvég is bekerül - tavaly sem bírta végig az egy szett - illetve egy kb. súlytalan kis bevásárlószatyor, ami eredeti szerepe mellett időnként szennyestartóként fog funkcionálni, mert gyűlölöm a nejlonszatyrokat, vásárolni viszont kell majd mennem párszor. (UPDATE: bevált, teljes siker, vagy 30 darab eldobható szatyrot spóroltam meg a világnak)

A kézmelegítő egy új ötletem, még nem tudom, hogy be fog-e válni, de szándékaim szerint bakancsszárítás gyorsításában lesz/lehet szerepe. (UPDATE: fényesen bevált, pedig valami nagyokos belémkötött miatta. Sajnos csak egy párat vittem magammal próbaképp, mert az is súly, de esős idő sokszor volt. Egy-egy rövidebb túrámra minden esetre beteszek majd ezután is egy csomaggal vész esetére. A módszerem az volt, hogy először kitömtem újságpapírral a bakit és jól kinyomkodtam, hogy a nagyja nedvességet felszívja a papír. Hagytam benne egy fél órát, majd kivettem, a bakancs sarkát a falra támsztottam és beletettem az orrához a párnácskákat. Fontos, hogy ilyenkor ne tegyünk semmit a bakancsba, hogy a meleg levegő a száron át kémény módjára szabadon távozhasson a vízpárával együtt. Szimpla fizika. A hosszútávú megoldás persze egy rendes vízálló bakancs lesz.)

 Pipere
el_camino_del_norte_eszaki_ut_felszereles_pipere_vitamin_gyogyszer_lista.jpg

A képen dobozban vannak a krémek és a gyógyszerek, de természetesen nem így viszem őket. Ezekből csak pár szem kerül a táskába, mert van kint orvos és gyógyszertár, árban is hasonló, mint itthon, ezért csak annyit viszek, hogy szükség esetén egy napra elég legyen amíg beszerzem az utánpótlást. Ez alól kivétel a Voltaren, amiből tavaly is sokat kellett bevennem, így azt nem bízom a véletlenre! Elfelejtettem leírni a csomag tapaszt, mert nekem nem szokott kelleni (idén sem kellett) de inkább legyen nálam, mint ne, amikor esetleg kell. (UPDATE: nagyon jó volt a Voltaren, sajnos kellett, de mivel időben el tudtam kezdeni szedni ezért hamar elmúltak a panaszaim.)

Nagyon király a felakasztható neszeszer, mert a legtöbb helyen tavaly összesen 1 darab kis fogas volt a zuhanyzóban a ruháknak, törölközőknek és minden másnak. Szerencsére a Francia Úton is ilyen volt velem, most viszont egy könnyebb darabot újítottam be. Szappant viszek megint, illetve egy kis műanyag stift deo-t, ami könnyebb, mint a golyósok. Ráadásul ez a tavalyi, szóval félig van, ami megintcsak jót tesz a súlyának. (UPDATE: itt is jól jött a spéci neszeszer, mert errefelé is spórolnak a fogasokkal. Érthetetlen.)

Fogkefe, mini fogkrém, mini 30-as napolaj (KELL, mert ha nem használsz akkor bizony hamar rommá égsz felhős időben is!) mini mentholos talpkrém estére, szőlőzsír és mini kézkrém, néhány fülpiszkáló és körömolló megy még a neszeszerbe. 

Törölköző terén is történt némi újítás. Idén is kettővel megyek, de a 2 darab súlya és mérete kisebb, mint a tavalyi kicsié volt. Műselyem (azt hiszem) az anyaga, nagyjából 2-3 óra alatt megszárad az, amiből csavarni lehetett a vizet. A nagyobbik esti zuhanyhoz, míg a kisebbik reggeli mosakodáshoz lesz jó. Van hozzájuk király karabíneres-hálós tok is, amivel napközben könnyedén a táskámra lehet őket akasztani száradni. (UPDATE: nagyon bevált, végül csak a nagyobbat vittem, elég is volt. A többiek csodálták, hogy milyen kis helyen elfér és milyen könnyű)

A masszázsladba aranyat ér, mindenkinek ajánlom. Súlya szinte semmi, de este, amikor az ember a talpa alatt gurigázik vele, az érzés megfizethetetlen! (UPDATE: mindenki imádta idén is)

Krémek terén jönnek a király holland Starbalm sportkenőcsök. Ebből van melegítő, amit reggel a combomba és a vádlimba masszírozok, illetve hűsítő, amit este fürdés után alkalmazok ugyanott. (UPDATE: 100 pont)

FÉRFIAK FIGYELEM! ELŐBB WC, UTÁNA MELEGÍTŐKRÉM, ÉRTEM? Hallottam valakiről, aki mesélte, hogy egyszer fordítva csinálta, és nem volt jó... :)

A kis erős krém és a meleg tapasz sérülések vagy húzódás esetén hasznos, míg az instant hűtőpakk gyulladásokra jó, ha nincs kéznél jég. A Flector már jól bevált baj esetén, míg a Sudocrem a kidörzsölődésekre hasznos, kellett is mindkettő legutóbb.

Gyógyszereket és vitaminokat is viszek, csak pár apróságot. Kalcium és magnézium alap, ez feltétlenül kell. Multivitamin nem árt a megnövekedett terhelés miatt, ezen kívül Aszpirin, gyomorbajra pár tasak Smecta és fejfájáscsillapító. (UPDATE: kellett a Flector, a vitaminok, egyszer az Aspirin is és sajnos a gyomorfertőtlenítőre is szükségem volt egy polipos kaland után)

Füldugó kell a nyugodt éjszakák miatt, varrótű és némi cérna pedig a vízhólyagokra, ehez viszek egy kis Betadint fertőtlenítés gyanánt. (UPDATE: vízhólyagom idén sem volt, de a tűt sokszor kölcsönadtam. A füldugóim tökéletesek voltak, megérte tesztelni előtte. Adtam belőle 2 embernek, akik panaszkodtak a sajátjukra, másnap nem győztek hálálkodni, hogy végre milyen jót aludtak!)

Egyebek

el_camino_felszereles_lista_3.jpg

A hátizsákom a régi (persze viszem hozzá az esőhuzatot is) és a túrabotom is, mert bevált csapaton ne változtass. A hálózsákom is a tavalyi és most is velem jön az övtáskám, amiben kiályul elfér a telefon, powerbank, bicska, nasi és egyéb apróságok (UPDATE: végül nem kellett, mert elfért minden a hátizsákban). A bepakolásnál segítségemre lesznek a kis zsákocskák, amikkel remekül külön lehet tenni az egyes dolgokat, mint a technikai kütyük, a tiszta és a szennyes ruhák, a pipere stb.

Amikben megyek
el_camino_ruhazat.gif

Ezeket a holmikat nem kell bepakolnom, mert ezek lesznek rajtam az odaút során. A lecippzározható szárú ultrakirály G-1000 Fjallraven Keb nadrág (amiről az út után írtam egy jó kis tesztcikket), egy szellőzős hátú túraing, a Keb Eco Shell héjkabát (szintén lett cikk róla) és egy minire összecsomagolható ám annál melegebb pehelymellény (UPDATE: a mellény nem kellett most, mert nem volt nagy hideg), amit majd hidegebb időben fogok felvenni a dzseki alá. Ez utóbbit egy outlet szezonvégi kiárusításán lőttem télen, marhára örülök neki!

amazonas_mini_turafuggoagy.jpg

+1 kis luxus: a 18 dekás Amazonas túrafüggőágyam "véletlenül" beleesett a pakkomba. Ez olyan kicsi és könnyű (konkrétan egy maroknyi), mégis akkora királyság, hogy nem bírtam ki. Remélem jó lesz és az időjárás is hagyni fogja, hogy használjam! 

Azt tervezem, hogy ne kelljen mosni rögtön az első napon, amikor még nem is mentem egy métert sem, hogy egy kidobás előtt álló alsónadrágban és egy hasonlóan vacak zokniban fogok utazni, amit aztán "iktatok" a célállomáson. Így először majd csak akkor veszem fel a túrazoknit és az alsót, amikor tényleg túrázok is bennük.

Hamarosan jön még pár érdekes és hasznos poszt, itt pedig naponta olvashatsz az Északi utamról csakúgy, mint tavaly a Franciáról!

A leghasznosabb felszereléseimről összeállítottam egy kis videót. Ha tetszik, iratkozz fel Youtube csatornámra, hogy értesülhess az új videókról! 

Közkívánatra elkészült Facebook oldalam, kövess ott is, ha nem szeretnél lemaradni a friss posztokról!

Ha szereted amit csinálok és támogatnád az utamat, vagy meghívnál egy sörre vagy egy kávéra virtuálisan, mostantól megteheted itt:

blog_tamogatas_paypal_300_250_2.jpg

A megosztást köszönöm!

Hasonló bejegyzések, amik szintén érdekelhetnek:

Utasbiztosítás a Nortéra

A felszerelésekről

A felkészülésről

Camino tippek a Francia út után

Videók, filmek

El Camino del Norte, 0. nap, az utazás

become-a-patron-button-1_1.png

 

 

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr7514028566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorasssa 2018.06.08. 08:49:06

Tipp: ropogós térdekhez... Nekem a jobb térdem volt gyengébb, mielőtt tavaly nyáron elindultam. Kollagén-tartalmú táplálék-kiegészítőt ettem, és az "megolajozta" a rendszert, szerintem emiatt volt sima utam. "Dietphram hialuron" a neve.

Köszi a részletes listát, ahogyan ezt ilyen informatívan és egyben szórakoztatóan összeállítottad! A felakasztható neszesszer ötletét tavaly Tőled vettem, és a mindenféle komfortfokozatú tusolóban nagyon jól használhatónak bizonyult!

Jó készülődést és jó utat! Buen Camino!

Pellegrino 2018.06.08. 08:50:21

@Dorasssa: De jó, hogy most is itt vagy! :) Örülök, hogy segítettek a tippjeim és köszönöm a tiédet, kipróbálom!

2018.06.08. 11:58:23

okostelefont egy kicsit gáz vinni ... caminora mész és közben facebookozol majd?
meg fognak mosolyogni....

Pellegrino 2018.06.08. 12:00:23

@KUNTYI: Sokkal kisebb, mint egy fényképezőgép, ráadásul zenét hallgatni, blogolni és telefonálni is lehet vele... ;) Manapság mindenki visz, nem nagyon mosolyogják meg.

2018.06.08. 14:33:18

@Pellegrino: oké..:) kicsit úgy érzem, hogy inkább a cuccokról írsz itt, mint a Caminoról, mint lelki útról..
ez nem erről szól...kimész, gyalogolsz, megváltozol(vagy nem)...nem pedig kézmelegítőről, amivel bakancsot tervezel szárítani(LOL), 50 ezres nadrágról, hiperszuper viasszal rafinálva....mi ez a blog, komolyan? a dívány caminohack-je?

Pellegrino 2018.06.08. 14:44:10

@KUNTYI: : Többmindenről írok itt, ahogy a fejlécben is látod. Voltam már a Caminón és igen, változtam is. Igen, viszek tesztre egy komolyabb túraholmit, mert kíváncsi vagyok, hogy mit tud, nem azt mondom, hogy ilyennel kell menni, sőt sok spórolós tippet adok.
A viasz környezetbarát anyag, nekem azért tetszik nagyon, mert ezzel is foglalkozom.
Tavaly egyszer rommá ázott a bakancsom, ami nem száradt meg egy éjjel alatt, ezért gondoltam, hogy kipróbálom ezt a kézmelegítős módszert, hátha ezzel megoldódik ez a probléma, mert az Északi Út sokkal esősebb, mint a Francia.
Nekem a Camino nem feltétlenül csak a lelki dolgokról szól, (ahogy ez a blog sem), hanem praktikus túrás dolgokról, és nem mondom meg másoknak, hogy nekik miről szóljon...
Remélem megválaszoltam a kérdéseidet! ;)
Ja, és nincs közöm a Díványhoz sem.

satie · http://321.hu/sas 2018.06.08. 15:21:11

akár az O Camino-ról van szó, akár másról, az egyik legalapabb, amit vigyen az ember, ha tud, az a ragtapasz, különös tekintettel a talpsérülésre. Aki ezt nem tudja, az komoly sétán valószínűleg még nem volt.

Pellegrino 2018.06.08. 15:24:08

@satie: Igaz, a piperés képjobb alsó sarkánál ott is van, csak leírni felejtettem el. :)

Drag 2018.06.09. 23:17:55

@Pellegrino:

Szia!

Nem tudom, de nem te említetted, hogy a nagy útra kicsit nagyobb zsákot viszel, a fotós felszerelésnek?
(vagy mégsem viszed?) :)

Elég sok blogot olvasok, így néha összefolynak az infók...

Jónak tűnik a felszerelés listád... :)

Pellegrino 2018.06.09. 23:18:54

@Drag: Szia, igen, agyaltam rajta, de megoldom a kisebbel, a másik túl nagy lenne.

Dorasssa 2018.06.14. 20:29:04

Egy másik blogon olvastam:

Felirat +1 a padon: "Az igazi zarándok csendben halad."
Felirat +2 a padon: "Az igazi zarándok NEM ítélkezik."

Személy szerint az én felkészülésemet - amit én emberileg hozzá tudtam tenni a Camino-hoz - nagyban segítette ez a blog, a javaslatok, a gondolkodási folyamat, amelyet Pelegrino publikált. Segítette rendezni a gondolataimat, fókuszt adott a készülődési folyamatnak. Plusz, a meta tényező, hogy láttam: lehetséges megcsinálni a Camino-t. Úgy is, ha egy hónappal indulás előtt döntöm el, hogy bizony belevágok!

Így lehetővé vált, hogy teljes nyugalommal, a lehető legnyíltabban, mindenféle egyéb adminisztratív és praktikus dolgokról legjobban gondoskodva MEG TUDOTT NYÍLNI a figyelmem az út LELKI részére is. Aki tanult kémiát, az úgy nevezné ezt, hogy 'szabad vegyértékelektron'. Jó felkészüléssel gondoskodtam - amennyire megtehettem - a biztonságomról, a legjobb kezdeti feltételekről, és arról, ami kell egy szerencsés induláshoz. A többit meg a Jóisten hozzátette.

És milyen alapon ítéljük is el bárki Camino-ját, ahogyan Ő azt járja?

És ki nem látott már nagyon elszánt, gazdag belső életet élő, jó lelkű és jó szándékú zarándokot - aki úgy lesérült, úgy meghúzta lábát/vállát/derekát, vagy tele volt a talpacskája sérülésekkel a rossz felszerelések, az elégtelen csomagolás vagy az alapvető természetjárás ismeretei nélkül ... - hogy egy közeli kórházban, vagy útját MEGSZAKÍTVA, otthonában folytathatta tovább az emelkedett merengést ... ?

Mindenki az útját járja, és ODA is egy út vezet, hogy a FB meg az egyéb fórumok hátrébb sorolódjanak, és egyre jobban belegyökerezzünk a jelenbe. ODA is egy út vezet, hogy egyre gyakorlottabbak leszünk kiszakadni az életünk rutinjaiból, az online térből és a napi ügyviteli feladatokból. Nekem ez kiemelkedően FONTOS, mégis olykor ugyanúgy kihívás.

Főleg azért tartom elhamarkodottnak az ilyen hozzászólásokat, mert e blog írója (én minden posztot elolvastam, amikor készültem a Francesra, és most, a Norte-ra) mindig FIGYEL arra, hogy hangsúlyozza: ez az ő útja, ezt ő így csinálja, neki ez vált be. Nem egy zarándokszent online beszámolója ... és nem is ezt ígérte (sem a stílus, sem a formátum, sem a bejegyzések hangvétele vagy tartalma).

És fel lehet hívni a blogíró figyelmét asszertíven, hogy elmaradt a ragtapasz a bejegyzésből. JÓINDULATTAL azt feltételezzük ilyenkor (ha bárki készült már prezentációval, előadással, vagy maga is ír és oldalt szerkeszt, annak ismerős), hogy VÉLETLENÜL maradt ki az a tétel.

Milan Igor Stiglincz 2018.07.17. 13:18:22

Melyik Sea to Summit mosószer volt elég egy hónapra? A 250ml, vagy a 89ml? Jók ezek a bejegyzések, most nyomtattam ki az EU-s TB-igénylőlapot, aztán megyek paracordot venni, meg a masszázsgolyót is felírtam.

Pellegrino 2018.07.17. 13:19:14

@Milan Igor Stiglincz: Golyót is meg paracordot is adok, a 89ml elég a mosószerből.
süti beállítások módosítása