Felkészítőtúra-ötlet Budapest környékén

2020. február 09. 10:51 - Pellegrino

OKT Hűvösvölgy-Piliscsaba-Dorog (40km)

A Camino-n átlagban nagyjából 20-25 kilométeres szakaszokat ballagnak a zarándokok naponta. Ha budapesti, vagy környékbéli vagy, itt egy remek túraötlet, ahol könnyedén kipróbálhatod magadat és a felszerelésedet, mindezt ráadásul gyönyörű környezetben teheted.

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_40.jpg

Viktor cimborámmal már túráztunk egyszer a Vértesben egy hatalmasat, de az egy durva, közel 80 kilométeres teljesítménytúra volt. Ez a mostani viszont tökéletes felkészítőtúra lehet bárkinek a Camino előtt.

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_20.jpg

Ha kíváncsi vagy rá, hogy bírnál-e nagyjából 20 kilométert, akkor ideális lehet az Országos Kék Túra Hűvösvölgy-Piliscsaba szakasza. Ha bevállalósabb vagy, akkor folytathatod tovább Dorogig, ami azonban már egy negyvenes. Ez utóbbit viszont már inkább gyakorlott túrázóknak ajánlom.

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_24.jpg

Szombat reggel 6 órás indulást terveztünk be így január végén, hiszen korán sötétedik. Így a 4 kilométeres óránkánti átlaggal számolva elvileg oda fogunk tudni érni még a délután öt órai sötétedés előtt.
kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_44.jpg

Otthonról - már mondhatni szokás szerint- egy közösségi autóbérléses alkalmazással bérelhető Mol Limo környezetbarát elektromos kisautóval mentem, mert ilyen korán reggel nem járnak túl gyakran a tömegközlekedési eszközök. Ez pedig még egy kicsit olcsóbb is volt most, hogy nem volt forgalom, mint a két darab BKV jegy, amibe az odaúthoz szükségem lett volna. Amikor a tömegközlekedés vagy a gyaloglás valamiért nem nyerő opció (főképp, ha csak egy irányba kell gyorsan mennem) nagyon hasznos tud lenni ez a közlekedési mód.

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_38.jpg

Viktor a Móriczról jött, én pedig a Széll Kálmán téren szálltam fel a 61-es villamosra, ami nagyjából negyed 7 felé érkezett meg a hűvösvölgyi végállomására. A villamos elejénél lévő fedett lépcsőn felballagtunk a parkolóhoz, ott pedig elkezdtük követni a kék jeleket.2.jpg

A házak közötti részen nagyon figyelni kell (mi is tévesztettünk párszor) de az erdőkben általában nem nehéz észrevenni a jeleket. Nagy hasznunkra volt a Természetjáró mobilalkalmazás, aminek segítségével láthattuk, hogy hol vagyunk éppen a túra útvonalához képest.

A természetjáró alkalmazás letölthető innen Androidra, innen pedig iOS-ra, az Országos Kék Túra teljes útvonalát (2020.01.21-es frissítésű GPX térképfájl bélyegzőhelyekkel) pedig innen tudod hozzájuk leszedni!

Hamarosan egy templomhoz értünk, ahová éppen elkezdtek érkezni az emberek. Jó is fotótéma volt még a hajnali félhomályban, készült is hamar pár kép, Viktor pedig forgatni kezdett, hogy tesztelje új kameráját.

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_47.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_13.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_5.jpgNagykovácsi környékén kezdődött a legszebb szakasz, főleg ilyen télies környezetben. Fura módon a hegytetőkön egészen olyan volt, mintha komoly tél lenne, míg 50 méterrel alacsonyabban nyoma sem volt hónak.

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_45.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_39.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_25.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_46.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_26.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_29.jpgkek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_1.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_27.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_23.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_2.jpgTélen is nagyon fontos hidratálni, ilyenkor ugyanis az ember nem érzi annyira a hidegben a szomjúságot.

Az örök kérdés: Bakancs vagy túracipő? Az örök válasz: Kinek melyik.

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_30.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_34.jpg

kek_tura_huvosvolgy_dorog_camino_gyakorlo_felkeszules_tura_9.jpgNagyjából dél környékén érkeztünk meg az utunk felénél fekvő Piliscsabára, ahol a főút melletti kocsmában bevertünk egy jó meleg teát és hagymás zsíroskenyeret (ami azonnal vérré vált), és egy jó húsz percet pihentünk. 1.jpgEz a kilométeradag jó felkészülés lehet kezdőknek, plusz innen busszal vagy vonattal nagyon gyorsan vissza lehet jutni a városba hétvégén is.

Mi továbbmentünk, mert a célunk az összesen 40 kilométerre lévő Dorog volt. Az út továbbra is nagyon szép volt, bár főleg a mezőkön érdemes balra nézegetni, mert lesz olyan rész Dorog előtt, ahol le kell majd kanyarodni, de a jel csak a bal oldali ösvény melletti fákon van felfestve. A következő falucska Klastrompuszta volt, (ahol már túráztam a nyáron Hajdú Balázs cimborámmal, itt találod), majd Kesztölc mellett az erdőn keresztül haladtunk Dorog irányába.

Kattints a képre a galériáért:

Itt már előfordult egy-két emelkedő, de összességében nem volt vészes, bár a negyven kilométeres napi adag nem kevés. Pont sötétedésre értünk be Dorogra, ahol a vasútállomásra siettünk. Innen ugyanis nagyjából 40 percenként mennek befelé a vonatok a Nyugatiba, a jegy felnőtteknek kábé egy ezresbe kerül, a menetidő pedig nagyjából egy óra.

Sajnos mi pont lekéstük az egyiket, így várnunk kellett a hidegben a következőre. Figyelni kell, mert itt van ugyan utasváró, de valamilyen rejtélyes oknál fogva nincs nyitva hétvégén és hétköznap is azt hiszem délután 1 körül bezárják.

Remek napunk volt, íme a túráról készült kisfilm, amit ezúttal Viktor készített el, én csak 1-2 felvételt adtam hozzá. Viktor csatornáját itt találod, az enyémet pedig ide kattintva. Érdemes lehet rájuk feliratkozni, lesznek még hasonló kisfilmek! Az Országos Kék Túra honlapja pedig itt van!

Csatlakozz hozzám Facebook-on, nézegess képeket az Instagram oldalamon és figyeld a blogot, mert hamarosan jönnek az idei Camino-k és egyéb túrák, felszereléstesztek, tippek, ötletek és hasznos holmi ajánlások!

Túrás téma:

A derékaljakról

A hálózsákokról

A túrazoknikról

A túrabotokról

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.