El Camino Portugál Út - az odaút megtervezése, biztosítás

2019. április 06. 07:27 - Pellegrino

Camino Portuguese Lisszabontól a parti úton át egy kis csavarral

 A Francia Út és a Norte után idén végre sort kerítek a Camino Portugál Útjára. Eredetileg is ezt az utat szerettem volna bejárni, de mivel anno teljesen amatőr voltam a témában, így a Franciával kezdtem inkább. Aztán pedig a nehézsége miatt a Nortét jártam be másodiknak, hogy minél jobb fizikummal vághassak bele. Persze idén beleteszek egy csavart, mert valójában egészen délről, Sagresből indulok (de az Lisszabonig nem számít Caminónak) és nem is állok majd meg Santiagóban...

rota_vicentina_portugal.jpgAz a déli rész a "Rota Vicentina" és a "Fisherman's Trail" ami végig az óceánparton vezet és azt hiszem 2016-ban Európa legszebb túraútvonalának választották. Ősztől nyár elejéig ajánlott, utána nagyon meleg van, ezért megyek áprilisban.

portugal_camino_3.png

Lisszabontól aztán a Portugál Caminót járom a terveim szerint egészen Portón át Santiagóig, majd fel az Angol Úton felmegyek szintén "árral szemben" Ferrol-ig. Így összesen nagyjából 900-1000 kilométer lesz a teljes távom, legalábbis ha minden a terv szerint halad és a térdeim is így gondolják...

vicentina_terkep.jpg

Rota Vicentina északról-délre

Ezt az utat többnyire északról-délre járják, így valószínűleg szembe fogok menni a legtöbb emberrel, de nem nagyon zavar a dolog. A part itt gyönyörű, de a homokos terep miatt állítólag nem lehet túl nagy távokat vállalni naponta. Ezt át tudom érezni, mert az Északi Úton is nehéz volt a homokos partokon menni, mert ott is eléggé megviselte a bokámat a laza talaj.

Wizz jegyvásárlás Lisszabonba lépésről-lépésre

Az utazás tervezésekor repülőt kerestem Lisszabonba. Szerencsére a Wizz-nek van ilyen járata, ezért rákerestem a neten. Viszonylag olcsón sikerült jegyet vennem, ami 30.000 forintot jelent, de ebben már benne van a feadott csomag és a kiválasztott ülőhely is. A gépre a kamerákat viszem fel a kis napi hátizsákomban, míg a "rendes" hátizsákomat feladom, persze előtte alaposan lezárom gyorskötözőkkel és be is fóliáztatom a reptéren. Ez nem olcsó, vagy 3000Ft, de többet ér a nyugalmam és a benne lévő holmik.

Mivel csak este száll le a gép, így csak másnap tudok továbbmenni délre (aki Caminózik, az is másnap indul csak) ezért kerestem egy szállást magamnak éjszakára. Lisszabonan nemige vannak alberguékm de szerencsére 3-5000 forint között egész sokféle szállás található a városban a Booking.com-on. Én olyat kerestem, ami a másnapi buszomhoz a "Sete Rios" negyedben a lehető legközelebb van. Az ára 5100 forint volt, de így nem kell majd hajnalban kóvályognom a városban. Mivel csak egy busz megy naponta Sagresbe reggel fél nyolckor, így nem szeretném lekésni.

lisszabon_camino_hostel_albergue.png

A szállás és a pályaudvar nincs messze egymástól

A Sete Rios nevű pályaudvarról indul a portugál Rede Expressos buszcég járata Sagresbe reggel fél nyolckor. A jegy 20 Euro, az érkezés valamikor dél körül várható. A jegyet vagy online, vagy a saját alkalmazásukon keresztül lehet megvenni elvileg 30 nappal indulás előtt, de sokszor csak később, nagyjából 15-20 napnál engedik a vásárlást. Sajnos kiderült, hogy ez csak a nyáriidőszakban jár minden nap, ilyenkor tavasszal csak hétvégén mennek ezek a buszok. Emiatt Lagos-ba vettem jegyet, ahonnan már át fogok tudni menni Sagres-be valahogyan, akár gyalog is, mert nincs túl messze.

Ezekkel megvagyok, Sagresből meg majd improvizálok. Bár van EU TAJ kártyám (itt írok róla és a beszerzéséről) az utasbiztosítást idén sem hagyom ki, mert a TAJ kártya csak alap dolgokra jó. Főleg az emlékezetes Francia Úton történt fogorvosi problémám óta ha lehet még komolyabban veszem.

Fel is pattantam a Biztosítás.hu alkuszoldalra, majd beírtam a szükséges adatokat: ki vagyok, mikor utazok és meddig, hová (EU), mivel megyek (repülő), miket viszek (telefon, kamera) stb. és már kapom is a listát az elérhető biztosításokról:

Itt ráklikkelve az egyes cégekre megnézhettem, hogy pontosan milyen térítéseket takar a nagyjából 15-35.000Ft közötti összeg (ami nem is olyan vészes, ha azt nézzük, hogy másfél hónapos időtartamról van szó). Leginkább a poggyászt és a "limit nélkül" vállalt térítéseket figyelem meg válogatás közben. Íme néhány példa:

Az egyes cégek ajánlatai között hatalmas különbségek lehetnek

Gondosan megnézegetem, majd mérlegelek és kiválasztok egyet, ami nekem és az igényeimnek leginkább megfelel. Megkötöm, bankkártyával kifizetem és már kapom is a kötvényt, illetve a számát SMS-ben.

Ez is megvan, remélem nem lesz rá szükség, de az biztos, hogy nyugodtabb vagyok, hogy van biztosításom a TB kártya mellé, így amennyire lehet, bevédtem magamat.

Ez is érdekelhet:

Francia Út tippek-trükkök - Ozone TV interjú

A Camino legszebb tájai - Timelapse video

Inspiráló filmek, videók - Francia Út

Inspiráló filmek és videók - Északi út

Caminós tippek, trükkök - szállások, utazás, kaja stb.

become-a-patron-button-1_1.png

 

 

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr6014693454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása