Tegnap este vacsi közben a baguette kemény vége letörte a jobb felső kettes fogam sarkát. Ez azért para, mert egyrészt nem túl esztétikus, másrészt hegyesen tört, ami megvághatja a számat, harmadrészt pedig még kb. 2 hét, mire hazamegyek, addig pedig a fogam simán elkezdhet tönkremenni.
Ezért másnap délelőtt Ponferrada-ba (az útba eső első nagyobb város) érve felhívtam az utasbiztosítómat (AEGON), és bejelentettem az esetet.
A telefonos hölgy minden adatomat megkérdezte, beleértve a lakcímemet, nevemet, mikor és meddig kötöttem a biztosítást, mikor és hogyan történt a dolog, közben ittas voltam-e stb.
(Fontos, hogy mielőbb jelentsük be a biztosítónál, ha valami baj ér bennünket)
Majd miután minden adatot rögzített felajánlotta, hogy keres nekem egy dokit a városban, várjak max egy órát, és visszahív. Délelőtt 10:00 volt ekkor, szóval vártam.
11:10-kor jött is a visszahívás, miszerint sajnálja, de nem talált nekem EGY VÁROSBAN fogorvost! Na ezt nem hiszem el, kb 5 perc Google a dolog szerintem, de lehet, hogy csak nem értek rá, mert valakinek sürgősebb dolog kellett... Na mindegy, kissé szkeptikusan, de kíváncsian várom a folytatást.
Kérdezte, hogy hová tartok és kb. mikor fogok odaérni. Mondtam, hogy Cacabelos a település és kb 4 felé leszek ott. Okézta a dolgot, és kérdezte, hogy nap közben hívhat-e, mondtam, hogy igen, várom szeretettel.
Csakhamar kaptam egy sms-t, hogy felvették a káreseményt, és kaptam hozzá egy hivatkozási számot.
13:00-kor csörög a telefon. A biztosítós hölgy az, talált nekem a faluban(!) fogorvost, leszervezte. Mivel mondtam, hogy 4 felé érek oda, akkortól várnak. Küldi a kontaktot smsben, kb 50€ lesz a doki, otthon fizetik majd ki. Korrekt.
Fél kettőkor jön is az sms, benne a címmel a megbeszéltek szerint. Amennyire szkeptikus voltam, most annyira elégedett vagyok. Remélem a doki jó lesz, különben berakatok egy aranyfogat. :)
Pontban négyre oda is érek, a rendelő szép és modern, kedves fiatal nők dolgoznak benne. Rögtön tudják mi járatban vagyok. Felírják a nevemet és az igazolványszámom. A biztosítónak kell majd minden papírból vinnem egyet.
Az asszisztens behív, és csinál egy panorámaröntgent. A dokinő épp egy másik hölgyet vizsgál közben, aki előttem érkezett.
A legfainabb spanyol fogorvoscsaj akit ismerek
Tíz perc múlva bemegyek, majdnem elalszom, semmit nem érzek. A nők kedvesek, barátságosak. A végén kérem a dokit, hogy hadd fotózzak párat, mosolyogva megengedi, még pózol is hozzá nekem. Felírja a blogot, biztos akar lenni benne, hogy rendben eljutok Santiago-ba.
Előtte - Utána
Kint a pultnál végül megkapom a számlát, az esetről egy egysoros leírást, amiben benne van, hogy mit csináltak, ezeket kérte tőlem a biztosítóm. Kérek rá 1-1 pecsétet és aláírást is, mondván, hogy mifelénk így lesz hivatalos valami.
Aztán, ha már pecsét van kéznél, kérek egyet a zarándokútlevelembe is! Jót nevetnek ezen, szerintem én vagyok az első akinek ilyen pecsétje van. Leperkálom az 50€-t, és már indulok is tovább stílszerűen harapni valamit! :)
Otthon majd kitöltöm a bejelentőt és leadom a biztosítónak a papírokkal együtt, ők meg majd átutalják a pénzt. Ennyi volt, minden oké, újra szép vagyok (a lehetőségeimhez képest) :)
Másnap kora délután újra rámcsörgött a biztosítós hölgy, megkérdezte, hogy minden rendben ment-e, elégedett vagyok-e, mennyit kellett fizetni és milyen papírokat kaptam, majd elkérte az emailcímemet, ahová a bejelentő nyomtatványt küldheti nekem.
Megköszöntem a segítségét.
Maximálisan elégedett vagyok mind az AEGON biztosítóval, (kolléganőjük N. Móni munkáját külön köszönöm) mind pedig a New Dentis fogorvosi rendelőben dolgozó profi és kedves csajokkal! :)
Bebizonyosodott, hogy fontos a jó biztosítás, és itt a hangsúly a "jó" szón van.
Frankó hely ez a Spanyolország!
Ha utazol, feltétlenül köss egy JÓ biztosítást, ide kattintva olcsóbb is valamivel: