Camino Húngaro útinapló - Tizedik nap

2020. szeptember 12. 07:15 - Pellegrino

Mosonmagyaróvár - Rajka, 18 kilométer

Mosonmagyaróvári szállásunk nagyon kellemes volt. A közeli boltból beszereztük a reggelinket, amit az udvari asztalnál fogyasztottunk el. Leszedtük a szárítóról a tiszta és száraz ruháinkat, majd visszamentünk a hídhoz, ahol tegnap lekanyarodtunk a Camino útvonaláról.camino_hungaro_utinaplo_tizedik_nap_youtube_cover.jpg

Ma rövid napunk lesz, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy nem sietünk. Meleg, napos idő várható, így még a szálláson naptejezünk és elindulunk a belvárosi templom felé, amit tegnap kihagytunk.1599715645127.jpg A szállásunk előtt is áll egy templom egy szép Szent István szoborral. úgyhogy azért ezt is megnézzük magunknak, mielőtt a hídhoz indulnánk.1599715611702.jpgA hídtól nagyjából 3-400 méterre jobbra egy erdős ösvényre térve haladunk a belváros irányába. Hamarosan újra a Mosoni Dunaparton egy színpad és padok mellett bukkanunk ki, ismét bánom egy kicsit, hogy a szálláson reggeliztünk ehelyett. Pár lépés múlva le is huppanunk egy kávéra a parti büfében.1599715570260.jpg

1599715545126.jpg1599715521617.jpgA strandon nagy élet van, vízitúrázó csapat fürdik éppen, majd ők is a büfében reggeliznek. Nem maradunk sokáig, a kávé jól esik, de úgy döntünk, hogy inkább haladunk a meleg miatt.1599715488017.jpg

1599715448370.jpgHamarosan balra térünk a házak közé, majd a főúton jobbra. Innen sokáig egyenesen vezet a jel, mígnem elérünk a belvárosba. A Malom-ági Lajtán átkelve aztán bejutunk a szép belvárosi sétálóutcás részbe, ahol a templom áll.1599715363230.jpg1599715425756.jpgMellette ivóvizes csapokat találunk, itt tölthet magának, aki szeretne. A templom gyönyörű, a bejárata viszont szokatlan módon az utcához képest a hátsó oldalra esik. Nincs mise, szombat délelőtt van, de be lehet menni. Viszonylag sokan vannak bent, körülnézünk, csendben készítünk pár felvételt, aztán megyünk tovább.1599715342367.jpgA templomtól a sétáló (Magyar) utcán vezet el a jel. Innen a vízimalom mellett megyünk, nem bírom ki és lemászok a víz mellé a malomkövekre. A tiszta vízben apró halak úsznak. Kezdem irígyelni őket ebben a melegben.

1599715313231.jpgA malom mellett áll a vár, a bevezető hídon Fekete István és kutyája szobrával. Egy kis balkanyarral már ki is jutunk belőle, a túlsó oldalánál lévő szép kis öböl mellett aztán sétálunk tovább. Az új UFM sportaréna főbejáratával szemben átkelünk a Lajtán, majd a mellette lévő töltésre fordulunk Bezenye felé és jó sokáig battyogunk rajta.1599715250163.jpg

1599715184117.jpgA távoli szélturbinákat elég hamar elérjük, majd a zsilipnél jobbra fordulva haladunk tovább a töltésen.
A patak vize kristálytiszta, látszik, hogy rengeteg hal él benne. Ahogy én látom, talán keszegek lehetnek. Van benne több nagyobb hal is, de senki nem pecázik.1599715149294.jpg

1599715206280.jpgNem bírom ki, meleg van, a víz tiszta, sehol senki, így így ledobom a cuccokat és belemegyek a patakba, megmosakszom. Nagyon kellemes a vize, de elég iszapos az alja, bokáig süllyedek el benne. Jó nagy marha vagyok, sikerül megvágnom a lábamat valami náddal a lábujjaimnál. Igazi vérfürdő lett ebből.

1599847504466.jpgA "nagy fehér Gólem" (köszi Viktor) készül a habokba

Sebaj, lemosom a sebet ivóvízzel és beteszek egy papírzsepit a lábujjaim közé. Majd a szálláson lekezelem, Viktornál van Betadin. Nálam is szokott lenni, de most nem hoztam, gondoltam, hogy minek? Ez nem veszélyes út, nem kell ide EÜ készlet, mi?
A rövid fürdés után tovább megyünk a tűző napon, hamar meg is száradok. A töltésen figyelni kell majd jobbra, mert egyszer csak egy erdősáv mellett le kell kanyarodni a töltésről. Ezt egy útjelzőkő mutatja, amit valaki kidönthetett traktorral. Visszaállítottuk, a gazt is kiszedtük mellette, de bármikor újra megeshet a dolog.1599715075892.jpgEgy darabig a mező szélén megyünk, szép szürkegémek repkednek felette. Lefotózni innen nem tudom őket sajnos, mert viszonylag messze vannak, ha pedig leszállnak, akkor alig látszanak, olyan jó rejtőszínük van. Egy lovastanya után nem sokkal van egy majorság, ahol a bárányok jöttünkre hangosan bégetve a kerítéshez tódulnak.

1599715039301.jpg1599714851642.jpgPicit arrébb, Lajtapusztán az út bal oldalán egy villanyoszlop tövében ivókutat lelünk, fel is töltjük a kulacsokat. Figyelni kell, ha az ember vizet keres, mert mi is majdnem elmentünk mellette, olyan nagy a gaz körülötte.1599715006700.jpgPaprét elején egy munkás szobra fogad. Bár a település lakott, elég nagy a csend errefelé. Pár fiatal beszélget csak a főutcán egy motor mellett, arrébb pedig egy ember füvet nyír, de rajtuk kívül senki mással nem találkozunk itt.1599714946095.jpgA falu után egyszer csak egy furcsa telep mellé érünk, amit körben és felül is kerítés fed, belül pedig sűrűn növekszik valami növény. Kiderül, hogy itt nem a termés a lényeg, hanem a sok fácán, ami a szárak közt megbújva él.1599714777804.jpgElőbb erdei- majd betonlapos úton haladunk, ahol hamarosan kiderül, hogy itt is élnek agyatlan emberek. Hatalmas kupac szemét van az út mellé ledobálva, van ott minden: kanapé, számítógép, építési hulladék. Szomorú.1599714887444.jpgA közelben az út végén már látszik a 150-es út, balra nem messze pedig egy templom tornya kandikál ki a fák mögül. Ha minden jól megy, azt hiszem az már Bezenye és ott fogunk majd ebédelni. Nem is tudom, hogy a meleg étel, vagy a hideg üdítő hiányzik-e most jobban, de azt hiszem, ha csak egyet lehetne választani én a folyadékra szavaznêk.1599714704420.jpgA kerékpárútra visz a jel, kicsit kilépünk, hogy miamarabb beérjünk Bezenyére. Balra hamarosan gondozott füves területet találunk, rajta egy kis zarándokkápolnával a mellette pedig egy nagy árnyas fával. Le is heveredünk a tövébe egy kicsit, de nem  sokáig, mert már eléggé éhesek vagyunk, így haladunk tovább az ebédünk felé. Elvileg itt majd lesz egy jó kis pizzéria az útvonaltól kicsit távolabb, kíváncsi leszek rá.1599714664506.jpgA falu elején balra van egy cukrászda, ha valaki nem éhes, itt ihat egy kávét vagy egy üdítőt. Kicsit beljebb a főút jobb oldalán 2 söröző is akad az arra fogékonyabbaknak, a dohánybolt, élelmiszerbolt és pékség is csak pár lépésre van innen.1599714645302.jpg

1599714564729.jpgA templom és környezete is nagyon szép, az út itt jobbra fordul. A pizzériához azonban tovább kell menni a főúton, így mi egyelőre nem fordulunk le.
La Grande Pizzéria es Étterem a neve(Másnap hazafelé aztán itt kajáltunk, de be kell vallanom, a Tulipános Csárdában sokkal jobb volt a pizza, mint itt)
Sajna itt épp zárva vannak esküvő miatt, ezért a Rajka elején található Tulipános csárda lesz a cél. Itt egy giga pizza szalámival 1350Ft és nagyon jó is. Rátolok még egy epres túrógombócot, amitől teljesen el is telek. Isteni finom mindkettő.1599714598728.jpg

1599714621185.jpgA templom mellett így kisétálunk a faluból. Jobbra lovak legelnek, a fejükön fura szúnyoghálóval, gondolom, hogy a legyek ne zavarják őket.1599714535751.jpg

Íme a híres bezenyei Kétfejű Ló

Hamarosan útjelzőkő küld minket el balra, majd gyakorlatilag végig egyenesen megyünk a szántóföldek közötti földúton egészen Rajkáig. Befelé is remekül jelzett az út, a szállásunk viszont a város túlsó oldalán található, szóval innen még azért kell ballagnunk egy keveset.1599714478331.jpg

Itt aztán több furcsaságot is látunk, mint például a ház előtt egy porszívóba ültetett növény vagy a mountainbike kulacstartójában az üveg bor, kint hagyva az utcán. Tetszenek ezek a szürreális dolgok, így gyorsan le is fotózom őket. Kíváncsi lennék, hogy mondjuk Budapesten mennyi ideig maradna akár a bor a kulacstartóban, akár maga a bicikli így lezáratanul az utcán?1599714372587.jpg

1599714343413.jpgKözben belebotlunk egy Szent Jakab szoborba is a Jókai Mór utca 1. előtt, aminek a Google térképen szlovákul van fent a neve, úgyhogy hamar megadom neki a magyar változatot is. Nagyon szép a szobor, megcsodáljuk, de mivel már erősen esőre áll az idő és viszonylag késő is van, így nem időzünk itt túl sokat: irány a szállás!
1599714429889.jpgA szállásunk a Kiserdő Vendégház Rajka túlsó végénél van (foglalni kell előre 1-2 nappal itt is, mint a Camino Húngarón szinte mindenhol!), gyakorlatilag az utolsó házak egyike. Szép modern új épület, van benne minden, ami kell, a napi videóban be is mutatom. Gyors fürdés után hamar nyugovóra térünk, mert holnap hosszú napunk lesz, vagy 35-40 kilométer három ország földjén.

Videó a mai napról:

A következő napi bejegyzést itt találod

A Camino Húngaro első napjacamino_hungaro_tizedik_nap_mosonmagyarovar_rajka_utvonal.jpg

Ha nem akarsz lemaradni a hasonló tartalmakról, csatlakozz hozzám Facebook-on, iratkozz fel Youtube csatornámra vagy nézegesd a blog Instagram oldalát.

Ha szereted amit csinálok és belefér, hogy támogatnád a következő utamat, állnád egy szállásomat vagy meghívnál egy szendvicsre, üdítőre, sörre vagy egy kávéra virtuálisan, mostantól megteheted ide-, vagy az alábbi képre kattintva:

Hasonló témák:

Túrázás fájdalommentesen - egyszerű nyújtási technikák út közben

Mindent a hálózsákokról

A réteges öltözködésről

Mire jó a csősál?

A túrazoknik anatómiája

Mindent a derékaljakról

Bakancs, vagy túracipő?

Füldugóteszt a nyugodt éjszakákért

Mindent az ágyi poloskákról

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.