Beutazás Spanyolországba repülővel - miféle QR kód kell?

2020. július 04. 07:22 - Pellegrino

Ha be szeretnénk utazni Spanyolországba a koronavírusos 2020-as évben, a repülőtéren át kell esnünk egy ellenőrzésen, ahol azt vizsgálják, hogy nem vagyunk-e betegek, vagy nem voltunk-e olyan behatásnak kitéve, ami miatt esetleg elkaphattuk a kórt, de még esetleg csak tünetmentesen hordozzuk.

Van azonban egy mobilalkalmazás, ami jelentősen meggyorsítja a reptéri dolgokat. Szél Klára (mint már régebben is többször, most is) elküldte nekem ezt a fontos és közérdekű információt, így megoszthatom veletek az app használatát magyarul, lépésről-lépésre.

Ha tudsz angolul, akkor nagyon könnyű dolgod van: Az alábbi videóban elmesélik, hogy mi is ez a dolog és hogyan kell használni. Ha németül vagy franciául tudsz, az is jó, a honlapon ugyanis választható még a spanyol ellett ez a két nyelv is. Ha nem tudsz ezeken a nyelveken, az sem baj, akkor lejjebb elmesélem én.

Ezekre a kérdésekre mindenképpen válaszolnod kell, amikor beutazol, ezzel az alkalmazással viszont előre megteheted otthon, nyugiban, majd a kapott kódot bemutatva ezt könnyedén igazolni tudod, ezzel időt és macerát spórolva a reptéren.

A lényeg, hogy erről az oldalról le (majd ki) kell tölteni egy alkalmazást, amiben az ember nyilatkozik arról, hogy mikor, melyik géppel utazik ki, milyen célból és hol tervez megszállni közben.

Az még nem teljesen világos, hogy Caminónál  a szállás dolgával mi a helyzet, ha kiderül, frissítem majd a cikket.

Aztán nyilatkozni kell arról is, hogy milyen országokbn jártunk az elmúlt időben, meg arról, hogy nincsenek koronavírusra utaló tüneteink, persze ennek csak utazáskor van értelme.

Így a kérdőív ezen részét csak indulás előtt kevesebb, mint 48 órával kell/lehet kitöltenünk, hiszen előbb nem  tudhatjuk, hogy utazáskor vajon majd betegek leszünk-e. Előtte hiába is írjuk be, nem fogjuk megkapni a kódot.

Ha mindent jól töltöttünk ki és megadtuk a személyes adatainkat, akkor a végén kapunk egy személyre szabott egyedi, egy útra érvényes QR kódot emailben. Ezt megtaláljuk az alkalmazásban, letölthetjük a telefonunkra, vagy ki is nyomtathatjuk, így leszállás után elég lesz felmutatni azt, majd egy kis hőkamerás vizsgálat után mehetünk is a dolgunkra.

Mi az a QR kód?

Ez azoknak is nagyon jó, akik nem beszélnek idegen nyelvet, mert nem kell kint érkezéskor papírt tölteniük, hanem itthon könnyedén elintézhetik akár ezen bejegyzés alapján, akár egy angolul tudó ismerőssel közösen.

Mielőtt belevágunk, kelleni fog a repjegyünkről a járatszám, a légitársaság neve és az ülésünk száma, illetve (legalább az első) szállásunk pontos címe irányítószámmal és az adott régió nevével, de minimum a régió és a település neve kell. Ha ezek megvannak, akkor irány ez a weboldal (a telefonunkról megnyitva):

Itt válasszuk ki Androidos telefon esetén a bal oldali "Google Play", iPhone esetén pedig a jobb oldali "App Store" gombot. A dolog számítógépen is intézhető a kitöltés egyébként, nem feltétlenül kell hozzá az applikáció, de így a telefonunkon nyomtatás nélkül is magunkkal vihetjük a kódot.

Én Androidos vagyok, de nagy különbség nincs a kettő között, kattintsunk a letöltés vagy telepítés (ha jól emlékszem nagyjából 60-70 megabájtos, vagyis nem túl nagy a fájl), majd a megnyitás gombra:

screenshot_20200703_185522_com_android_vending.jpgItt kapjuk az alábbi 5 képernyős ismertetőt az alkalmazásról, amit alul a kis nyilakkal jobbra végiglapozva léphetünk csak tovább:

screenshot_20200703_185552_com_atos_spain_th.jpgItt lényegében elmondják azokat a dolgokat, amiket fentebb leírtam. A jobb alsó sarokban a "DONE" gombra kattintva lépünk be a kérdőíves felületre.

Itt meg kell adnunk ennek a nyomtatványnak a fantázianevét (az a "Form Alias", ami lehet például "Camino", de lehet bármi, amiből tudni fogjuk, hogy melyik utunkra vonatkozik), az útlevelünk, vagy személyi igazolványunk számát ("Passport number" - amivel utazni fogunk), a repülő járatszámát nem kell, mert azt automatikusan kitölti, hiszen az elején megadtuk ("Flight number") és az érkezés dátumát "Date of arrival", amit a beviteli mezőben lévő kis naptárra kattintva kell kiválasztanunk. A lenti kék "Continue" gombbal mehetünk tovább.

El kell fogadnunk a felhasználási feltételeket a lenti "I agree..." előtti karikára kattintva.

Itt ehhez járulunk hozzá:

- Az adatkezelő a Spanyol Egészségügyi Minisztérium, akinek emailcíme a saniext@mscbs.es

- Az adatokhoz a kompetens egészségügyi hatóságoknak lesz hozzáférésük

- Gyakorolhatod az adataiddal kapcsolatos jogaidat (törlés, hozzáférhetőség, használati korlátozások stb.) ha felveszed a kapcsolatot az Idegen Egészségügy Általános Aligazgatósággal.

- Az adatvédelmi biztos elérhetősége delegadoprotecciondatos@mscbs.es

A "Start form" gombot megnyomva indíthatjuk a kitöltést.

Majd a "Personal Information", azaz a "személyes adatok" oldalon meg kell adni előbb a kereszt- (Name) majd a vezetéknevünket (Surname, de nem a lánykorit, azt, ami az utazáshoz használt okmányunkban szerepel) és a nemünket (SEX: male=férfi, female=nő). Az útiokmányunk számát már automatikusan beírja az alkalmazás, mert azt megadtuk az elején.

Utána lejjebb görgetve a "Passport number" alá a telefonszámunkat (nekem csak 1 van, így mindkét helyre ugyanaz került) és az emailcímünket. Fontos, hogy nagyon figyeljünk az emailcím helyességére, mert oda fogják küldeni majd a kódot!

A "Save and continue" gombra kattintva elmenti az eddig megadott adatokat és továbblép a következő részre.screenshot_20200703_191701_com_atos_spain_th.jpg

Itt meg kell adnunk a magyarországi állandó lakcímünket. Előbb az utca és a házszám kell (street and number) majd a lakásszám és emelet (apartment number/floor), a város (city/town), az ország (Country) végül pedig a megye (State/province). Ha esetleg nem fogadja el valamelyik speciális karaktert (ű, ő vagy ilyesmi) akkor írd be ékezetes betűk nélkül.

Picit lejjebb görgetve pedig megtaláljuk az irányítószámot (ZIP code), majd újra a "Save and continue" gombbal mehetünk tovább.

Itt a repülőút adatait és (lejjebb görgetve) a spanyolországi szállásunk címét kérik majd.

Előbb a légitársaság nevét kell kiválasztanunk egy legördülő listából (Airline mező) majd az automatikusan kitöltött járatszám (Flight number) alatt az ülés számát (Seat) és a spanyolországi érkezésünk dátumát (nap, hónap, év).

Lejjebb görgetve megjelennek a szállásunk adatait kérő mezők. Itt előbb a hotel nevét ("Name of hotel", ha hotelben szállunk meg, ez nem kötelezően kitöltendő mező), utca/házszám (street and number), lakás vagy emeletszám (apartment number/floor), város (city/town - kötelezően kitöltendő mező) és a régió neve egy legördülő listából (Region/autonomous city - szintén kötelező mező) és az irányítószám, ha tudjuk (ZIP code - nem kötelező).

Ezután meg kell adnunk azt, hogy honnan jöttünk eredetileg (pl. Magyarország) és hogy az elmúlt 14 napban mely országokban jártunk.

Itt 2 lehetőség van, alap helyzetben mindkettő Magyarországot mutatja, ha magyar lakcímet adtunk meg. Ha viszont világutazók vagyunk, vagy sok átszállással jöttünk, akkor további országokat is hozzáadhatunk az "Add country" gombra kattintva.

Ezután legörgetve meg kell adnunk az utazásunk célját, ami Camino esetén a "Tourism", azaz a turizmus lesz. A "Save and continue" gombbal mehetünk tovább.

Ezután következnek a kötelezően megadandó egészségügyi kérdések.

- Legelőször a "Have you had contact with a confirmed case..." részben kell nyilatkoznunk arról, hogy kerültünk-e kapcsolatba olyan személlyel, aki bizonyítottan koronavírusos volt. (yes-igen, no-nem)

Utána a "Do you have a fever, cough or..." résznél arról, hogy van-e lázad, köhögsz-e, vagy van-e légszomjad? - (yes-igen, no-nem).

Ez alatt (csak a fenti kérdésre adott igen válasz esetén) ki kell választani a ránk jellemző tünetet:

Fever - láz

Shortness of breath - légszomj

Cough - köhögés

- A következő kérdés a "Have you been to or visited a hospital..." résznél arról kell nyilatkoznunk, hogy az elmúlt 1 napban voltunk-e bármilyen kórházban akár látogatóként, akár betegként vagy bármi más okból. (yes-igen, no-nem)

- A "Have you visited any live animal...." résznél arról kell nyilatkozni, hogy voltál-e az elmúlt 14 napban élő állat vásárban. (yes-igen, no-nem)

A következő résznél nyilatkoznunk kell a felelősségvállalásról bejelölve az "Indicate of acceptance" felirat melletti karikát. Itt nagyjából erre mondunk igent:

"Vállalom, hogy amennyiben a beutazás előtti 14 napban koronavírusra utaló akut légzésszervi gyulladásos tüneteket (láz, köhögés, légszomj) észlelek magamon, akkor izolálom magamat otthonomban, vagy a tartózkodási helyemen, megfigyelem magamat és állapotomról telefonon tájékoztatom az illetékes egészségügyi hatóságot" - küföldön ez a 112-es telefonszámon lehetséges, ha esetleg úgy alakul.

Ez alatt a "Is the passenger a minor or a dependent" résznél aról nyilatkozunk, hogy az utas gyerek-e vagy gyámság alatt áll-e. (yes-igen, no-nem)

Majd az oldal legalján végre eljutunk a győzelemig, a "GET QR" azaz a "QR kód megszerzése" gombig!

Ha megnyomtuk, várni kell egy kicsit, majd ha ezt a képernyőt látjuk, akkor minden rendben van.

screenshot_20200703_222007_com_atos_spain_th.jpgA kódot elküldik emailben és az alkalmazáson belül is elérhetjük a "My trips" menüpont alatt.

Itt lent jól látszik, hogy 2 utat állítottam be, az egyik (az alsó) "validated", azaz érvényes, ennek látható a QR kódja a jobb oldalon, mert ennek az indulása 2 napon belül volt. A másikat csak félig töltöttem ki, mert még 2 napon túl voltam, így az egészségügyi részek kitöltésének még nem volt értelme. De ez is jó, mert így indulás előtt már csak a hiányzó részeket kell majd kitölteni és adják hozzá a kódot, ha az induláshoz képet 48 órán belül kitöltöm.

Ne feledd, ez a kód csak egy adott utazáshoz jó, ha változik bármelyik adat, új kódot kell készítened, ha többször utazol be, akkor minden utazáshoz újat kell készíteni, legalábbis amíg ez a szituáció tart.

Ezekre pedig nagyon figyelj oda:

Fontos még szerintem, ha most mész, hogy legyen nálad pluszban tartalékpénz a drágább szállásokra és az esetleges váratlan hazautazás finanszírozására. Én mindenképp kötnék utasbiztosítást és kiváltanám az ingyenes EU TB kártyát, ezekről ide kattintva olvashatsz

Én továbbra is azt mondom, hogy az Út megvár, a jelen helyzetben, amikor bármikor lezárhatnak városokat, provinciákat vagy országokat, szerintem jobb inkább kibírni külföldi utak nélkül, ezért én is inkább itthon maradok idén.

Hogy ne maradj le a hasonló információkról, csatlakozz hozzám a Facebook oldalamon is!

Hasonló témák:

10+1 jótanács indulás előtt

El Camino 2020 - Mikor induljak?

A Szállásokról

Kajálás okosan

Mosás a szállásokon

Biztonsági kérdések

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.