Camino del Norte - 22. nap - Soto de Luina - Cadavedo

2018. július 07. 18:00 - Pellegrino

Fél hétkor ébredtem, de háromnegyed nyolcig nem indultunk el. A tegnapi negyvenes után ma egy húszas van csak tervben, összesen még így is elég sok lesz, de kicsit lazítani szeretnék.

1530595850547.jpg

Reggelire bedobtam két fánkot meg egy banánt, plusz rátoltam egy kólát, mert kávé persze itt sincs. A vizes cuccok megszáradtak nagyjából, úgyhogy nincs gáz.

1530596952525.jpg

A felhők a hegyeken ülnek, gyönyörű a reggel. Elindulok egyedül, mert szerintem úgyis megállok majd párszor forgatni és úgyis utólérnek majd a többiek.

1530633287379.jpg

A hegytetőn a temető után a Ballotas felőli (parti) utat választom megint, biztosan szebb lesz (nekem), mint a másik, ahogy nézem, hosszra kb. ugyanaz és pont Cadavedo-ig tart, ahová én is igyekszem.

1530633324183.jpg

A piros úton megyek. Az alkalmazás neve Wise Pilgrims Guide - Norte, nekem nagyon bevált

1530633173260.jpg

A tegnapi mosásba ismét bekerült a király Fjällräven Keb Gaiters gatyám, ami gyakorlatilag a második bőrömmé vált az itt töltött 20 nap alatt. Nagyjából 10 naponta mosom a nadrág részt, a szárát gyakrabban, amikor koszos lesz. Gyakorlatilag csak alváskor nincs rajtam, nem is hoztam cseregatyát, csak esőnadrágot. Az út végén majd írok egy komplett tesztcikket, de egyelőre kitűnőek a tapasztalataim.

1530633240620.jpg

Az úttest szélén kell menni, de nincs forgalom. Itt nagyon jól ki van jelölve a parti út nyilakkal (nem úgy, mint Santander után, ahol zéró nyíl volt Boo de Pielagosig), általában az útjelző táblák oszlopain.

1530632929866.jpg

Az óceán látszik jobbra, de teljes csend van, csak a madarak csicseregnek, de például a kutyák nem ugatnak, ami elég furcsa. Mondjuk most egyedül vagyok, csendben megyek, gondolom ez nem zavarja őket.

1530604698744.jpg

Hamarosan egy mesebeli helyen balra fordulok. Innen erdei ösvényen ereszkedek lefelé, ami szép, kicsit meredek, de járható az út. Persze esőben más lenne a szitu, de most okés.

1530633015457.jpg

A szívás aztán a völgyben vár, ahol az eső miatt felduzzadt patak folyik keresztül az úton. Nincs mit tenni, kőről-kőre átgázolok rajta, de a bakim belül így is csurom víz lesz. Szerencse, hogy a vízálló zoknimat vettem fel.

1530632165880.jpg

Levonva a megfelelő következtetést: a GoreTex bakik jók nyáron a Francia Úton, de szart sem érnek a Nortén.

1530632816244.jpg

Andreas is bőr bakit hord, a dán csaj is egy Hanwagban tolja és mindkettő megúszta (hehe: me gusta!) szárazon az elmúlt brutál esőket. Úgyhogy azt hiszem, hogy sajnos be kell ruháznom egy komolyabb Hanwag bakancsba...

1530632902967.jpg

Délelőtt 9:20-kor már újra aszfalton megyek, ilyen csodálatos közterületi kerékpáros installáció mellett haladok el. A falu neve egyébként a szép nevű Novellana. Hamarosan egy bárt látok, ami kívülről olyan, mintha zárva lenne, de szerencsére épp nyitna a tulaj, szóval beenged.

1530632729452.jpg

Épp csak megrendelem a kávémat, amikor beérnek a többiek, megörülnek, mikor ajtót nyitok nekik belülről. Tízkor ismét a lovak közé csapok. A srácok még maradnak, én viszont inkább haladok, mert kettő körülre esőt mondanak és jobb lenne addigra szárazon odaérni a szállásra.

1530633119565.jpg

A falu végén megint erdei út a menü. Figyelni kell, mert a lekanyarodást jelző nyilat eltakarja egy bokor (hiába, ezekkel a Bokrokkal csak a baj van), én is mentem pár száz métert tovább rosszfelé mire gyanús lett a dolog. A völgy felé ereszkedve egyre erősebb csobogást hallok, gyanítom, hogy megint úszás lesz a vége.

1530632976748.jpg

Sejtésem beigazolódik, de itt könnyebben átjutok. A többiek is utólérnek lassan, ezután viszont jön a sárban tapogarózás és újabb patak, ahol már ugranunk is kell az átjutáshoz.

1530632321698.jpg

Nagyon párás az erdő, mindenkiről ömlik a víz. A következő gerincen már szerencsére sokkal jobban jár a levegő mint az erdei ösvényen és ismét autóúton megyünk.

1530621974507.jpg

A nap is kisüt mikor beérünk Castanetasba. Tíz perc múlva tizenegy lesz, ha az idő ilyen marad akkor tutira beiktatunk egy strandot. Nem kell sokat várni, helyben van a "Playa del Silencio" azaz a Csend Strandja. Mindenki rápörög az ötletre, sajna azonban ez több száz méter kerülőt jelentene, ezért inkább megszakértjük a térképet. Kiderül, hogy később még 2 strand mellett is el fogunk menni, ezért inkább azokat választjuk.

1530621548474.jpg

Jön újra több sarazás, hegyre fel, hegyről le, csobogás, patakon átkelés, majd ez ismétlődik jópárszor. A bakim tök újnak néz ki, tőle, nem?

1530621440190.jpg

Délelőtt 11:25-kor belépünk Santa Marina határán.

1530621843439.jpg

Éppen jók ezek a távolságok az aszfaltos utak és a sárdagasztás között, hogyne készüljünk ki teljesen és ki tudjuk fújni magunkat. Újabb erdei menet következik, még keményebb, mint az eddigiek.

1530621587108.jpg

Nagyon párás fülledt a dzsungel, ezért kipróbálom a gatyám újabb funkcióját: a szárát lecippzározom, majd a lábszáramra rögzítem, mint egy kamáslit. Így nincs melegem, de védve vagyok a növényzettől.

img_20180703_122736.jpg

Ezután Ballota határában megállok a Casa Fernando nevű hotel bárjánál egy déli kávéra és a kulacsomra is ráfér a töltés. Kicsit lehagytam a többieket, akik megálltak valami sarkon a napon pihenni. Szerintem én döntöttem jobban.

1530621522191.jpg

A falu határában aztán elindul jobbra lefelé egy ösvény, a térkép szerint ez vezet majd a strandok felé. Jó hosszan megy az út, ami azt jelenti, hogy a túloldalon is ennyi vár nagyjából mászással. Erősen zúgó patak fut az óceánba itt, de nem kell megint belemennem, mert egy híd segíti az átkelést. A túloldalán aztán megkezdem a mászást felfelé.

1530621470702.jpg

Nehezített a pálya, mert itt egyszer egy fa csúszott az útra, egyszer pedig egy koplett partfal kerítéssel együtt, de megoldom. A falu végén aztán jobbra megyek és ez a látvány fogad, mint útvonal:

1530621347549.jpg

Sebaj, velem nem cseszhet ki egy kis víz. Átkelek rajta, mivel a bakim már úgyis vizes, így nincs mit vesztenem.

1530621368973.jpg

A túloldalon aztán meglátom Zeke cipőjének a nyomait, ők is bevállalták, nem kerültek. Szerintem hamarosan utólérem őket. Újabb sáros csuncsogás jön, majd erősödő csobogás. Ezúttal beleállok a patakba, a csukám már úgyis vizes, legalább a sár lejön róla.

1530621390218.jpg

Az, hogy mégis beraktam a vízálló zoknit a legjobb döntés volt. Vállban kissé szűk páfrányos ösvényen jutok fel a gerincre, itt már száraz a pálya. Átmegyek ismét pár patakon, kikerülök pár kidől eukaliptuszfát és megyek felfelé. Az eddigiekhez képest ez gyerekjáték, plusz a látvány is ilyen:

1530621297269.jpg

Utána újra aszfaltutat kapok pihenésképpen, bár gondolom megint csak pártíz méter lesz belőle, ahogy eddig. Sebaj, az idő karaj, a táj is odaver, én meg max. leadok pár kilót. Az amerikai Dani rámüzen, és elküldi egy parti szakasz koordinátáit, hogy ott keressük majd, ha nem jelentkezik. Kiderült később, hogy elindult egy partszakasz felé, de az ösvény elfogyott, ő meg lecsúszott seggen a partra. Ez ugyan gyönyörű hely volt, tök üres strand egy kis vízeséssel, de ahogy lefelé úgy felfelé sem vezetett róla semmilyen ösvény és közeledett a dagály... Mindegy, megoldotta, kiúszott az óceánba és körülnézett, majd visszament és sziklát mászott hátizsákkal. Közben csak a kulacsát törte össze. Nem piskóta.

1530636783524.jpg

Fél három van, sem a többieknek, sem a kettőre ígért esőnek nincs nyoma, biztosan elnyelte őket a mocsár. Az utolsó letérőnél fellázadtam a rendszer ellen, mert néhány lejtő-sár-patak-emelkedő kombó helyett fontosabbnak tartottam, hogy a bakim megszáradjon holnapra, ezért az aszfalton tettem meg a fennmaradó 2 kilométert a város határáig.

1530632144265.jpg

Három után kicsivel léptem át a városka határát, de még negyed óra volt az út a szállásra. Andreas megüzente a helyet, remélem jut nekem is ott még egy ágy. Látom hogy van a strand is errefelé, lehet, hogy később még ránézek.

A szállás 10 ágyas, óriás mák, hogy üres volt mikor a srácok odaértek és befoglalták az egészet, mert 5 perc múlva ugyanis jött öt másik ember, akik így bebukták az ágyakat, nekünk viszont 100 euróért lett egy komplett házunk, amiben csak mi vagyunk. Javi bavállalta, hogy mint a 11. emberke elalszik az étkezőben a kanapén - szerintem neki volt a legjobb helye egyébként.

1530632129622.jpg

A szállásadónk Covi egy kosár jéghideg sörrel köszöntött minket, úgyhogy egyből belopta magát a szívünkbe. Gyors tus, mosás, majd irány a bolt.

1530647933261.jpg

Itt elverek 12 eurót, de van benne minden, meleg kaja, sör, joghurt, egy kis kóla reggelre, csoki és konzervek is.

1530632057588.jpg

Végre lehet kapni mini pástétomokat és kis lekvárt is darabra, nem kell egy tucatot venni belőle, mint máshol. Persze így valamivel drágábbra jön ki, de nekünk a súly a legfontosabb, ezért mindenki örömmel fizet egy kicsit többet egy kicsit kevesebb kajáért.

Költés:

Kávék 4€

Bolt 12€

Szállás 10€

Szumma 26€ < 30€ szóval megint kijöttem a keretből.

Következő nap

A Camino del Norte 0. napja

A Francia út 0. napja

Norte felkészülés

Caminós Tippek, trükkök

A blog legeleje

Csatlakozz hozzám Facebook-on is!

A blogra feliratkozhatsz, így nem maradsz e a legújabb posztokról, csak klikkelj az alábbi képen látható módon a "Követés" gombra:

blog_kovetese_kicsi.jpg

Ha tetszett, kérlek nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

Szólj hozzá!
Címkék: NORTE1

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr8314091323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása