Vízálló zokni teszt

2018. március 29. 08:58 - Pellegrino

Elhiszed, hogy száraz lábbal megúszhatod?

Csabi cimborám egy igazi kalandor, néhány éve például mókából elmotorozott Mongóliába. Szoktunk beszélgetni néha, hogy ki merre járt, mit csinált, ekkor mesélte, hogy volt egy téli teljesítménytúrán, ahol sokan vízálló zokniban mentek egy sima terepfutó cipővel a hóban. Gondoltam ennek utána kell néznem, ezért gyorsan be is szereztem egy ilyen holmit és leteszteltem.

vizallo_turazokni_sportzokni_el_camino.jpg

 Állítólag ez a cucc egyáltalán nem ázik be, de mégis lélegzik, csakúgy, mint a GoreTex anyagok. Mivel épp arról beszélgettem Csabival, hogy a Caminón egy hatalmas esőben a GoreTex-es bakim is totál elázott, ezért gondoltam, hogy kipróbálom.

 Kissé húzós volt az ára, nagyjából a duplája egy jó túrazokniénak, vagyis 10.000 forintba fájt egy pár. Általában nem is kifejezetten túrázáshoz ajánlják (a legtöbb ilyen cuccot bringázáshoz írják ugyanis), de azért bíztam benne, hogy nagyon nem lövök majd vele mellé. Ugyanis nekem nem folyamatos használatra kellene ez, csak vész esetére. Íme a gyári reklámfotók galériája, amiket azért erős fenntartásokkal kezeltem:

A zokni gyári reklámfotói (klikk a képre a galériáért)

 A zokni megérkezett, első blikkre minőséginek tűnt, de azért volt súlya. Összesen 11 dekát nyomott belőle egy pár, míg a normál zoknijaim átlag 7 dekánál megállnak páranként. Ez érthető is, hiszen dupla anyagú, ezért olyan, mintha két zokni lenne egyszerre a lábamon, ami bizony súlyban is jelentkezik. A dupla zoknik előnye, hogy a vízhólyagokért felelős dörzsölődést is csökkentik, ezért ez még jó is lehet a végén. 

Ilyen a valóságban (klikk a képre a galériáért)

Nekem se kellett sok, ahogy kibontottam azonnal le is fröcsköltem, hogy megnézzem, hogy mi igaz a reklámfotókon látottakból. Láttam, ahogy a vízcseppek szépen megállnak az anyagon az ígéret szerint, ezt pedig meglehetősen jó jelnek tekintettem, ezért felvettem, és beálltam vele a zuhany alá.

vizallo_turazokni_sportzokni_teszt_el_camino_blog_6.jpg

Szépen el is ázott az anyag, úgy éreztem, mint amikor vizes zokni van az ember lábán. Miközben elkezdtem levenni gondoltam, hogy na, ez is csak egy nagy kamu, ráadásul elég drága is, ám ekkor ért a hatalmas meglepetés: belül csont száraz maradt a kívül víztől csöpögő cucc! Király, akkor jöhet  a második menet: a "tesztvezetés" élesben!

vizallo_turazokni_teszt_el_camino_blog.jpg

 Volt pár dolgom a városban, ezért gondoltam, hogy itt a lehetőség! Felhúztam hát a zoknikat, amik először fura érzéssel töltökkel el: olyan volt, mintha egy nejlonzacskó lenne a lábamon. Az is lehet, hogy ez csak az agyam játéka volt, mert nagyjából 10 perc után meg is feledkeztem a spéci zoknikról, elég párnázottak voltak, ezért jól lehetett bennük menni. A felső passzé is szépen tartott, nem szorított és nem csúszott le a lábszáramon, a bakancsban sem gyűrődőtt be az anyaga. Eddig tehát minden jó.

 A 23 kilométeres séta jól esett a nagyjából 16 fokos időben. Mire minden dolgomnak a végére jártam kicsit el is fáradtam, de nagyjából ennyi egy átlag Caminós napi adagom, szóval elégedett voltam az edzéssel és a teszt is reprezentatív lehet egy ekkora távval.

 Ekkor következett a lényeg, mert arra voltam leginkább kíváncsi, hogy a vízálló zokni vajon tényleg lélegzik-e? Attól tartottam, hogy ahogy befelé nem engedi a vizet, úgy kifelé sem fogja, és nedves lábakat húzok majd ki belőle. Meglepetésemre azonban semmi ilyesmi nem történt, a lábaim csontszárazak voltak, nem látszott pirosodás és vízhólyagok kialakulásána sem voltak jelei. Kiválóan vizsgázott a holmi. 

Összegzés

 Arra jutottam, hogy azért ez nem az a zokni, amiben folyamatosan túrázni fogok, mert egyrészt nem is arra való, másrészt pedig mert egy jó merino zokninál nincsen jobb a lábnak, azért jól fog jönni esőben vagy havas időben "B terv" gyanánt!

(innen szerváltam ezt a zoknit)

A megosztást köszönöm!

Közkívánatra elkészült Facebook oldalam, kövess ott is, ha nem szeretnél lemaradni a friss posztokról!

Ez is érdekelhet:

Mindent a túrazoknikról

Thule túrazsák teszt

Evőeszköz kisokos

A túrabotokról

A hálózsákokról

Camino-s felszerelések

Praktikus Camino tippek és trükkök

become-a-patron-button-1_1.png

 

 

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr2913767744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása