Thule Guidepost és Capstone túrahátizsákok tesztje

2018. május 02. 21:39 - Pellegrino

Sokan nem tudják, de a svéd Thule cég a full extrás autós tetőboxok és bringatartók mellett nagyon király táskákat és túrahátizsákokat is gyárt. Én tavaly óta használok egy 22 literes Capstone-t egynapos kirándulásra, 1-2 napos utazáshoz vagy a városi futkosásra, most pedig megérkezett tőlük végre a 65 literes nagy zsákom is. Megmutatom, hogy miért szeretem őket!

thule_technikai_hatizsakok_teszt_2.jpg

 Nagyon bírom a skandináv cuccokat, mert amellett, hogy igényesen össze vannak rakva, rengeteg ötletes részletet is tartalmaznak köszönhetően a nagy hagyományoknak, mivel az északi népek eléggé otthon vannak a témában.

A Thule cég sokféle táskát gyárt. Én pár éve úgy találtam rájuk, hogy akciókamerához való táskákat keresgéltem a neten, és kiderült, hogy abból is kiválóak vannak nekik. Aztán megnéztem a laptoptartókat, strapabíró telefontokokat(!) míg végül belebotlottam a túrazsákokba, amiket nagyon jól választottak szét, külön nevekkel jelölve őket az ajánlott tevékenységek szerint. Más a hátizsákos utazgatáshoz, mást a természetben vándorláshoz és mást a nehezebb expedíciókhoz, mindegyiket a lehető legpraktikusabban kialakítva az adott feladathoz. Ráadásul pedig atom jól is néznek ki. 

THULE Capstone 22 hátizsák

 

thule_capstone_22l_hatizsak_turahoz.jpg

 A Thule Capstone 22 literes kis táska azért jó, mert amellett, hogy nagyon kényelmes, az általam nagyon kevelt merevített hálós hátrésszel rendelkezik (amitől nagy melegben sem izzad be az ember háta). Anyaga erős Cordura, súlya pedig 1kg. Adnak hozzá egy beépített esővédő huzatot, amit a zsák aljából lehet kihúzni:

thule_capstone_22l_hatizsak_turahoz_4.jpg

 A derékpántja is nagyon kényelmes, ráadásul praktikus zseb is van rajta, plusz egy kitűnő bottartót is beleépítettek, ami igen jól jön, ha épp nincs szükségünk a túrabotjainkra.

 Ez a tartó egyébként egy mozdulattal eltávolítható, mert a Thule Versaclick rendszerének nevezett kiegészítőkkel kompatibilis. Ezért akár egy extra zsebet, egy DSLR kamera tokját vagy épp egy neoprén kulacstartót is csatolhatunk erre a helyre, lásd a videót:

Már meg is rendeltem hozzá az Amazonról a király italtartót és az univerzális behúzható tetejű zsebet, amiket akár egyszerre is lehet használni a derékpánton. Nagyon szeretem a praktikus és személyre szabható dolgokat!

Ezen felül a zsák tetején van még egy kisebb zseb is, amiben kulcsokat, kaját, kis esőponcsót, zsebkendőt, iratokat stb. tárolok. A oldalán pedig kis kivágásokat alakítottak ki, amibe egy-egy kisebb méretű karabínerrel rögzíthetünk dolgokat. Ja, és ráadásképp ivózsákot is lehet bele tenni. Imádom! Király színekben és többféle méretben (XS-S, S-M és M-L) kapható, plusz mindegyik fajtából van külön női és férfi zsák

THULE Guidepost 65 túrazsák

A nagy zsák - Thule Guidepost 65 liter - mindent visz. Bár a Camino-hoz túlméretes az enyém (oda elég egy 30-40 literes) mégis erősen gondolkozom rajta, hogy ezzel menjek a kényelmi funkcióinak köszönhetően, plusz tervezek némi kameratechnikát vinni, ami extra helyet igényel. Ez a zsák ugyanis tökéletesen testre szabható, ezért akartam mindenképp egy ilyet maganak, és nem is bántam meg. 

thule_guidepost_75_turahatizsak_teszt_ar_3.jpg

A hátrészének magassága és a vállpántok szélessége is állítható, de ami a legjobb rész, az a derékpánt! Ez ugyanis nem csak, hogy szintén állítható méretű, de egy csukló körül mozog a derekunkkal együtt a táskától teljesen függetlenül, ezért egyáltalán nem dörzsöl és közben mégis tökéletesen és egyenletesen tartja a zsák súlyát. Ezért ilyen kényelmet és szabad mozgást még nem tapasztaltam zsákkal a hátamon. 

thule-guidepost-75l-women-s-backpacking-pack-12.gif

Súlya ugyan nem kevés, mert üresen 2,7 kilogrammot nyom, de ennél a méretnél ez még egészen elfogadható. A konkurens cégek zsákjai ugyan pár 10 dekával könnyebbek, de azoknak nem mozog a derékpántjuk. Ez az extra bőven megéri a kis plusz súlyt.

Ami még meglepő, az a felső rekesz, amiből külön kis 24 literes "csúcstámadó" hátizsákot lehet kihajtogatni szükség esetén. Ez jól fog jönni bevásárlásnál vagy városnézés idején. Így nem kell magammal vinnem az övtáskámat sem, amiben általában a kameracuccokat tartom. Ezen kívül pedig rengeteg pánt és fül van a zsákon, amire mindenféle extra cuccot fel lehet szerelni. Az oldalán pedig hatalmas "J" alakú cippzárral lehet kinyitni a fő rekeszt, így nem kell felülről turkálni benne, ha alulról van szükség valamire.

A teszttúra után

 Alaposan megpakoltam a zsákot, kicsit több, mint 15 kilós összsúllyal indultam egy nagyjából 15 kilométeres túrára elég vegyes terepen, 600 méteres szinttel. Bőven fért volna még bele, de elsőre nem akartam magamat túlterhelni, plusz a Nortén nem lesz több, mint 10 kiló a pakk, szóval ennyi is elég volt. Beállítottam a pántok szélességét és magasságát, majd elkezdtük a hegymenetet a Pilisben.

 A derékpánt tökéletesen vizsgázott, hihetelenül kényelmes volt. Nem éreztem az extra súlyt, gond nélkül megtettem a távot.

THULE Guidepost 65 túrahátizsák teszt galéria

Ami nagyon tetszett még az az, hogy az oldalsó kulacstartók zsebek előrefelé állnak kissé, ezért nagyon könnyű belőlük menet közben kivenni és visszatenni is a kulacsokat, nem kell levenni hozzá a zsákot.

Két apró dolgot vettem észre a zsákkal kapcsolatban, amit furcsállottam. Az egyik, hogy nem volt vészjezősíp a mellhevederen, ami manapság már nagyon sok túrazsákon alapfelszereltség. A másik, hogy a derákpánt zsebeinek alja hálós, így ha elkap minket egy eső, ami abban van, az biztosan elázik. Egyik sem nagy probléma, mert sípot lehet vinni, a zsebbe pedig berakok egy zárható nejlonzacskót és kész.

Egyébként ilyen kényelmes és praktikusan pakolható zsákkal még nem találkoztam, ezért nagyon valószínű, hogy ezzel fogok menni a következő túrámra, de csak azért, mert a filmes holmiknak kell az extra hely. A 65 liter ugyanis nagyon nagy, a Camino-n bőven elég 35-40 liter. Szerencsére azonban ilyen méretben is van náluk választék praktikus zsákokból!

Ha érdekelnek eze a zsákok, én innen szerváltam az enyémeket!

UPDATE

Az Ibériai félszigetet délről északra végigjarva azt kell, hogy mondjam, hogy rettentő kényelmes és praktikus zsák volt a Guidepost 65. 

Itt olvashatsz róla

A megosztást köszönöm!

Közkívánatra elkészült Facebook oldalam, kövess ott is, ha nem szeretnél lemaradni a friss posztokról!

Ez is érdekelhet:

A Caminós hátizsák kiválasztása

Vízálló zokni teszt

Evőeszköz kisokos

Mindent a hálózsákokról

Mindent a túrabotokról

A Caminós bakancs kiválasztása

Mi az a túrautánfutó?

Camino-s felszerelések

Praktikus Camino tippek és trükkök

become-a-patron-button-1_1.png

 

 

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr6013852654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása