Camino del Norte - 15. nap - Comillas - La Franca

2018. június 30. 16:22 - Pellegrino

Az éjszakát mégis ágyon töltöttem, mert az amerikai pár együtt aludt és felajánlották a megmaradt ágyukat. Bár reggel hatkor keltünk, már majdnem hét volt, mire elindultunk, ment a tökölés ezerrel. Minél nagyobb a csorda, annál nehezebben mozdul, de annál szórakoztatóbb is. Reggel 7:10-kor hagytuk el Comillas városát.

Térköves járdán megyünk, az idő kellemesen hűvös és borús. Remélem esni nem fog, mert megint ruha szárad kívül a hátizsákomon. Fél nyolckor a Rabia torkolatán keltünk át, de inkább mocsárnak tűnik, gondolom apály van. A Capitán torkolatánál is hasonló a helyzet.

Nyolckor épp az Oyambre nevű strand mellett sétálunk, amikor elkezd kisütni a nap. Az autóút melletti járdán megyünk kényelmes tempóban. A hegy tetején egy Gerra nevű falu van, a túloldalon pedig ismét tökéletes panoráma fogad.

A távolban a felhők viszont nem töltenek el féktelen örömmel, ezért a következő településen biztos ami biztos inkább előszedem a király dzsekimet.

A part melletti út eukaliptuszerdők közt kanyarog, jó illata van és a szelet is kellőképpen lefogja. Kilenckor az egyik domb tetejéről ezt látjuk:

Remélem, hogy mire leérek, már lesz nyitott bár az út mellett, mert már gencsak lecsúszna egy jó (vagy legalább egy közepes) kávé. Az alberguében volt ugyan egy gép, aminek nagyon megörültem, de közelebb érve "természetesen" ezen is ott virított a "Nem működik!" felirat vagy 4 nyelven. Amíg lefordították, inkább nyomathattak volna egy telefont a szerviznek szerintem, azzal mindenki jobban járt volna.

A Puente de la Maza nevű híd következik, páran pecáznak róla, a túloldalán pedig ott a városka. A többiek épp egy helyi arccal beszélnek, amikor odaérek, aki elmondja nekik, hogy itt is van parti út, ami sokkal jobb, ezért testületileg arra indulunk el. Én mindenképp ezt az utat választottam volna, de örülök, hogy a többiek is velem tartanak.

Az első kávézóban nyomunk egy finom tortilla-kávé kombót egész jó áron, 2,50€-ért. A parti út valójában csak a parthoz közelebbi út volt (N-634), de nagyon szép hegyek között vezetett, szóval érdemes volt erre jönni.

Az út szélén mentünk, a spanyolok meg dudáltak és barátságosan integetve köszöngettek nekünk. Otthon is dudáltak volna, de csak azért, hogy tűnjünk el a francba az útról.

Háromnegyed tizenkettőkor értünk le a völgybe egy ipartelep mellett, Los Tánagos kezdődik itt. Nem sokkal később egy körforgalomban csatlakozunk ismét a hivatalos úthoz.

A következő híd nincs túl messze, de ezen nem is kelünk át, mert a jel a tövében elküld minket balra. Itt van egy kis placc, ezért a csapat megáll testületileg pihenni és kajálni.

"Jézusom, te meg mit iszol?!"

A szomszéd hídon kelünk át, ennek már van járda része is. A túloldalon aztán ismét balra vezet az út fel a hegyre. Itt iparibb a terep, de szerencsére nem tart sokáig, erdei út vezet tovább az autópályahíd után, majd kicsit később sínek következnek.

Erősen remélem, hogy ezúttal átfutásra váró vasúti híd nélkül, mert most nem szívesen szaladnék át a köveken vacakoló bokával.

Egykor már a következő település (Unquera) főutcáján nyomjuk, ahol megállunk egy sörre kávéra meg némi csipegetnivalóra. Persze az amerikaiak nem bírják ki, ha arra jár egy cuki kiskutya, szanaszét vakargatják.

Fejenként 2,50€ a kör, de megéri, bőséges és nagyon finom, amit kapunk érte. Közben foglalunk 15 euróért szállást egy közeli kempingben, mert kiderül, hogy a helyi 120 fős(!) albergue - a Kék Ház - tele van.

Kedvencem, a sonkás krokett. Szerencsére elém tette le a pincér

Mi lesz majd itt főszezonban, ha most is ez a helyzet? Itt is átkelünk egy hídon, majd irány a hegy. Fent beérünk Colombresbe, ahol a híres Kék Ház van. Nem látszik rajta, hogy teltházas, de telefonon azt mondták az előbb. Sajnos nem csak zarándokokat fogadnak, így pár turistacsoport is meg tudja tölteni ezt a többihez képest egyébként elég nagy helyet. Így mi sajnos nyomjuk tovább a gázt a drágább kemping felé.

Kempingünk La Franca határán kívül esik vagy negyed órával, ennyit kell majd elvileg reggel visszajönnünk, de megéri, mert közel van a strandhoz. Kicsengetjük a 15€/főt, majd elfoglaljuk a kis faházakat. Az ár kedvezményes, mert spanyol csapattagunk Javi lealkudta nekünk pár euróval. Jól jön a helyi arc a csapatba, ráadásul emberünk nagyon jó fej és talpraesett. Nem látszik rajta, mert nagyon mókás figura, de egyébként orvos.

A recepció mellett kis bolt is üzemel korrekt árakkal, szóval nem kell keresgélnünk. Mindenki hamar betankol egy kis kaját, kekszet, pár sört és beköltözünk a házikóinkba.

A házak kicsik, de két-két emeletes ágy kényelmesen elfér bennük. Elmegyünk mosni egy adagot négyen, így 1,5€/koponya áron megússzuk szárítással együtt. A sörökkel kiülünk a ház elé a fűbe, nevetgélünk, jól esik a pihenés.

Költés:

Kávék 5€

Bolt 6€

Szállás 15€

Mosás 1,50€

Szumma 27,50€ < 30€ szóval jó vagyok!

Következő nap

A napi fotókat ide kattintva tudod megnézni a Facebook oldalon!

A Camino del Norte 0. napja

A Francia út 0. napja

Norte felkészülés

Caminós Tippek, trükkök

A blog legeleje

Csatlakozz hozzám Facebook-on is!

A blogra feliratkozhatsz, így nem maradsz e a legújabb posztokról, csak klikkelj az alábbi képen látható módon a "Követés" gombra:

Ha tetszett, kérlek nyomd meg a gombot!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tremmel Andrea 2018.07.01. 09:47:49

Mindennap olvasom a napi eseményeket. Mesés helyeken jártok.... Még jobban várom a szeptemberi indulásomat