Camino del Norte - 8.nap - Bilbao - Portugalete - Pobena

2018. június 23. 17:41 - Pellegrino

Reggel 6:45-kor már az egész szállás élt, úgyhogy én is életre kelek. Egy csodálatos zabkásával indítom a napot, mert bár van reggeli, de ez a tegnap estéről megmaradt pirított bagettet és némi lekvárt jelent, attól meg már az első sarkon összeesnék.

Egy óra múlva már indulunk a folyópart felé Andreas-szal és az amerikai párral. A srác Zeke, egy nagydarab mexikóinak kinéző, aki simán elmenne egy kartelles film főszereplőjének pedig valójában orosz gyökerekkel rendelkező zsidó. A csaj Hoai-Nam meg vietnámi-amerikai, a hangja olyan, mint egy rajzfilmfiguráé - és a viselkedése is, nagyon jó fejek.

Innen Bilbaótól két úton lehet továbbmenni: vagy a hegyeken át vagy a folyó mentén. Mi az utóbbit választjuk, elég volt a hegyekből, esőre is áll, jöhet egy kis vízpart, gondoljuk az biztosan szebb lesz (spoiler: nem lesz szebb).

Pár sarokkal lejjebbről indulunk a folyó felé egy helyijárattal, 1,30€ a viteldíj. Az idő elég borús, ezért a buszon feltesszük az esőhuzatokat a hátizsákokra, biztos, ami biztos. Az Athletico Bilbao stadion mellett ballagunk visszafelé is, csakúgy, mint tegnap, amikor a szállásra tartottunk.

A második zebránál a zöld jelzésre várva ácsorgunk, amikor pont előttünk telibevernek hátulról egy motorost. Lassított felvételben látom, ahogy a srác repül a levegőben, majd puffan egyet az aszfalton. Szerencséje volt, mert nem esett nagyot és volt rajta rendes motorosruha, nem úgy, mint pár pesti idiótán, aki trikóban és flip-flopban motoroznak a városban álvagányan kikapcsolt bukósisakkal. Segítettem neki, leállítottam a gépét majd együtt felemeltük és odébbtoltuk. Úgy látszik minden évben össze kell vakarnom egy motorost ha a spanyoloknál járok (tavaly Barcelonában egy csaj csattant pont előttem).

Átballagtunk a hídon, majd elindulunk a folyó mentén. Ez a rész elég ipari, remélem később azért lesznek benne jó részek is (spoiler: nem lesznek). Nagyon kell sasolni, mert itt spóroltak a sárga festékkel, vagyis nagyon ritkán vannak a nyilak, de a folyót követve végül is nem lehet eltévedni.

Elsétálunk egy iskola mellett, ahol a helyi gyerekek úgy tesiznek az esőben, mintha hétágra sütne a nap, közben kacagva integetnek az esőruhás hátizsákos embereknek. Megyünk már egy ideje, nagyon innék egy rendes kávét. Egyszer csak bejelez a radarom, kiszúrok egy kis sarki kocsmát, amire rá is rontok azonnal. A többiek kérdés nélkül követnek, így a második reggelinket (a legfontosabb étkezés, mint tudjuk) az Aragon utca 1-ben költjük el 2,50€ áron.

Ez eddig a legfinomabb tortilla, amit ettem, ráadásul olcsó is

Sokat battyogtunk kikötők és raktárak mellett, nem volt sok felemelő a dologban. Nagyjából 20 percenként tettem fel és vettem le az esőhuzatot és esőkabit, mert hol esett (inkább csak amolyan ködszitálás módján) hol meg nem, nekem meg a tegnap kimosott ruha száradt (volna) a zsákon, így viszonylag kevés sikerrel.

Délelőtt 11-re beértünk egy (végre) szép kis folyóparti városkába (Getxo) a túloldalon pedig Portugalete fekszik. Innen még kb. 10 kilométer Pobena település ami szóba jöhet, mint célállomás. Úgy fest, hogy mindenképp továbbmegyünk, mert az eddigi szakasz nagyon könnyen és gyorsan telt, nem vagyunk fáradtak és még túl korán van megállni.

Átkeltünk a király teherhordó hídon, amit eddig még sehol nem láttam. Azért kell ide ilyen, hogy a folyón a hatalmas tengeri hajókkal is be tudjanak jönni alatta. A tetején akartunk átmenni gyalog, ez a minden bizonnyal látványos móka "potom" 8€ lett volna, ezért mi inkább ezt a fura lebegő kompot választottuk 40 centért.

A túlparton felmentünk a dombra egy csomó mókás kültéri mozgójárdával. Itt már jobban ki van jelölve és táblázva az útvonal. A tetőn Andreas tanácsára beugrottunk egy bárba pihenni és ebéd gyanánt bevettünk egy kávét meg egy szendvicset 2,20€ összegért. Tetszik ez a Norte, itt nem megy akkora lehúzás mint a Francia Úton. Közben Tamás írt, vele minden okés, halad a tervek szerint. Ajánlott egy helyet Portugalete után, ahol a szállás a strand mellett van. Lehet, hogy odamegyünk inkább, még meglátjuk hogy alakul a délután.

Ezt a Buell-t meg csak így idetámasztom a falhoz

A városból kifelé menet összefutunk a spanyolokkal, valamiért szemből közelednek. Lehet, hogy ők nem a mozgóhídon jöttek át, hanem reggel a hegyi utat választották. Álfrancia-spanyol kiscserkész barátunk sajnos elbúcsúzik, megölel mindenkit, neki ez volt az utolsó napja velünk. Kár érte, kiváló ügynök volt!

Egy hosszú gyalogosfelüljárón a hegyek felé haladunk. A végén elágazik az út, a bal oldali településeken át vezet, míg a jobb oldal a természetben halad tovább alternatív útvonalként. Jobbra fordulunk.

Sokat megyünk innentől egy király bringaút mellett, amit rendesen ki is használnak nem csak  Caminós bringások, de a helyi arcok is. Itt egyáltalán nem mondható ingerszegénynek a terep, mert jó arc lovakkal cimborálunk.

Nem messze pedig egy nagyon király aluljárót találunk a falán menő graffittikkel (Abe's Exoddus, gyermekkorom egyik kedvenc videojátéka) és boulder fogásokkal.

A srácok rá is mennek, majd jó nagyokat puffanva esnek a hátizsákjaikra, mert azokat persze nem veszik le hozzá! Ráfordulunk egy kis fele piros útra, ami az óceánhoz vezet, Zierbenába.

Itt a parti fajárdán egy  negyed óra alatt a szomszédos településre, Pobenába érünk, ami a strand túlsó oldalán a hegyek alatt fekszik. Fél négy van, itt az apály, jól látszik, ahogy húzódik vissza a víz.

A szállás donativo, nem érkeztünk túl korán, de van még benne hely. Sajna szárítógép nincs, úgyhogy ma biztonsági okokból kihagyom a mosást, mert még a tegnapi sem száradt meg teljesen. Itt meg inkább legyen koszos, de száraz a cuccom, mint vizes, mert azt nem lehet újra felvenni. Holnap, ha lesz szárító, tuti összeállunk 1-2 emberrel, mint a rizseshús, és nyomok egy nagymosást!

Most sajnos vissza kell ballagni a strand túloldalára, mert itt csak 2 étterem van, bolt meg nuku, én meg spórolni akarok. Jó lenne holnapra is valami király szenyát összepakolni.

A hűtőben van tojás, szerintem rántottás lesz. Jönnek velem az amerikánók meg Andreas is, csak az eső ne csesszen ki velünk! A boltban persze 10€ felett lehet kártyával fizetni, nekem 10,75-ért sikerült a mai meg a holnapi kajáimat megvenni, eskü nem direkt!

Estére egy könnyű vacsit tolok: babkonzerv, sör, olivabogyók, bagett, majd az egészet lefojtom egy joghurttal. Szerencsére még korán van, remélhetőleg fogok tudni aludni a kajától.

Költés:

Szállás 10€

Komphíd 0,40€

Bolt 10,75€

Reggeli 2,5€

Ebéd 2,2€

Szumma 25,85€ < 30€ szóval jó vagyok!

A napi fotókat ide kattintva tudod megnézni a Facebookon!

Következő nap

A Camino del Norte 0. napja

A Francia út 0. napja

Norte felkészülés

Caminós Tippek, trükkök

A blog legeleje

Csatlakozz hozzám Facebook-on is!

A blogra feliratkozhatsz, így nem maradsz e a legújabb posztokról, csak klikkelj az alábbi képen látható módon a "Követés" gombra:

Ha tetszett, kérlek nyomd meg a gombot!

Szólj hozzá!
Címkék: NORTE1

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.