El Camino Francés 2017 - epilógus és prológus

2017. június 07. 08:05 - Pellegrino

Ezt a pár gondolatot az utam végeztével írom le, levonva a következtetéseket és megosztva az Út közben szerzett tapasztalataimat. Szerintem hasznos elolvasni mielőtt belevágnál a Camino-ba, vagy mielőtt olvasnád az útinaplómat (esetleg közvetlenül utána).

1494268895130.jpg

Ami szerintem a legfontosabb: A Camino nem oldja meg a problémáidat, de időt ad, hogy felismerd őket és megismerd saját magadat az otthoni zaj és mókuskerék nélkül. Ha figyelsz, rájössz majd, hogy mi fontos és mi nem az életedben, illetve lesz időd arra, hogy átgondold, hogyan fogod a gondokat te magad megoldani.

1494268345338.jpg

Az útinaplómat ha olvasod, tekints rá érdekes kis történetként, de ne próbáld meg utánozni. Én sem olvastam másét, sem útikönyveket, csak mentem, ahogy azt én magam jónak éreztem. Ez volt az én utam, te is járd a sajátodat, mert szerintem csak úgy van az egésznek értelme.

1494435876097.jpg

Igen, nehéz, de nem lehetetlen. Mindenféle korú, nemű és fittségi szintű ember megcsinálja, legfeljebb tovább tart nekik. Ne erőltesd, csináld úgy, ahogy jól esik, akkor nem lesz gond. A legtöbb dolog fejben dől el, ha kitartó vagy és tényleg akarod menni fog!

Hagyj rá időt, ne számold ki takkra, hogy beleférjen 1-2 váratlan pihenőnap vagy rövidebb etap ha úgy alakul.

Ne legyél turista, mert akkor nem léped át a határaidat, nem lesz értéke és eredménye az utadnak. A Camino nem a könnyűségről és a luxusról szól. Meg lehet úgy is csinálni, hogy későn kelsz, csak napi 10 kilométert mész, a cuccodat futárcég viszi, hotelekben laksz és étteremben eszel. Ha ez kell neked, szerintem fizess be inkább egy thaiföldi útra.

Ne aludj külön szobában (egyszer-egyszer oké, de ne mindig) mert akkor nem éled át a közösségi élményeket, nem fogsz ismerkedni, mert izolálod magadat a többiektől.

Ne erőltesd, adj magadnak időt, hogy hozzászokj a terheléshez. Ne tervezz be brutál távokat, ha fáj a lábad inkább pihenj egy napot vagy menj kevesebbet, mert nem éri meg lesérülni. Az első 5-6 nap a legnehezebb, mert a hátizsák súlya és a sok gyaloglás szokatlan az emberekenek. Aztán kb. a  tizedik nap környékén hozzászoksz majd, onnantól érezhetően jóval könnyebb lesz.

A Camino első harmada a testé, a második harmada az elméé, a harmadik harmada pedig a léleké. 

1494511222152.jpg

Másokra figyelj, légy nyitott, de ne akaszkodj senkire, és ne hagyd, hogy valaki rád akaszkodjon. Ha valakivel összefutsz, vagy szóba elegyedsz, udvariasan meg illik kérdezni, hogy az illető nem bánja-e, ha egy darabig együtt mennétek? Szintén meg lehet azt is mondani, hogy te inkább egyedül szeretnél lenni, aki pedig ezt nem érti meg, vagy megsértődik rajta, azzal hidd el, hogy amúgysem kellene együtt lennetek.

Sokan azt hiszik, hogy ha ugyanonnan jöttek, mint te, és összefuttok, akkor együtt kell menni. Nem így van.

Adj és fogadj el dolgokat nyugodtan, de egyikkel se ess túlzásokba. Ha kinyitsz egy üveg bort, kínáld meg aki ott ül, vagy nyugodtan fogadj el egy vacsorameghívást, ha többen főznek melletted a konyhában. Érdekes beszélgetésekbe csöppenhetsz így bele, és nagyon értékes embereket ismerhetsz meg ezáltal!

Ha látsz valakit, akinek szüksége van valamire, és neked van olyanod, próbálj meg segíteni. Neked is jól fog jönni majd a segítség egyszer-kétszer, ha mondjuk egy fejfájáscsillapító vagy sebtapasz kell hirtelelen. Néha egy jó szó, egy ötlet vagy egy tipp is elég.

Kell hozzá pénz. Elég sok. Kb 1000-1200€ rámegy a költőpénzre, plusz az oda-és hazaút ára, a biztosítás (nekem igen jól jött, mert fogorvoshoz kellett mennem, erről bővebben itt írok) és a felszerelések, ha nincs (bakancs, hátizsák, hálózsák stb.) Kevesebbel ne indulj el, és legyen vagy 150-200€ vésztartalékod. A falvakban nem tudsz majd kártyával fizetni, vagy pénzt felvenni, gondoskodj hát kiutazás előtt kellő mennyiségű kp-ről, amit biztonságosan tárolj, 2-3 helyen.

Nyelvtudásra szükség van, legalább minimálisan tanulj meg alap dolgokat spanyolul. Ha angolul beszélsz, az jó, de sok helyen nem beszélik, ezért hasznos, ha alap dolgokat megtanul az ember, például vásárolni, köszönni, a számokat, szállást foglalni stb. (Az alap szavakat és kifejezéseket leírtam az egyes témaköröknél)

TÉNYLEG NEM KELL:

-Pizsama (csajoknak esetleg egy alvós short)

-Sminkkészlet

-Párna (szinte mindenhol adnak, ha meg nem, tudsz csinálni a hálzsákod tokjából és ruhákból)

-Túlélő felszerelés (ez nem a dzsungel, nem kell még iránytű sem, jól lehet tájékozódni)

-Nagy kupac gyógyszer (Itt is lehet kapni, nem érdemes cipelni csak maximum azt, ami speciálisan szükséges neked. Elég 1-2 szem, az kitart addig amíg odaérsz egy gyógyszertárig, a gyógyszerárak hasonlóak, mint itthon)

-Kaja (vannak boltok, az árak itt is hasonlóak, mint itthon, itt olvashatsz erről)

-Háromnál több szett ruha

-Fürdőruha (férfiaknak legalábbis, én sportalsóban fürödtem a patakokban és a óceánban)

-Rovarriasztó (májusban legalábbis nekem nem kellett)

-Csinos ruhák (másoknak sincs, nem fogsz kilógni a sorból este sem)

-WC papír (van mindenhol, vész esetére meg elég a sokkal kevesebb helyet foglaló 10-es PZS)

1494014631335.jpg

Olivier barátom szólt, hogy azért írjam ide, hogy a sok szép képem ellenére a Camino nem fenékig tejfel, mert sok ember azt hiheti a fotóim alapján, hogy az út végig gyönyörű. Bizony vannak csúnya ipari részek és dögunalmas, nyílegyenes és nehéz úttest melletti szakaszok. Ami egyébként egyáltalán nem gáz, mert az is az út és a kaland része, csak nem olyan szép, ezért nem fotózzák az emberek. Ha még nem voltál, akkor íme kedvcsinálónak az úton készített kisfilmem:

Végül pedig köszönöm, hogy olvasod a blogot, remélem sok dolgot találsz ami megkönnyíti majd az életed. Kérlek, ha tetszik ami látsz, dobj egy lájkot a cikkek végén, vagy oszd meg, esetleg küldd el azoknak az ismerőseidnek, akiket érdekel a téma, ezzel értelmet adva az írással töltött időmnek!

Hasonló téma:

A lelki oldal

Hasznos El Camino tippek, amikkel időt, pénzt, fáradtságot és fájdalmat tudsz spórolni:

Kajálás okosan

A szállásokról

A leggyakoribb egészségi problémák és megoldásaik

Biztonsági kérdések

Mosás - hogyan, hol, mivel?

A zarándokokról

Postázás, utazás, futár - hogyan, mennyiért?

Tájékozódás a Camino-n

A blog legeleje

A Camino del Norte 0. napja

A Francia út 0. napja

Portugál Út útinapló Lisszabontól

Angol Út Ferroltól

Camino Finisterra

Norte felkészülés

A blog legeleje

Ha szereted, amit csinálok és támogatnád az utamat, vagy meghívnál egy szállásra, szendvicsre, üdítőre, sörre vagy egy kávéra virtuálisan, mostantól megteheted ide-, vagy az alábbi képre kattintva:

Csatlakozz hozzám Facebook-on, Instagramon és a Youtube-on is!

 

become-a-patron-button-1_1.pngHa tetszett, nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr7512566845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyulus 2017.06.07. 12:49:39

Klassz volt. Az elejétől kezdve olvastam. Köszi!

Pellegrino 2017.06.07. 12:50:20

@Gyulus: Köszönöm, örülök, hogy tetszett!

Vezsu1 2017.06.07. 17:50:27

Jó volt nap mint nap követni az utadat!

Bordó Martens 2017.06.09. 11:31:38

Gratulálok a Caminohoz! Köszönöm, hogy megosztottad velünk. Minden este vártam az új bejegyzést, ezzel zártam a napomat. Jó volt, szomorú vagyok, hogy vége... :)
Amit én (mint Caminot egyáltalán nem ismerő) hiányoltam, egy-egy mozzanat konkrétabb ismertető leírása. Pl. a keresztről, amikor odatesz az illető valamit. De végülis utánaolvastam, szóval gondolatébresztőnek jó volt így is. :)

Pellegrino 2017.06.09. 11:34:17

@Bordó Martens: Köszönöm, jól esnek az ilyen visszajelzések. :)

jociwap 2018.03.18. 15:12:34

Köszönöm én is. Nagyon jol le van írva minden . Nagyon jó képeket csináltál. Gratulalok

Pellegrino 2018.03.18. 15:14:22

@jociwap: Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett!
süti beállítások módosítása