Előkészületek - A szükséges fontos apróságok

2017. április 27. 09:13 - Pellegrino

Gyógyszerek, krémek és egyéb hasznos holmik

Nem csak ruhák, hátizsák és bakancs kell a Camino-hoz, de szükség van néhány egyéb praktikus holmira, gyógyszerre és krémekre is. 

elcamino_felszereles_lista.jpg

Összeállt végre: íme a csomagom!

Jelentem ezzel készen is vagyok a pakolással, a hátizsákom összsúlya így pontosan 9 kilogramm, vagyis simán belefértem a tervezett 10 kiló alatti értékbe!

A fenti képen látható pakkból egy adag ruha ugyebár rajtam lesz, nem a táskában, szóval ennyivel is kevesebb a csomag súlya. Természetesen a krémeket sem a dobozukban viszem, és a vitaminokat is kiszerelem önzáró zacsiba, csak a fotó kedvéért tettem így ki, hogy jobban látszódjanak.
el_camino_francia_turakonyv_turakalauz_rother_gps_track.jpg

Útikönyv - Én a közkedvelt Rother túrakalauzt viszem magammal. Nem szeretnék eszerint menni, inkább ahogy nekem jól esik, kicsit a véletlenre bízva magamat, de 'B' terv gyanánt azért jó ha van. Kapható belőle egy friss, 2016-os javított kiadás, ami már bővített újabb szálláshelyekkel és letölthető GPS track-ekkel. Leír alternatív útvonalakat, minden szakaszhoz térképrészleteket biztosít és remélhetőleg a segítségével könyebben megtalálom majd a bankautomatákat és az élelmiszerboltokat. Történelmi érdekességeket és háttérinformációkat is tartalmaz, érdekes és hasznos olvasmány. Méretét tekintve is teljesen jó, mert elfér akár az ember zsebében: mindössze 16,5*11,5 centiméteres és csak 205 grammot nyom. Az út 800 kilométer, én kb 70 centiset lépek, ezért jól fog jönni ez a kis segítség hogy ne kelljen sokkal többet lépnem mint 1,430,000 (egymillió-négyszázharmincezer) az eltévedések miatt. 

(UPDATE: egyszer sem nyitottam ki, de nem vagyunk egyformák, volt, aki állandóan ezt bújta esténként! Én kint vettem az alábbi képen látható Michelin térképet, ami nekem tökéletes volt, benne minden szükséges információval.) A tájékozódásról itt olvashatsz bővebben!

img_20170508_132646.jpg

Kulacsok - Két darab 8dl űrtartalmú kulaccsal (a képen a bal oldali) vágok neki az útnak, mert azt javasolják, hogy minimum 1,5 liter vizet vigyünk magunkkal.  Ezeket is a franciáktól (Decathlon) szereztem be.

el_camino_kulacs_vasarlas_turakulacs_olcson.jpg

Lehetne egy ásványvizes flakon is nálam, de akkor egyben lenne a 1,5 kiló súly, ezért elhúzná a súlypontomat egy oldalra. Így viszont a két darabbal szépen ki tudom majd egyensúlyozni a csomagomat. Többféle kapható náluk 700 forinttól 3000-ig. Egyes hátizsákokban van hely az ivózsáknak vagy víztasaknak, amit a legnépszerűbb márka miatt sokan Camelbak-nek hívnak tévesen. Elég könnyűek és szívókájuk is van, azaz nem kell hátradőlni ivásnál, elég ha kinyitom a tetejét és beleszippantok. A nyitásnál vigyázni kell, ha hirtelen felpattintom a fedelét akkor kilőhet egy adag folyadékot, emiatt nem praktikus például szénsavas italhoz, hacsak ki nem keverjük belőle a keletkező buborékokat előtte, de azt meg minek?

Van rajta felül egy fül, amivel például karabínerrel is rögzíthető. Én egy kirándulás alkalmával -ahol nem volt nálam hátizsák- az övbújtatómra akasztottam fel így ezt a kulacsot. Viszek egy kis alu bögrét is.

(UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem, de a kulacsok fülei letörtek, ezért hazaérve visszavittem őket a Decathlonba. A karabíneres rögzíthetőség viszont nagyon hasznos, ilyen kulaccsal mennék, amit így a hátizsák vállpántjára lehet akasztani, ezért nem kell mindig levenni a zsákot ha inni szeretne az ember. A képen a második kulacsot venném meg ezért, vagy az ivózsákot (meg is vettem, erről itt olvashatsz bővebben). A bögre ritkán kellett, de olyankor jó volt.)

jack_wolfskin_ovtaska.png

Jack Wolfskin Cross 2 Run kulacstartós övtáska: Ebben a telefonomat és a "jó ha kéznél vannak" dolgokat fogom tartani mint 1-2 Algoflex, bicska, spork, powerbank és némi pénz. Esténként ezzel el is tudok menni várost nézni úgy, hogy az értékeimet magammal tudom vinni.

UPDATE: Az egyik leghasznosabb holmi volt ez a táska, többen megirigyelték. Amikor a kulacsaimnak letört a füle, egyet ebben tartottam, így mindig kéznél volt az innivaló, plusz éjszakára ezt az ágyra tudtam csatolni a fejem mellé, ebbe beletéve a telefonomat és a szemüvegemet. Amikor egy napig táska nélkül mentem, akkor is nagyon jó szolgálatot tett. Egy hátránya van: nem vízálló, szóval esős időben műszaki cikket nem érdemes benne tartani, én le fogom impregnálni, attól biztosan jobb lesz. A későbbi útjimra azonban már nem vittem, helyette egy minire összecsomagolhtó hátizsákot pakoltam be, erről a cikk végi videóban mesélek.

ikea_istad-muanyag-onzaro_zacsko_el_camino.JPG

Önzáró zacskók - IKEA beszerzés, 30 darab 950Ft. Persze csak 3-3 darab jön velem plusz szereztem 3-3 egészen kis méretűt is a gyógyszereknek. Ebbe belemehet vizes holmi, pipere, gyógyszerek, étel, vagy épp olyan dolog amit nem akarok, hogy nedvesség érjen. Olcsó és nagyon praktikus megoldás. A csomagolásnál használom, és viszek 1-1 darabot pluszban. Vízálló telefontok is lesz nálam. (UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem!)

el_camino_fejlampa_geonaute_100_decathlon_akcios.jpg

Fejlámpa - Decathlon-os Geonaute Onnight 100 akciós fejlámpa potom 1990Ft-ért. Az utolsó (bemutató) darabra tettem szert Budaörsön. Ami miatt tetszett, az az ára mellett az volt, hogy kétféle erősséggel világít, de tud piros fényt is és villogó pirosat is vész esetére. Jobban szeretem, mint a sima lámpát, mert így ha kell szabad marad mindkét kezem. A kis lámpa 40 lument tud, ezzel 25 méterre világít el szélesen 25 órán keresztül erős módban. Három darab AAA (kis ceruza) elem kell hozzá. Nem viszek hozzá pótelemeket, mert 25 óra több, mint elégnek tűnik, de jó minőségű újakat teszek bele indulás előtt (maximum ha lemerülni látszik, majd veszek bele másikat út közben). Illetve mivel nem tűnik vízállónak ennyi pénzért, ezért ragasztószalaggal körbetekerem az illesztéseknél. Billenthető, a fejpánt pedig kényelmes és elasztikus, kis súlya miatt nem billen előre. Szerintem jó lesz! (UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem DE lecseréltem, erről itt olvashatsz bővebben!)

el_camino_svajci_bicska_victorynox_turazas_konnyu_praktikus.jpg

Bicska - Jó kis Victorynox Hunter XT svájci "bökőmet" mindenképpen magammal viszem. Van benne kés a kajához, plusz dugóhúzó is "szükség esetére"  (=a finom spanyol borokhoz). ;) (UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem, plusz mivel volt nálam bornyitó, többször kaptam ingyen bort!)

spork_el_camino_kanalgep_etkeszlet_turazas_konnyu_praktikus_evoeszkoz.jpg

Kanálgép vagy SPORK? - Ajándékba kaptam Balu barátomtól két darab SPORK-ot (a név találóan az angol "spoon" vagyis kanál, és "fork" azaz villa szavakból áll össze) rendkívül hasznos, kis helyen elfér és nagyon könnyű eszköz. Műanyagból van, nagyjából 6-700Ft darabja. Mellette a képen fém evőeszközkészlet látható (van aki kanálgépnek hívja), ezen is agyaltam. Ára olcsóbb, 1000Ft-tól (Sports Direct) kezdődik, de a komolyabb anyagból (például titánium) készültek ára felmegy több ezerig is. A súlya miatt a műanyag cuccok jönnek velem. (UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem, DE lecseréltem, erről itt olvashatsz bővebben!)

el_camino_vitaminok_gyogyszerek.jpg

Vitaminok - Az izomfájdalom ellen némi magnézium, multivitaminos pezsgőtabletta és allergiás parák miatt  5 szem kalcium tabletta. Viszek még ízületerősítőt, mert eléggé meg fogom terhelni az amúgy sem túl erős térdeimet és bokámat. (UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem!)

kineziologiai_tapasz_el_camino_felszereles.jpg

Kineziológiai tapasz

Gyógyszerek, kötszerek - Kineziológiai tapasz, sebtapaszok, vízhólyagtapasz, kullancskiszedő csipesz kerül a táskába, nem kell túl bő lére ereszteni, hogy melyik miért kell. A tapaszokból nem viszek túl sokat, csak a vízhólyaghoz valóból lesz nálam több, a többiből 3-4 darab lesz csak a táskámban.

(UPDATE: a csipesz nem kellett, de azért nem árt, ha van. A többi nekem nem kellett, de ez is a szerencsém miatt volt csak így, ezért újra elvinném) 

flector_gel_el_camino_2.png

Diclofenac tartalmú krém a gyulladt izmokra és ízületekre

Krémek, ápolószerek - NAPTEJ (30 faktoros, ebből egy kisebb IKEÁ-s 100ml-es flakonba töltöttem át), Sudocrem a lábsebek gyors gyógyításához és a bőr nyugtatásához (ez egyébként babapopsi kenőcs, de Roland barátom -aki igen tapasztalt túrázó- ezt javasolta),

perskindol_sportkremek_el_camino.jpg

Perskindol melegítő (előtte) és hűtő (utána) sportkrém (ezt már használtam régebben is, nagyon jól bevált), Flector gél (ha már gáz van és begyulladt az izom/ízület), Care Plus kámforos hűsítő lábspray, Care Plus Anti-Insect Deet rovarriasztó spray (UPDATE: a rovarriasztót májusban nem kellett használnom). Mindezekből a kisebb kiszereléseket választottam a súly és a méret miatt. Jön egy mini tégelybe kiszerelt Fenistil rovarcsípés utáni kenőcs és egy kis flakon Betadine a sérülések és vízhólyagok kezeléséhez.

szappan_el_camino.png

Tusfürdő helyett inkább egy szappant viszek

Pipere - Viszem a király felakasztható piperetáskámat, ami kis súlyú és nagyon praktikus (UPDATE: A legjobb döntés volt felakasztható neszeszert vinni! Bővebben erről ITT olvashatsz!). Ebben lesz fogkefe, fogkrém, körömolló, fülpiszkálók. Tusfürdőt nem viszek, ehelyett egy kisebb méretű és súlyú Safeguard antibakteriális szappant és egy méretben passzoló szappantartó lesz nálam. Deo stiftet viszek, amit előtte már itthon használtam egy bő hónapig. Szóval ez sincs teljesen tele, így könnyebb valamivel, mégis elég lesz és alapvetően kisebb b a súlya, mint a legtöbb golyós dezodornak, de kíméli a környezetet a hajtógázasokkal szemben.

tura_mososzer_lebomlo_kornyezetbarat_sea_to_summit_wilderness_citronella_el_camino.jpg

Lebomló mosószer koncentrátum

A Sea To Summit Wilderness Wash 89ml-es lebomló mosószere lesz nálam, ami kicsi, és egy borsónyi elég belőle 10 liter vízhez. Plusz citronellás ilatú, ami elriasztja a rovarokat (létezik belőle illatmentes is).

UPDATE: Tökéletes választás volt, a 89ml pedig éppen elég volt egy embernek egy hónapra.

Egyebek

 

dupla_usb_tolto_el_camino.png

Telefontöltő dupla USB-vel, töltő kábelek (2db) - Így egy szabad konnektorral 2 dolgot tudok tölteni, páldául a telefonomat és a powerbankomat. Ehhez nagyon rövid kábeleket viszek, így is csökken valamivel a cipelt súly.

(UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem, a kevés konnektor miatt hasznos volt!)

sony_powerbank_el_camino_5000mah.jpg

Powerbank - Ezt feltöltöm, akkor már út közben is tölthetem vele bármelyik eszközömet, nem kell mindig konnektorra vadásznom. 5000mAh-s Sony, már pár éve megvan és sokszor jött jól. Atelefonomat kb kétszer fel lehet vele tölteni szükség esetén, de szerencsére a telóm napokat kibír, ha nem megy rajta a net és nem nyomkodom, márpedig menet közben fotózni tervezek csak vele, meg zenét hallgatni.

(UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem, nagyon sokszor használtam, cseréltem egy nagyob napelemesre, erről itt írok bővebben!)

skullcandy_method_teal_sport_fulhallgato_el_camino.jpg

Fülhallgató - Szeretem a zenét, mindig szól valami itthon is, ezért biztosan magammal viszem a Skullcandy sport fülhallgatómat. Ez amellett, hogy nagyot szól, kényelmes is és bírja az izzadtságot és a nedvességet is.

(UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem, jól szólt és bírta az esős időt is!)

varrokeszlet_mini_el_camino_vizholyag_varrasa_2.jpg

Varrókészlet - Ruhához és szükség esetén vízhólyag megvarrásához. Ezen én is csodálkoztam, de létező technika. Roland cimborám felvilágosított, hogy hogyan és miért kellhet, és van benne okosság. A fertőtlenített (például öngyújtóval megégetett) tűbe befűzött betadinos cérnát át kell húzni a vízhólyagon, majd a tűt levágva benne hagyni, hogy kilógjon a cérna a hólyag két oldalán. Így a bő ott marad a seben megvédve azt, de a folyadék nem tud újratermelődni, mert kifolyik a cérnán. Nem túl guszta, de működik! Én egy ilyen kis szállodai szettet viszek, kiegészítve még egy kis spullni fehér cérnával és egy extra tűvel.

(UPDATE: Én ezt végül nem használtam, de csak a szerencsém miatt nem kellett, szóval ismét elvinném magammal)

csipesz_el_camino.jpg

Csipeszek, biztosítótű - A ruhákat meg kell szárítani a szálláson, és gyakran út közben is. Ezért kell (6-6db) csipesz és biztitű, amivel a szárítókötélre vagy a hátizsákunkra tudjuk rögzíteni a nedves ruhákat. Én viszek egy 4 méteres könnyű nejlon kötelet is (UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem!)

el_camino_felszereles_fuldugo.jpg

Füldugó - Fontos! Én eléggé éberen alszom, ezért a zarándokszállásokon a sok ember hortyogásától és forgolódásától valószínűleg nem tudnék aludni enélkül. picike könnyű szivacs, ezért két párat viszek. Az egyik így tartalék lesz, vagy majd oda tudom adni valakinek. (gyógyszertárban beszerezhető)

UPDATE: kellett, nagyon jó hogy vittem, enélkül nem sokat aludtam volna. Fontos, hogy jó méretűt válasszunk, ami nem esik ki a fülből és rendesen tömít! A jó füldugó kiválasztásához készítettem egy alapos tesztet, ezt ide kattintva találod!

Tűzeszköz - Sosem árt egy öngyújtó, főleg, ha mondjuk a varrótűt kell fertőtleníteni...

tesa_duct_tape_erosragaszto_ragasztoszalag_el_camino_felszereles_2.jpg

Duct tape és gyorskötöző - Erős vízálló ragasztószalag, sehová nem megyek nélküle, ez szakmai ártalom. Meg lehet vele ragasztani az elszakadt ruhát, cipőt vagy gyakorlatilag szinte bármi hirtelen, erősen és vízálló módon terepen. Nem viszek egy egész tekercset, mert az nehéz és sok helyet is foglal, de mivel mindig használjuk munkához, van belőle egy kis maradék, ezt például egy toll szárára feltekerve kis helyen szállítható. Viszek 4 darab gyorskötözőt, ez is bármire jó lehet, rögzítéshez, javításhoz, mindig van nálam és rengetegszer jött már jól.

UPDATE: A kis maradékkal az egyik szálláson megoldottam, hogy ne csapódjon be a fürdőajtó, emiatt tudam hát aludni! Többen bakancsot és poncsót javítottak vele. Nem kell belőle nagy tekercs, de jó, ha van.

el_camino_poggyaszlakat_lakat_utazolakat.jpg

Biztonság: Viszek egy kisméretű számzáras utazó lakatot, illetve egy nyakba akasztható irat- és pénztartó tárcát. Ez a tárca bőrbarát bevonatos, vagyis ruha alatt rejtve hordva sem kellemetlen érzés. Nagyjából 3000Ft, szinte minden túraboltban kapható. Van belőle öv formájú is, de én azt nem szeretem, mert lesz a nadrágszíjam, a hátizsákom derékpántja és egy kis övtáska is rajtam, nem kell még valami oda.

rejtett_penztarca_erszeny_el_camino_blog.jpg

Érdemes a pénzünket minimum 3 helyen tartani, ha esetleg elhagyjuk vagy ellopják valamelyik adagot ne vesszen el minden. A zsebünkben legyen kéznél valamennyi kisebb összeg a napi kiadásokra, és még 2 helyre tegyünk el, például a hátitáskánkba és a pénztárcánkba. Ja, és ez a 3 hely nem a hátizsákon belülre értendő! Én mindig (MINDIG) mindenhová viszem magammal majd ezt a tárcát.

t_dugo_el_camino_eloszto_hosszabbito.jpg

T-dugó (hazai jó, a spanyoloknál is ugyanilyenek a konnektorok mint itthon): Javasolják, mert egyes szállásokon állítólag hamar elfogynak a szabad konnektorok, ilyenkor hasznos ha van nálunk egy elosztó. A "T" dugó kisebb és könnyebb, mint egy klasszikus hosszabbító, ezért ilyet viszek, ebből is egy kisebb-könnyebb darabot, bármelyik villanyszerelési boltan vagy MediaMarkt-ban beszerezhető.

(UPDATE: Ez is sokszor kellett, nagyon jó hogy vittem!)

Szemüveg

napszemuveg_szemuvegeseknek_el_camino.jpg

Mivel szemüveges vagyok, a kontaktlencse meg a folyadék miatt sok plusz súly és macera, ezért nem hagyom itthon a szemüvegtörlőmet, illetve egy könnyű régebbi pótszemüveget mindenképpen viszek. Ez nekem kell, mert a szemem elég rossz, ha eltöröm a szemüvegemet és nincs pótos, akkor gyakorlatilag megvakultam és lehet, hogy Santiago helyett Lisszabonban fogok kikötni! :)

Van egy napszemüvegem, ami a rendesre pattintható szükség esetén. A teszt túra során kiderült, hogy ha megizzadok könnyen lecsúszik a szemüvegem, és elég kényelmetlen folyton feltologatni. Ezért szemüvegpántot is viszek, ami a fejemen tartja a cuccot. UPDATE: Ez a pánt volt az egyik leghasznosabb felszerelésem, a felpattintható szemüveget viszont nem használtam!

Extrák

masszazslabda_el_camino_felszereles.jpg

Masszázslabda - Egy kisméretű, könnyű és kemény izomlazító szivacslabda, amivel megmasszírozhatom magamnak a fáradt izmokat vagy a talpamat. Annyira király dolog, hogy biztosan nem hagyom itthon, mert rengteget segít majd az úton. Ezt is a Decathlonban vettem 990Ft-ért, aranyat ért!  

kavics2.jpg

 +egy kavics otthonról, amit majd ott hagyok, ahol kell.

Valószínűleg a Cruz de Ferro-nál (Vas Kereszt), addigra remélem ráébredek, hogy miket kell letennem és elengednem az életemből. 

Most már minden megvan, rákészültem fizikálisan az útra, megvannak végre a repülő- és vonatjegyek, az EU TB kártya és az utasbiztosítás, a hátizsák, a hálózsák, a ruhák, a bakancs, a túrabot, és az egyéb felszerelések. Elég izgatott vagyok, mert 3 napom maradt, vasárnap indulok! 

Videók

A két évvel későbbi Portugál Utam felszereléseit itt láthatod:

Az összes felszereléssel kapcsolatos bejegyzés itt olvasható

Ez is érdekelhet:

Mindent a túrazoknikrók

A hátizsák kiválasztása

A túrabotok fajtái

A bakancs

Egy kis matek, vagyis mennyit költ az ember összesen a Camino alatt?

Az utazás megszervezése és ára

Előzmények

Inspiráló filmek és videók

A Camino del Norte 0. napja

A Francia út 0. napja

Portugál Út útinapló Lisszabontól

Angol Út Ferroltól

Camino Finisterra

Norte felkészülés

Caminós Tippek, trükkök

A blog legeleje

Ha szereted, amit csinálok és támogatnád az utamat, vagy meghívnál egy szállásra, szendvicsre, üdítőre, sörre vagy egy kávéra virtuálisan, mostantól megteheted ide-, vagy az alábbi képre kattintva:

Csatlakozz hozzám Facebook-on, Instagramon és a Youtube-on is!

become-a-patron-button-1_1.pngHa tetszett, nyomd meg a gombot!

arrow_outline_yellow_down.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr2412405039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása