15. nap - 23,5 kilométer - Sahagún

2017. május 19. 18:12 - Pellegrino

Calzadilla de la Cueza - Sahagún

A szállásom olyan kényelmes volt, hogy már csak hárman voltunk benne mire felébredtem. Nem baj, ma úgyis úgy döntöttem, hogy rövid napot tartok, mert a tegnapi nagyon húzós volt.

1494854999560.jpg

A fürdőben a tükörbe nézve elképedek, az arcomnak csak a bal fele lett barna. Ez még viccesebb lesz, mert eléggé nő a szakállam, így majd ha leborotválom otthon, akkor az arcom 4 része 4 árnyalatban fog pompázni úgy, mint egy sakktábla.

Egy kávé, majd búcsú kedves szállásadómtól azzal, hogy mindketten reméljük, hogy a másik végül megkapja az úttól amire szüksége van, majd indulás. A Camino egyik legunalmasabb napja a végére az egyik legérdekesebb lett számomra, egész nap a tegnap este elhangzottak körül járt az eszem.

1494854970984.jpg

A faluból kiérve egy fasoron haladok tovább immár a főút mellett. Az idő tökéletes, nincs szél, csicseregnek a madarak. Azért nem izzadok, a telefonom szerint ugyanis mindössze kilenc fok van.

1494857764363.jpg

Balomon olyan a mező, mint egy szavanna, szinte várom, hogy mikor ront ki a fák alól egy éhes oroszlán. A tegnap megismert szlovén hapsi szerint mostantól teljesen mások lesznek a színek, úgy tűnik, igaza van.

Ahogy haladok, úgy melegszik lassan fel az idő. Az ötödik kilométeremnél -valamikor fél 9 tájékán- a főút mellett balra pihenőhelyet látok, de egyáltalán nem hívogató, úgyhogy inkább megyek tovább.

1494854873592.jpg

Délelőtt 9:00-kor Ledigos-ba érkezem. A határban megittam az utolsó gyümölcsleves tejet, egész jól esett, és legalább nem cipelem tovább. Ha nem vigyázok, még a végén rászokom erre a furcsa cuccra...

1494854823051.jpg

A falucska túlsó végén lévő albergue-ben beveszek egy jó kávét, leveszem a kabátomat és bekenem magam naptejjel. Fura, mert egy órája még látszott a lehelletem.

1494854801288.jpg

Talán itt edzett a sportág nagy és szines egyénisége Ramón Serrano :)

Egyedül sétálok, elég jól érzem magam. A hátizsákom súlytalan, a lépéseim könnyedek. Az a jó, hogy a faluból reggel az emberek nagyja előttem indult, aki pedig az előző településről jön, az még a pusztában rója az én tegnapi 16,8 kilométeremet.

Mondjuk lehet, hogy bölcsebb hűvösben csinálni reggel, mint a tűző napon délután, de részemről már mindegy, kemény voltam, kibírtam!

1494854919190.jpg

9:50-re Terradillos de Templarios-hoz érkezem. A csajok írnak, hogy 6 kilométerrel vannak előttem, még az is lehet, hogy beérem őket ma. Mivel olvassák a blogot, konzekvensen úgy írnak alá minden sms-t hogy puszi: Anyuék! Hatalmas figurák!

1494854732211.jpg

Fél 11: Moratinos. A falu szélén nagy albergue, sokan kajálnak itt. Egy csaj egy karddal a kezében pózol, miközben a többiek fotózzák, meglehetősen szürreális a látvány. 

1494854779496.jpg

A főtéren horgolással borított fák sorakoznak, itt is megpróbálnak okosan-olcsón valami turisztikailag érdekeset létrehozni. Egész jól sikerült nekik, mert sokan megállnak fotózni.

1494854697862.jpg

Negyed 12: San Nicolás del real Camino.

Itt találtam meg a mai napon a legmenőbb bárt. Már a táblája is ütős marketinges szemmel: "real food, good cafe, fresh juice" szóval egyszerűen meg kellett sasolni.

1494854612353.jpg

1494840696661.jpg

Nem is csalódtam: gyors (tényleg jó) kávé, (tényleg) friss narancs dzsúz, pecsét, és már megyek is tovább.

1494854635888.jpg

Sahagún előtt az út elkanyarodik a város irányából egy kis kápolna felé. Előtte vagány modern padok és márványlapos asztalok találhatók. Bent épp mise van, kint a zarándokok pihennek, én meg megyek tovább.

1494854673493.jpg

Rusnya ipari negyeden keresztül vezet be az út a városba, egy híd alatt is át kell menni, majd a vasút mentén haladok a központ felé.

1494854540404.jpg

Pontban egykor érkezem meg a municipal alberguéhez Sahagúnba. A régi épületet belül két szintesre osztották, van benne minden ami kell.

1495098955564.jpg

Valahogy egész nap az volt az érzésem, hogy de jó lenne a csajokkal találkozni, biztos van egy csomó sztorijuk, meg főzhetnénk egy jót. Végül is, csak bő két órányira vannak, és ma csak alig több, mint huszat mentem, vagyis simán odaérhetek kora délutánra ha belehúzok.

1495097948509.jpg

Ez egy másik hely, de nagyon jól néz ki!

Az ösztöneim viszont azt súgták, hogy itt kell maradnom, és én az úton már megtanultam, hogy figyelni kell rájuk. Ezért inkább bejelentkezem és lerámolom a cuccaimat.

1494861463455.jpg

A szállás jó, vannak külön egyszemélyes zuhanyzók, tágas WC, mosoda rész fedett teregető udvarral. Mindössze 5€ az ára, szóval teljesen rendben van.

1494854519905.jpg

Egy gyors zuhannyal majd mosással indítok, hogy maradjon bőven idő száradni. Kettőkor már a konyhában kajálok, aztán irány a város. Attól tartok, hogy nem lesz túl érdekes...

1494854494961.jpg

Kisvártatva megcsörren a telefonom, a hölgyek szólnak, hogy foglaljak nekik 2 helyet, jönnek vissza taxival Bercianos del Real Camino-ból, ami 10 kilométerrel előrébb van. Nincs hely sehol, és a következő városban sincs. Durva ez így májusban, állítólag a nyomorult túristák szaporodtak el nagyon...

Na mindegy, ez van, újra együtt a banda, legalább főztünk valami finomat. Az ösztöneimnek pedig nagy pacsi, hogy nem engedtek tovább menni! :)

1494873474593.jpg

(Amúgy szerintem kamuznak, csak azért jöttek vissza, mert hiányoztam nekik!) ;)

1495099508624.jpg

Ja, gyártottam egy székely szóviccet, marha büszke vagyok rá! A csajokkal arról beszélgettünk, hogy mennyi import zöldség és gyümölcs van otthon.

Mondja a Tünde:

- Az alma spanyol, a szőlő görög...

Erre én: 

- A búza meg török, mi?

Jót nevetett rajta. :)

(A törökbúza székelyül kukoricát jelent)

Előző bejegyzés      Következő bejegyzés

Nulladik nap, az út kezdete

A blog legeleje

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr8812506607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása