Camino del Norte - 5. nap - Markina - Gernika

2018. június 20. 18:00 - Pellegrino

Reggel pontban 7:00-kor vendéglátóink gregorián énekkel ébresztettek halkan.... Aztán belelógott a kezem a bilibe. Hospitalerónk berontott a szobába, majd érces hangon felkiáltott, hogy ideje felkelni srácok, és felcsapta a villanyt.

Kezdek örülni, hogy tegnap a szoba jobb oldalát választottam, mert a bal oldaliak nyomtalanul eltűntek. Lehet, hogy kevés az önkéntes és így szerzik az utánpótlást? Vagy a zarándokmenük valójában nem zarándokoknak-, hanem zarándokokból készülnek?

A WC-ből 3 db van összesen, azt számolgattam, hogy ha most elindul mindenki akkor még bőven van időm, mire sorra kerülök, úgyhogy nyugiban összepakolásztam.

A szárítón (bent) hagyott ruháim teljesen megszáradtak, a többiek (kint) jól megszívták, ők duplán öblítettek. Így én viszont lehetek a tegnapi cuccoaimban újra.

Fejedelmi reggelim után irány Gernika, a mai etap 25 kilométer ráadásul 750 méter szintkülönbséggel. Nyami!

Pontban 8:00-kor elindultam, az idő kellemesen hűvös és borult. A városka végén patakparton baktatunk tovább.

Reggel 9:00: ködszitálás kezdődik, felvesszük az esőruhát a következő kis falu szélén. Ezután bevesszük magunkat az erdőbe, ahol vad útonállók csordái várnak ránk:

Délelőtt 10:00: egy kis faluba (Ziortza Bolibar) érünk ahol a főtéri bár fedett előtere alatt összeverődik a tegnapi csapat. Mindenki kajál, pakolászik. Robertnek, a német kissrácnak adok egy vízhólyagtapaszt a sarka fölé. Új bakiban jött, nem törte be, így most a baki töri be őt.

Fél óra hegymenet után egy szép templomhoz érek, ahol sokan megálltak és kajáznak. Én most eléggé jó lendületben vagyok, meg az előbb ettem is, ezért odaintek a többieknek és megyek inkább tovább.

Gyönyörű ösvényeken haladunk, előttem nem sokkal az éneklő spanyol kiscserkésszel (valójában állítólag francia, de spanyolul énekel, ami nekem gyanús. Plusz egy piros úttörőnyakkendő van a nyakában és ingben tolja).

Utána aszfaltút jön, de nem para. Elered az eső, de ez sem gáz, az esőruhám nagyon király, bírja a kiképzést, pedig itt elég rendesen meg tud indulni a víz az égből, gyakran teljesen váratlanul, bármilyen előjel nélkül.

Hamarosan hosszú épített fa lépcsősor ment meg a lefelé sárban csúszkálástól. Nem annyira térdbaràt, de még mindig sokkal jobb, mint seggreesni, úgyhogy szépen lassan elindulok rajta.

Az első Cortado délben csúszik le, addigra már komoly elvonási tüneteim vannak, szóval éppen ideje. Egy falu főterén sikerül beszerezni a kávét, ahol ismét összeverődik a csapat. A svédek a lábukat szellőztetik együtt egy padon, mindenki mosolyog, tiszta idill.

Szép erdőkben és aszfalton át caplattunk innentől, a kilátás sokszor egészen elképesztően tökéletes:

Pellegrino (@elcaminofrancesblog) által megosztott bejegyzés,

Nagyjából 6 kilométerrel Gernika előtt megálltunk egy kicsit pihenni és kajálni. Ezt igen jól tettük, mert nem sokkal ezután egy elég erős hegymenet következett.

Gernika elején már örültünk, amikor kiderült, hogy a szállás még 3,5 kilométerre van, akkor már bem volt annyira őszinte a mosolyunk.

Egyébként 18€ az ára, de benne van a reggeli, szóval Norte viszonylaban egészen barátinak mondható az összeg.

Elég nagy a szigor, itt még a hátizsákot is tilos bevinni a szobába, de adnak hozzá külön zárható szekrényt, plusz ezzel a hajnali indulók zörgését is megoldják. Kapunk még komplett ágyneműt is takaróval, én mégis inkább a karaj hálózsákomban alszom.

A konyha fullos, a nagy terasz is jó, lehet tergetni és dekkolni is kint. Amíg süt a nap, nincs semmi gond, de ha jön egy felhő rögtön elég hideg lesz.

Elugrottunk a boltba, ami a folyócska túloldalán van. A hídon átkelve döbbenten tapasztaltam, hogy hatalmas halak figyelnek a felszín közelében, mégsem horgászik senki. Nem normálisak ezek a spanyolok!

6€-ért sikerült némi tápot beszerezni holnapra. Lehet, hogy ma közös főzés lesz, nagyban megy a szervezkedés.

Össze is jön, fejenként 8€-ból fejedelmi kaját rittyentenek a spanyolok előétellel, borral, sajttal, salátával, gyümölccsel. Kilencen eszünk, nagyjából az a csapat aki együtt megy már napok óta.

A szobában van 3 svéd van, már nap közben lesasoltam őket, hogy talpig Fjallraven cuccban mennek, hiába, tudják, mi a jó. Estére kinyitjuk az ablakot, mert a svédeknek nagyon melegük van, úgyhogy végül mégis hasznát vesszük a kapott takaróknak: rádobom a hálózsákom lábrészére és úgy alszom a friss levegőn, mint a bunda!

Költés:

szállás 18€

bolt 6€

kávé 1,4€

vacsora 8€

szumma 33,4 > 30, nem jó, túlléptem a napi keretet!

(összességében még jó vagyok)

A napi fotókat ide kattintva a Facebook oldalon tudod megnézni!

Következő nap

A Camino del Norte 0. napja

A Francia út 0. napja

Norte felkészülés

Caminós Tippek, trükkök

A blog legeleje

Csatlakozz hozzám Facebook-on is!

A blogra feliratkozhatsz, így nem maradsz e a legújabb posztokról, csak klikkelj az alábbi képen látható módon a "Követés" gombra:

Ha tetszett, kérlek nyomd meg a gombot!

Szólj hozzá!
Címkék: NORTE1

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.