20. nap - 23 kilométer - Rabanal del Camino

2017. május 25. 18:28 - Pellegrino

Astorga - Rabanal del Camino

Reggel 6:30-kor léptem ki a kapun, ez egy nagyon durva éjjel volt. Egy részeg vagy kattant faszi ugyanis hajnalban felkelt, és ott a szobában lehugyozott pár táskát. Nem dobták ki a helyről, szóval onnantól nem aludtam valami nyugodtan.

1495390921296.jpg

A bokám eléggé fáj, de jól lekentem, rajta a rögzítő és terveim szerint mostantóm jóval többször fogok megállni pihenni mint eddig. 

1495390603794.jpg

A városka még alszik, de találok egy nyitott kávézót a reggeli cortado-hoz, hozzá a kajámat az üres és szép főtéren eszem meg. Reggel 7:10-kor már kint vagyok a határban, a fájdalom csökkenni látszik, vagyis vagy hat az Algoflex, vagy csak simán hozzászoktam. Orvosi utasításra összeszorítom a fogamat, ha már megállni nem vagyok hajlandó.

1495390398064.jpg

A Valdeviejas nevű külvárosi részen az autóút mellett haladunk a hegyek felé. Az autópálya hídja után egy útjelzőkövet találok, ez jó, mert fogalmam sem volt, hogy mi lesz a mai útvonal, a térképet meg eddig nem volt kedvem kinyitni.

1495390469598.jpg

Murias de Rechivaldo-ba 7:50-re érkezek meg. A bokám rettenetesen ég, meg kell állnom, nincs mese. Lehet, hogy ezt tanítja a mai nap, hogy néha meg kell állni?

1495390421424.jpg

Miközben a padon ülök, hozzám lép egy idősebb amerikai nő. Elmeséli, hogy neki is ez van a lábával, meg kellett állnia 5(!) napra, mert már egyáltalán nem tudott menni. Szóval nyújtsak óránként, lassan menjek és ne sokat. Királyul hangzik, megfogadom, nekem sajnos nincsen 5 plusz napom...

1495390340721.jpg

Mivel ma nincs nagy meleg, és akadnak települések, ismét kiöntöm az egyik kulacsom tartalmát, mert fél kiló, az fél kiló! Jót tett a kis pihenő, lassan (tényleg nagyon lassan) megyek tovább.

1495390637229.jpg

Végre újra a természetben vezet az út, megint szavanna érzésem van. Pontosan kilenckor újra leülök, (ráadásul egy király sziklára, amin burjánoznak a kristályok), előszedem a Flector-t, nyújtok, krémezek ahogy kell. Közben többen megkérdezik, hogy kell-e valami, tudnak-e segíteni krémmel, gyógyszerrel. Itt így megy ez, vigyáznak egymásra az emberek. Elhatározom, hogy a következő megállásnál telefonon foglalok szállást mára, mert így későn fogok odaérni.

1495390524139.jpg

A zoknimat visszafordítom a bakancsra, a nadrág jobb szárát feltűröm, mert elvileg a hűvös jót tesz neki.

1495393941774.jpg

Délelőtt 9:35-kor futok be Santa Catalina de Somoza-ba. Csodálatos kis falu, a főutcáján egymást érik a kis kiülős helyek, sokan meg is állnak. A házak és a kerítések is jórészt kőből vannak, nagyon tetszik nekem, még a rengeteg romosnak is van valami vad romantikája:

A falu után egy újnak tűnő autóút mellett megyünk tovább. Már jól látszanak a hegyek tetején lévő szélturbinák, de ma nem forognak, mert áll a levegő. Közben tíz óra lett, meg kell hát ismét állnom. Nem messze padokat látok, tökéletes az időzítés, mivel már elég éhes vagyok, és a mai szállásom miatt is kellene egyet telefonálnom, itt kényelmesen meg tudom tenni. Teljes siker, szállás is van, minden oké.

1495390662589.jpg

Nagyjából háromnegyed 11-kor megelőz az a svéd nő, aki saját állítása szerint sosem indul el nyolc-fél kilenc előtt. Én fél hétkor indultam, vagyis már most másfél-két órával lassabb vagyok. Attól tartok, hogy a nap végére lesz ez 3 is...

1495391221092.jpg

Pontban 11-kor érek El Ganso-ba. Itt kulacstöltés és kis nyújtás-krémezés-pihenés a program. A faluban a western kocsma a legkomolyabb a tulajjal meg az íves csocsóasztalával együtt, mindenképp érdemes itt megállni. Emberünk saját bevallása szerint "Un poco loco!" vagyis "Egy kicsit bolond" :)

1495389969357.jpg

Az idő kellemesen napos, így bevizezem a 3 csősálamat. Egy a nyakamba, egy a fejemre, egy pedig hideg borogatásnak a lábamra. Úgy lett három, higy tegnap rávettem magamat, hogy veszek másodiknak egy BUFF-ot 15€-ért. De úgy felb@szta az agyamat az astorgai túraboltos kapzsisága, hogy nem vettem meg a mindenhol 15€-s sálat 20€-ért. A szokásos mázlimra jellemzően nem tudom miért, de bementem a szomszéd kínaiba, ahol láss csodát, 1,70€-ért adták a csősálat, szóval 3,40€-ért vettem kettőt, amik ráadásul királyul is néznek ki. A sima fekete csak 80 cent lett volna, de az a tűző napra nem annyira praktikus.
Ez a falu is tökéletes, élhető és szép.

1495391069843.jpg

Hosszú út jön, én meg sántítok, ezért tökéletesen ide illik ez a szám:

(Limp Bizkit - My Way = Sánta Sütemény - Az én utam)

Utána sokat gyalogolok egy fenyves mellett, de nem nehéz a terep és az időjárás is kegyes hozzám, ami a fájós lábbal elég nagy segítség.

1495390374475.jpg

Később befordul az út egy kihaltnak tűnő erdő felé. Itt egy fura lovagnak öltözött ember dekkol egy sólyommal, némi adományért cserébe az ember kezébe adja a madarat.

1495390282334.jpg

Az erdő nagyon fura, simán lehetne díszlet valami thrillerben. Sötétedés után nem szívesen sétálnék benne.

1495390228873.jpg

Főleg akkor gondolom ezt, amikor észreveszem, hogy a mellette futó kerítés kilométereken át telis-tele van keresztekkel.

1495390200371.jpg

1495391162781.jpg

Innen kimegy az erdőből az ösvény a műút mellé, már nem sok van hátra a faluig. Az állatok errefelé tök jól mutatnak, mintha csak direkt fényképezéshez pózolnának:

1495390061713.jpg

1495390307415.jpg

1495390088443.jpg

Érdekes, hogy itt az itatók nem beton- vagy favályúk, hanem szinte kivétel nélkül mindenhol régi zománcos kádak vannak kirakva a mezőkre.

1495383382695.jpg

A mai végcélom Rabanal del Camino, ahová végül a sántikálásom ellenére egészen emberi időben érkeztem meg, már 13:30-kor az albergue előtt álltam.

1495390029139.jpg

A foglalt szállásom a Pilar, csak 5€ az ára, fantasztikus a ház is és a személyzet is. Megkérdezem, hogy a csomagküldés hogy működik, lehet, hogy egészségügyi okokból holnap rávállalok. Plusz így lesz rálátásom erre a szolgáltatásra is.

1495394255390.jpg

Rájövök, hogy jegelni kellene a fájós lábamat, de sajnos nincsen jegem. Ezért kitalálok erre is egy remek módszert, a végén újrahasznosítva a hűtéshez használt folyadékot. :)

1495478238533.jpg

Lepakolok, majd mivel lassú leszek megint, ezért foglalok holnapra is szállást telefonon, semmit nem bízok a véletlenre. Eszem valamit, majd nekilátok a lábápolásnak, nem lenne baj, ha javulna valamit a helyzet.

Holnap érek a Cruz di Ferro-hoz, ezért majd nem szabad elfelejtenem a kavicsokat magamhoz venni, ha végül úgy döntök, hogy futár viszi a pakkomat. (Úgy lett, a futáros szállításról itt írok bővebben)

INFO: A Cruz di Ferro jelentése Vas kereszt, ez egy kereszt az út mellett. Itt az emberek kavicsokat tesznek le, amik a bánat kövei. Jellemzően valami olyasmit szimbolizálnak, amit az ember el szeretne engedni, vagy amitől meg szeretne szabadulni. Lehet ez egy személy, egy rossz szokás vagy egy negatív tulajdonság, esetleg betegség. Ennek a dolognak a nevét gyakran rá is írják a kövekre. Sokan a cigarettájukat dobják itt el, így akarnak leszokni.

Előző bejegyzés      Következő bejegyzés

Nulladik nap, az út kezdete

A blog legeleje

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminofrances.blog.hu/api/trackback/id/tr412530471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorasssa 2017.05.26. 21:53:53

Minden reggel az az első, amikor géphez kerülök, hogy megnézem, merre jártál :) Köszönöm szépen a válaszokat! Úgy néz ki, június 21-én indul az én sétám ...
Olvastam, hogy előreküldted a cuccaidat zarándokpostával. Ezt hogy lehet megoldani? Hol adtad fel a csomagodat?
Elég alternatívnak hangozhat, de ez mozgásterápiás módszer, hogy pihentesd a kezeidet a fájó lábadon, tedd rá a tenyereid.
Hajrá!!

Clavell77 2017.05.26. 21:54:02

rég jártam erre....jól tolod uram a - ahogy elnézem, kemény - lábfájdalom ellenére...a 2/3 már megvolt...kitartást és Buen Camino ! a képeid nagyon sikerültek, jó újra látni ezeket a részeket ! egy jó San Miguelt az egészségedre !

Pellegrino 2017.05.26. 21:56:40

@Dorasssa: köszi a tippet! Szerencsére javulok, már nem fáj annyira!
A cuccot simán pistán adtam fel "postán maradó" megjelöléssel. Neked szerintem nem lesz rá szükséged akkor már, mert nagyon meleg lesz, nemigen kell meleg ruha. Írok majd erről egy külön posztot.

Pellegrino 2017.05.26. 21:57:13

@Clavell77: köszönöm, örülök, hogy tetszik, a sör is megvolt! ;)
süti beállítások módosítása